Ervaring met Jolly mega bal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Ervaring met Jolly mega bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:33

Als het goed is loopt hij dan gewoon leeg. In de bal kunnen ze wel bijten trouwens hoor als je een volhoudertje hebt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:34

Mjetterd schreef:
@Suzanne, nee, volgens mij is het zo, dat zonder hoes kunnen ze er niet in bijten. Dat is dan te glad.
Met hoes kunnen ze er dus meer mee gooien etc.

Ik ga denk ik nu een bal bestellen (niet van het merk Jolly).
35 euro bij http://www.paardnatuurlijk.nl

Er staat trouwens bij alle ballen op elke site dat de bal niet knapt, maar langzaam leeg loopt wanneer het iets scherps raakt.
Maar wat gebeurd er als een paard er met het volle gewicht op gaat, en dat de bal het niet meer houd :o?

mijn paard weegt 550kg en hij klapt niet als hij erop hangt/ligt :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:38

mirgino schreef:
Mjetterd schreef:
@Suzanne, nee, volgens mij is het zo, dat zonder hoes kunnen ze er niet in bijten. Dat is dan te glad.
Met hoes kunnen ze er dus meer mee gooien etc.

Ik ga denk ik nu een bal bestellen (niet van het merk Jolly).
35 euro bij http://www.paardnatuurlijk.nl

Er staat trouwens bij alle ballen op elke site dat de bal niet knapt, maar langzaam leeg loopt wanneer het iets scherps raakt.
Maar wat gebeurd er als een paard er met het volle gewicht op gaat, en dat de bal het niet meer houd :o?

mijn paard weegt 550kg en hij klapt niet als hij erop hangt/ligt :+

Maar heb jij een Jollybal?
Die hebben namelijk een draagkracht tot 1100 kilo, die bal die ik wil aanschaffen tot 500 kilo.
Maar ik heb wel foto's gezien op de site, waar het paard er ook bijna volledig ophangt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:30

ik heb geen bal die 1100kg kan hebben
ik weet niet hoeveel hij hebben kan ,maar mijn bal is al vaak gedekt door mijn paard :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 22:35

Haha, dan is het goed :).

Ik sta nu bijna op het punt om de bal te gaan bestellen.
Zonder hoes, want die is echt duur :o.
Moet ik nog maar eens gaan zien hoe ik dat ga doen qua hoes.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:49

Lees even mee met jullie.

Maar ze kunnen de bal dus niet kapot bijten of wel ?
Ik heb dr namelijk één die erg gek is op ballen maar dr ook erg ruw mee is.

Fitnesbal beet hij na een paar keer namelijk ook lek en het is nogal een volhouder :')

Zou het namelijk zonden vinden als ik hem bestel en hij na een paar keer spelen al stuk is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:04

Met de hoes gaat dat haast niet. Die van mij heeft uitgebreid een kwartier lang staan happen terwijl hij hem tegen het hek vast geduwd had. Hij kreeg alleen grip op de hoes.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 10:54

Nou, ik heb besteld gisteren.
Krijg vandaag mijn bal binnen!

Ben heel erg benieuwd, maar ook een beetje bang dat de paarden er niets mee gaan doen :o.
Maarja, we hebben 14 paarden op stal, dus er zal er vast wel 1 het leuk vinden :+.
Heb de bal speciaal gehaald voor het veulen, maar ik verwacht dat die er wel wat mee gaat doen.

Ik heb sowieso al hele enthousiaste deelnemers gevonden voor paardenvoetbal :P.
Vanavond naar de manege, dan direct kijken of de paarden er iets mee doen :).
Ik zal het laten weten!

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:57

deze week bij de aldi ook zulke ballen in de aanbieding, 3 maten geloof ik, 8 euro per stuk

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:57

Wees er op voorbereid dat ze de eerste (paar) keer die bal doodeng zullen vinden :))
Mijn ervaring is wel dat ze er meer mee doen tijdens het rijden, dan wanneer je 'm los in de bak legt (verschilt natuurlijk per paard).

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 10:59

Doubtless schreef:
Wees er op voorbereid dat ze de eerste (paar) keer die bal doodeng zullen vinden :))
Mijn ervaring is wel dat ze er meer mee doen tijdens het rijden, dan wanneer je 'm los in de bak legt (verschilt natuurlijk per paard).

Daar ben ik op voorbereid inderdaad :). Maar dan zullen ze toch wel een soort van interesse moeten tonen lijkt me?

MarimaCarona schreef:
deze week bij de aldi ook zulke ballen in de aanbieding, 3 maten geloof ik, 8 euro per stuk

Ik ken de paarden van ons, en die gaan er overheen, onderdoor enzovoort. Wou niet het risico nemen dat de bal kapot gaat met een harde knal en de rest van hun leven bang zijn voor ballen :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:03

Nee hoor :n Mijn merrie vind er los niks aan, terwijl ze onder de man erg fanatiek is!

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:05

ik dacht dat mijn paard het ook wel leuk zou vinden, maar hij is er doodsbang voor, dus voor het uitproberen kun je best zo bal gebruiken

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 11:09

Doubtless schreef:
Nee hoor :n Mijn merrie vind er los niks aan, terwijl ze onder de man erg fanatiek is!

