Mijn paard rolt nooit, is dit gek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisetteexx

Re: Mijn paard rolt nooit, is dit gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:42

mijn paard rolt altijd maar ook serieus echt in een plas 8)7 ik heb 10 dekens liggen om ze te verwisselen elke keer want ze is altijd zeiknat :(

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:46

mijn paard rolde wel altijd in de bak, totdat ze het ineens helemaal niet meer deed.
ze is toen naar de osteopaat geweest en had wat blokkeringen in der rug, dag erna lag ze weer lekker te rollen!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:48

Ik denk dat het niet heel raar is..

Mijn paard rolt op beton!! Terwijl hij een hele weide heeft, met gewoon droge stukken..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:13

Peanutbutter schreef:
Babeth schreef:
Mijn paard heeft ook geen 100% goede rug meer en artrose, maar die laat een modderplas niet liggen hoor! :D Die rolt ontzettend veel.

Babeth Happy B-day *\o/* *\o/* *\o/*

De mijne heeft KS en rolt ook altijd !!.. Toch heb ik me dit laten vertellen door Meursing !!
Dat wil niet zeggen dat alle paarden die niet rollen last van hum rug of achterhand hebben !!

Haha dank je wel! :D
Nee dat is waar en ik kan me voorstellen dat als het echt pijnlijk is voor een paard, dat ze het rollen overslaan. Zit wel een kern van waarheid in.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:05

Babeth schreef:
Oef ergens wel ideaal hoor. Nooit een uitermate smerig paard...
Die van mij rolt op alles wat maar smerig is.
Loop ik in de bak met haar? Zoekt ze de grootste natte plek op om uitgebreid te gaan rollen. (Ze mag na het werk even rollen in de bak van mij.)
In het weiland ook, zodra er een gigantische modderplas ligt, is de eerste die erin ligt mijn paard. En je vervolgens helemaal druipend van de modder, heel schaapachtig aankijken alsof het allemaal wel meevalt.

Ik zou me er echt niet druk om maken, ik zou er juist blij mee zijn.
Sommige paarden houden er echt gewoon niet van.

dat is ook zo ze is altijd schoon :D ! Alleen slaapt ze wel liggend dus vieze stal is vies paard, maar swinters heeft ze een deken om in stal en zomers staat ze er alleen snachts in dus dan is haar stal ook altijd schoon. En het is een heeeele schone merrie ze poept op 1 plekje *\o/*

hinniken doet ze wel regelmatig, zodra ze een hengst ziet oei! ~~}>
(of haarzelf in de spiegel, want die is ook erg sexy natuurlijk := )

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:28

Coentjuh schreef:
En wat vinden jullie dan van mijn gekke pony die nooit hinnikt? Hij toont verder niet ongelukkig, maar nog vrolijk en druk voor zo'n oudje. Coen komt zat buiten, veel afwisseling qua rijden/longeren/buitenritten etc.

haha echt waar? dat kan ik me niet voorstellen! Mijn paard hinnikt echt veel! haha
Altijd als ik aankom lopen dan geeft hij zo'n briesje/hinnikje haha heel schattig!
En als we een buitenrit aan het maken zijn dan hinnikt hij tegen elk paard/pony/ezel/hond dat hij dat hij tegen komt haha

saarpony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:50

Maak je maar geen zorgen. Mijn twee lievelingspony's op de manege staan samen in de stal en na het rijden rolt de ene zich altijd, en de andere niet. Sommige paarden hebben dat rollen gewoon niet nodig. Maak je geen zorgen, ze zullen wel een andere manier vinden om zich vuil te maken! :P :P :P

Mary_Louise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:59

het is imo niet zo raar dat een paard nooit rolt, wat de een lekker vind hoeft de ander niet lekker te vinden natuurlijk.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:41

Mijn merrie rolde altijd erg graag, zeker na het rijden als ze bezweet was.

Ze heeft toen 1 keer met haar hoefijzer het stroomdraad aangeraakt en sindsien rolt ze nooit meer in de paddock omdat ze toen een flinke tik stroom heeft gehad... #)

Nu doet ze het alleen nog in de wei, maar ook niet meer vaak en al helemaal niet dicht bij het draad. (Maar dat vind ik niet erg, ben altijd bang dat ze in het draad komen).

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:51

Mijn pony van 33 rolt sinds een jaar niet meer.
Misschien omdat ze het niet meer durft.
Best sneu, want nu verkiest ze de bomen :+

Op stal ligt ze wel, dus overeind komen is geen probleem.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:00

Die van mij is het tegenovergestelde, zodra hij een fijn plekje vind gaat ie rollen. En ik maar poetsen :))

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:07

Ess_Ramona schreef:
Dat is wel apart ja, die van mij rolt altijd.
Mn schimmeltje heeft gewoon kleuren crisis, wou gewoon graag bont zijn :+.

Haha hier nog zo'n een.

Ik geloof best dat je paard het doet omdat die het 'niet kent' of gewoon schoon wilt blijven?

pia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:21

misschien heeft ze gewoon geen jeuk, of vind ze het lekkerder om te schuren.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:26

Ik heb Huugje in de bijna 2 jaar dat ik hem heb maar 1 keer zien rollen, hij houdt er denk ik gewoon niet van. En hinniken doet hij ook niet vaak, als hij hinnikt klinkt het ook nog eens niet normaal, halve hinnikjes en snuiven :D

morrighan12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:31

meschien is je paard niet op zijn gemak