Gezeldschapsdieren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: Gezeldschapsdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:52

Dat is, maar ts wordt helemaal bang gemaakt met allerlei ziektes, terwijl dat allemaal nog helemaal niet aan te pas is. Niet elke shetlander word bevangen.
Tuurlijk kan het wel, maar je gaat toch niet als iemand een paard gaat kopen meteen alle mogelijke ziektes binnen de paardenwereld opnoemen omdat het paard het misschien zou kunnen krijgen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:58

Dat klopt, maar over het algemeen is het gewoon iets om rekening mee te houden.

Bekijk het zo: Dat ts een paard koopt en er achteraf pas achterkomt dat die gezelschap nodig heeft, is natuurlijk geen ramp.
Maar het zou wel heel jammer zijn als ze een shet koopt en er achteraf pas achterkomt dat het diertje hoefbevangen kan worden. En het dus al is, omdat ze niet wist welke voorzorgsmaatregelen te nemen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:06

Jah, maar is het nou echt nodig meteen de ts bang te maken? Het is nog een meisje, geen volwassen vrouw. Daarbij hebben ze al een paard en ik neem aan dat de ouders ook rekening houden met eventuele ziektes. Een kind heb je sneller over de zeik met zulke uitlatingen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:18

Angst is wel hetgene dat voorkomt dat we domme dingen doen. Zonder angst zouden we zomaar uit ramen springen en andere domme dingen doen.

Dus TS, het is echt niet de bedoeling je bang te maken, of wat dan ook. Ik vind het superleuk dat je ze actief met het welzijn van je paardje bezig bent, en dat dit ook voor je ouders geld.
Het stuk over hoefbevangenheid was puur educatief bedoelt.

Bokt is ook educatief bedoelt, maar goed ik zal m'n mond houden dan maar zeker? Sorry Babeth maar ik word er wel een beetje moe van. Als mensen een shet houden zonder daarbij gehindert te worden door enige kennis openen er meisjes topics over mishandeling. Probeer je iemand die zo'n dier aan wil schaffen alvast wat te vertellen om dit te voorkomen, dan jaag je mensen over de zeik. Wat wil je nu precies dat ik doe?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:28

Dan zal ik voortaan maar een waslijst aan ziektes meegeven aan iemand die een paard gaat kopen.
Nee, je snapt mijn punt niet.
Dit meisje is 12, heeft ouders die haar hierbij helpen en ze hebben al een paard en een paard in het verleden gehad. Ik neem aan dat dit echt wel punten zijn waar rekening mee wordt gehouden.
Een meisje van 12 maak je hier bang mee.
Ik neem aan dat die ouders heus niet zonder er bij na te denken een paard aanschaffen, zeker niet nadat hun eerste paard aan koliek is overleden. (Aan haar profiel te zien.)
Als het hier een volwassen vrouw betrof, had je mij niet zien zeuren.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:35

Nou prima, dan weten ze waar ze mee bezig zijn, zien de link die ik geef maar hebben het in principe niet nodig. Niemand dood, geen probleem.
Maar mischien vind de ts het wel interessant om te lezen. Ook hardstikke leuk.

Ik maak er geen big deal van verder, het staat iedereen vrij om te doen met tips wat 'ie wil. Maar weet je wat, voortaan zal ik op iedere bokt post reageren met oh wat leuk vooral doen.
Exuses dat alles wat ik doe bij mij met veel toewijding gaat en ik kritisch ben. Heel slecht, laten we dat de paardenmensen van de toekomst vooral niet leren.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 12:49

Jullie maken me niet bang hoor, ik weet dat Shetlanders snel hoefbevangen worden.

En ik weet dat dieren gevaren met zich meebrengen, ik heb helaas een pony met koliek gehad. En helaas is ze hier ook door dood gegaan, ze had een slag in haar darm....

Maar ik zou nooit zomaar een dier kopen!

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:36

goed van je, al een pony kunne vinden, zou sneller persoonlijk voor een iets groter maatje gaan, kunnen je broetjes er langer oprijden (:

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:45

Ik vind het echt een goed plan van je :) je kunt ook voor een iets groter maatje gaan. Er zijn genoeg paardjes die wachten op een goed huisje.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:29

Ben benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis komt TS, succes met zoeken.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:45

Een shetje zal je paard leuk vinden. Of een falabella. Trekt nog aandicht vanwege zijn kleinheid ook :+ Neem het kleintje wel op proef want straks klikt het niet en dan heeft je paard er alsnog niets aan.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:32

1997suus schreef:
Een shetje zal je paard leuk vinden. Of een falabella. Trekt nog aandicht vanwege zijn kleinheid ook :+ Neem het kleintje wel op proef want straks klikt het niet en dan heeft je paard er alsnog niets aan.

Goede tip dit!