Ik bedoel meer:
Dat wanneer ze het eng vinden, maar het wel interessant, ze wel interesse zullen tonen in de bal, alleen niet dichterbij zullen komen.
Wanneer ze de bal niets vinden, zullen ze geen interesse tonen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 23:29

Nou, de bal was binnen en heb ik dus gebruikt.
Ik had alleen wel iets meer verwacht, want hij was zeker geen meter hoog.
(Misschien dat ik hem niet hard genoeg heb opgeblazen?)

Geen van de pony's die los zijn geweest begreep het principe, maar echt heel erg bang waren ze er niet voor gelukkig :D.
Zaterdag maar weer eens proberen!

EstherBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:18

Mijn mama heeft vandaag z'n fitness bal gekocht (een Roze bij de Aldi) 75cm, al direct na de les gebruikt, mijn paardje kende het wel al we hebben op de manege tijdelijk een grijze (65cm) liggen van iemand die hier haar paard heeft gehad, en daar hadden we in de lessen al een paar keer mee gevoetbald. (mijn paardje is net 1,60 en deze bal is groot genoeg voor haar, en zo kunnen mijn ouders en ik hem zelf ook nog voor fitness gebruiken, hihi) alleen als mijn paardje los staat moet ze er nog niets van hebben (komt vast nog wel als ik het vaker ga doen) onder het zadel loopt ze er de hele bak mee door:P ik zal kijken of ik duidelijke foto's heb (zijn er vandaag wel gemaakt door de vader van een vriend van mij) deze zal ik dan nog wel posten!

EstherBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:20

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:11

Ik heb er eentje, mijn merrie vindt er geen ruk aan :+ Wel interessant, maar ze zal er niet mee gaan spelen. Ik gebruik hem vooral voor schriktraining, dan is het zeker een leuk ding :)
Ergens ben ik ook wel blij dat ze er niet mee wil spelen, ik vind dat toch een beetje eng.. heb wel filmpjes gezien van erg fanatieke paarden die er hard mee vallen.

Boomer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:46

Mijne komt er nooit aan.. Miskoop :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 21:47

Nu even de ervaringen van mezelf.
Ik heb er namelijk 1 aangeschaft!
Super leuk zo'n bal. Nouja, wij (mensen) vinden het leuk en hebben er heel veel lol mee. We voetballen ermee, rollen er over heen enzovoort, terwijl de pony's naar ons zitten te kijken, totaal niet bang zijn, maar gewoon niet geïnteresseerd zijn :') .
14 pony's op stal, en slechts 1 snapt het idee erachter, die gaat er met de neus tegen aan en duwt hem dan aan de kant.

Afgelopen zaterdag wou ik gaan voetballen op het paard. Ik koos het paard wat het wel een beetje begreep, maar door omstandigheden was ik sneller van het paard af en zijn we niet aan voetballen toe gekomen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:01

:D bij mij op stal spelen ze echt veel met de ballen :j
de mijne gooit ermee en duikt er boven op
de kleinere hebben in een hooinet gedaan, daar gooien ze nu echt mee en bijten in het hooinet

ik heb 3 ballen gekocht 1 grote met canvas hoes, dat is echt het dekmaatje van mijn paard :+
en 2 maatje kleiner, 1 in een hoes die nu aan flarden is en dan 1 in een hooinet
elke dag weer dolle pret :j

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:07

http://www.youtube.com/watch?v=M_EL2qgmffs

Mijn hengst is helemaal los op de voetballen. Hij heeft er dus al 4 gesloopt.
Ik heb de dure (originele) gehad, met cover (die was er dus binnen een half uur in 100 stukken vanaf), zonder cover, fitnessballen van € 6,99. Ze gaan allemaal even lang mee :o :+
Een uurtje met Gan en de bal en de bal is overleden. Maar niet getreurd ook met de stoffelijke overschotten vermaakt hij zich nog prima :D
Hij scheurt de bal aan stukken en gaat er mee lopen slaan tegen de stal, tegen zichzelf en gooit ermee. Tot groot ongenoegen van de andere paarden die zich elke keer het apenzuur schrikken.
En dan zie je hem echt heel tevreden kijken :') :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:11

@Mirgino en Judith, deden ze dat spelen al direct vanuit hun zelf, of heb je ze daarmee een beetje geholpen :Y)?

Hahah, Judith, wat een geweldig filmpje!

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:25

Ik had hem in het binnenbakje gezet met de bal. Toen ik een half uur later ging kijken wat hij aan het uitvreten was kwam ik in een sauna terecht.
Een dampend paard die mij ondeugend aan stond te kijken, geheel gepaneerd met zand en een lekke bal (nr 1).
Hij heeft het dus helemaal zelf uitgevonden. Als ik nu weer een bal gescoord heb voor hem en hij ziet hem dan gaat hij er in gestrekte draf op af.

Opvallend, mijn merries vinden het niks, ons hengstveulen is net zo enthousiast als de volwassen hengst en mijn ruin vindt het alleen helemaal geweldig als ik er met een zadel opzit en hem echt laat voetballen. Dan komt er geen andere pony in de buurt zonder gebeten te worden :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:33

FILMPJES :+

Afbeelding
Afbeelding

de eerste keer dat de bal in de paddock lag was hij er bang van :+
de 2de dag is hij gaan spelen en dat doen ze nu alle 3 mijn paard het meeste dan de witte en de Fries speelt af en toe