horrorwinter begint, heeft iedereen een fris paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 02:33

Ik rij nu alleen maar met ze op straat. Ze missen het galopperen wel, merk ik. Als we in een lange ruime lege straat komen dan willen ze uit zichzelf nog wel eens aangalopperen, alsof ze zoiets hebben van "hier kan het wel ff". Verder merk ik weinig verschil.

Maysie

Re: horrorwinter begint, heeft iedereen een fris paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 03:58

Die van mij heeft er eigenlijk nooit last van maar gisteren was die wel zo fris kon er bijna niet met mijn been aankomen :') en overal voor wegspringen _O-

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:30

Mijn vrijwel altijd nuchtere paard ging de eerste 5 min. ook in passage door de bak :+ . Hij reageert altijd wel op een weersverandering eigenlijk. Overdag staat hij in de wei en probeer hem zoveel mogelijk beweging te geven, zodat hij zijn energie lekker kwijt kan. Onze buitenbak is gelukkig goed te rijden.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:34

Ik merk ook wel aan mijn paard dat hij energieker is met het koude weer. Normaal is hij redelijk rustig in de wei (hij staat iedere dag ongeveer 5 uur buiten), maar nu bleef hij maar rennen en bokken. Gisteravond met rijden was hij ook drukker als normaal, maar is waarschijnlijk tijdelijk. Als hij eenmaal gewend is aan het koudere weer gaat dat meestal wel over.
Ik vrees dat het voor mij gisteren de laatste keer was dat ik nog in de buitenbak kon rijden. Hij werd al redelijk hard. We hebben alleen een buitenbak, ook geen binnenbak in de buurt, dus dan kan ik alleen nog op straat rijden. Overdag ben ik aan het werk, dus ik kan alleen 's avonds rijden. En dan is een rondje over straat in het donker ook niet ideaal (zeker niet met zo'n fris paard). Dus nog maar even kijken wat ik de komende week ga doen...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:37

Gisteren was die van mij ook erg fris.. hij moest even wat bokken weg geven met aangalopperen _O-

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:39

bij mij zijn ze in principe vrij rustig, merk wel dat ze veelal heen en weer lopen op de uitloop. Ik doe ze snachts binnen op stal (buitenstal met halve deur), en overdag mogen ze vrij op de uitloop.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:40

Die van mij is hartstikke braaf... stond gisteren tegen me aan weg te soezelen in de rijbaan :=

Met rijden merk ik ook niet dat ze veel "heter" is dan normaal. Misschien juist wel fijn *klopt af*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:41

[naam] staat 24/7 buiten dus die is niet frisser oid.
Wel is sneeuw 'spontaan' eng als ze er al de hele tijd doorheen loopt, net net dat ene vlokje ligt scheef :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:42

zomers schreef:
Ik ben benieuwd wat deze kou (en de echte kou schijnt dus nog te komen) doet met je paard.
Is je paard een stuk frisser dan normaal of merk je weinig verschil.

Voor mensen met alleen een buitenbak: blijven jullie ook gewoon rijden in de bak?

Horror winter??? Het vriest pas 2 nachten.. :+

En als je weet dat de vorst er aan komt, dan train je wat af en ga je terug in krachtvoer...of je laad hem elke dag op en gaat naar een binnenbak om te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:38

Nyckle schreef:
Mijn ene welshje ziet ze ook vliegen, echt niet normaal :=
Zie hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=kRk75p1n ... Yv86R5y3bt

Haha heerlijk filmpje _O-

Mijn paard had daar heel veel last van, dan moest ik zodra ik zat eerst een paar rondjes galopperen anders explodeerde hij, dan maar even voorwaarts de druk eraf.

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:44

Mijn buitenbak is ook al helemaal hard, zo vervelend want nu die modder bevriest is het helemaal een krater-landschap waar mijn pony's ook niet heel graag door heen rennen;( beetje sneu maar heel fris zijn ze hier dus niet, staan lekker onder hun afdakjes op het egale vloertje,.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:16

Mijn merrie heeft gisteren gedemonstreerd dat ze toe was aan de piaffe en de pirouette buiten, ik heb me rot gelachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:57

Kootje is juist nu helemaal in zijn element, ik heb een heul erg blij stuiterwollenballetje op het land staan nu _O- *kijk kijk vrouwtje sneeuw sneeuw sneeuw kijk ijs ijs ijs* :):) :):) *miepmiep vroemmmmmmmmmmmm*

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:02

Ik heb de eerste frisse avond op mijn. Verzorgpaard kunnen bekopen met een ritje ambulance.
Ja, veel frisser met de kou dus.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:02

Merk bij mijn verzorgpony geen verschil. Ze staat dag en nacht buiten in een kudde in een paddock paradise :)

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:05

Mijn 5-jarige ruin voelt zich behoorlijk fris.... Haha :')
Ja wij rijden nu nog wel in de buiten bak, zolang 'ie niet té hard is, kan het. :j

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:13

Nee geen verschil, hij is altijd rustig en chill. Je zou hem volgens mij gewoon een week kunnen laten staan en er dan gewoon opstappen zonder dat hij een stap verkeerd zou zetten. Echt heerlijk zo'n betrouwbaar paard. <3

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 18:21

MiReRe schreef:
Ik heb de eerste frisse avond op mijn. Verzorgpaard kunnen bekopen met een ritje ambulance.

Ai, niets ernstigs?

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:37

zomers schreef:
MiReRe schreef:

Ai, niets ernstigs?

Nah, had nog erger gekund. Maar wel oogkasfractuurtje en gekneusde ribben.
Zie verslag van de dag: harde smak van verzorgpaard zaterdag

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:39

de mijne is geschoren en is iets frisser bij het instappen, maar eenmaal we gewoon aan het rijden zijn geen enkel "probleem". Maar ze staat momenteel ook wel stevig in het werk en krijgt extra haver, dus dat kan ook meespelen.

zo lang de buitenpistes berijdbaar zijn rij is buiten, maar zowieso rij ik als het donker is binnen... Heb 1x gereden bij buiten -15°C en toen hingen de ijspegels aan m'n paard z'n tastharen :o

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:43

Met mijn pony kan ik de eerste 20 minuten echt helemaal niks, die ontploft, ik moet zitten en vrede houden :roll: heel blij dat ik hem niet geschoren heb want dan zou het helemaal een piranha zijn.

Mijn andere is wat meer schrikachtig maar blijft redelijk normaal doen alleen aan de hand een rondje lopen dan vliegt hij wel uit de pan, staat hij een partij te steigeren 8)7

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:45

Aan de mijne merk je niks, das opstappen en wegrijden met een los teugeltje.

charlotte20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:45

Ik had verwacht dat hij superfris zou zijn, maar het viel best mee. Hoewel hij wel iets frisser was dan normaal..

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:48

De merrie gedraagt zich niet anders dan normaal, maar m'n ruin is wel wat frisser door het koude weer. Maar hij is sowieso al sensibeler dan de merrie.
Dat frisse is er meestal na de warming-up wel af, dus zo verschrikkelijk is het niet. :)