Merrie bang voor paarden andere geslacht, wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:25

Mijn ruin staat naast een merrie (die trouwens aan de andere kant ook naast een ruin staat),
op de meeste stallen staan ze door elkaar.
Zijn maar weinig stallen gewone stallen, waar dit gescheiden is.
Hengst maakt het verhaal wel wat lastiger, maar meestal meer voor de hengst.
Op het filmpje is hij in iedergeval niet vervelend. (kan uiteraard nog komen)
Kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze gewoon dit paard niet ziet zitten.

Mijn ruin krijgt vaak snauw van de buurvrouw als hij water wil drinken (drinkbak zit aan de wand waar zij staat en ze hebben open tralies),
maar verder leven ze in vrede naast elkaar.
Toen hij er net was, is die merrie ook paar dagen onrustig geweest en werd vervolgens niet beetje,
maar gigantisch hengstig.
Daarna was de rust weder gekeerd, dus hopelijk voor jou, gaat dat bij jullie ook zo.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:42

en wat als je deze twee eens samen buiten zou zetten, met evt draad tussen? zodat ze wat gewoon kan raken aan hem?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:48

Killed schreef:
en wat als je deze twee eens samen buiten zou zetten, met evt draad tussen? zodat ze wat gewoon kan raken aan hem?

Klein probleempje.. hij is hengst zij is merrie.. alleen draadje ertussen is allicht niet zo'n goed idee.
Wordt een bijzondere kruising.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:58

Toen de nieuwe merrie naast haar kwam staan was ze ook meteen spontaan hengstig, ze gaat ook altijd naar de grote (dominantere) merries toe als ze hengstig is. Zelfs zomers als ze af en toe naast de hengsten staan in het land.(er staan er 2 in pension nog en er zit een hoop draad en ruimte tussen)
Sjolvir schreef:
Killed schreef:

Klein probleempje.. hij is hengst zij is merrie.. alleen draadje ertussen is allicht niet zo'n goed idee.
Wordt een bijzondere kruising.

En daarbij zit ik niet op een veulentje te wachten inderdaad, merrie is ook al 19 jaar.

Vanavond wilde ze haar stal niet in, vriend had haar vast en liet haar voor de stal los, ze draaide om en wilde weer naar buiten rennen. (Normaal kan ik haar buiten al loslaten en loopt ze gewoon haar stal in, er zit eten in haar voerbak)

Morgen toch maar weer eens overleggen met de stalhouder.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:29

Soms zijn merries ook lesbisch.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 21:35

Ja daar heb ik al wel vaker aan gedacht bij haar maar werd eigenlijk altijd een beetje vreemd aangekeken als ik dat eens zei tegen iemand.

wyoming

Re: Merrie bang voor paarden andere geslacht, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 12:48

Hier nog even een update over hoe het nu gaat:

Ben dinsdags nog een keer naar de staleigenaar gegaan, volgens hem ging het beter, als ik er was, was zij nog erg druk en viel hem nog steeds aan, wilde nog steeds erg graag haar stal uit en niet in, had ook nog niet liggend geslapen. Het hengstje doet nog steeds niks fout, hij is ook nog jong en had qua gedrag net zo goed een ruintje kunnen zijn.

Hij is er dus gewoon naast gebleven maar ze lijkt nu eindelijk wel in te zien dat hij geen gevaar oplevert, ze heeft weer gelegen in haar stal en durft ook gewoon weer rustig in de andere hoek te komen en ik kan weer rustig het halster omdoen. Ze heeft nog wel steeds haar oren plat in haar nek als hij te dicht bij komt maar ze valt hem gelukkig niet steeds weer aan.

Hij daarintegen vindt zijn vriendinnetje nog steeds helemaal geweldig en wordt ontzettend onrustig zodra zij naar buiten gaat en begroet haar ook weer als ze terug is. De liefde komt voor hem helaas maar van 1 kant.

tinkerfunss

Re: Merrie bang voor paarden andere geslacht, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:22

Das toch een positiefe verbetering! nu went ze wel weer aan het andere geslacht in haar buurt, paarden blijfen altijd wel boos kijken naar een buur die ze niet mogen, dat vind ik natuurlijk. Dat ze rustiger word vind ik positief!