Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik denk dat het idd met zijn jeugdigheid, onbalans en nog niet het juiste zadel te maken heeft. We blijven rustig oefenen. Het duurt ook niet zo lang om op te stappen hoor, meestal lukt het met drie à vier keer proberen maar we zijn het gewoon niet gewend. Ons andere paard deed dit nml niet.
PercyLeen schreef:Wie heeft mijn paard ingelicht?![]()
Ik denk laten we dat met iets lekkers dan maar eens proberen..
Ik zet hem in de bak, laat hem stilstaan en geef hem wat lekkers 'braaf paard'. Ik zet mijn voet in de beugel en...
Hij blijft stokstijf stil staan
pennie17 schreef:Die van mij staat stil als ik zonder krukje opstap, maar met krukje zet ie steeds een stapje naar achteren of opzij! Ik dacht eerst dat ie bang was voor het krukje maar als ie de kans krijgt gooit ie 'm om! Dus bang is ie er niet voor. Omdat het een jong paard is wil ik met een krukje opstappen omdat het beter is voor zijn rug (ik ben niet zo'n lichtgewicht meer:-)) Heeft iemand tips?
fabienne85 schreef:Die van mij gaat pas lopen als ik in de beugel hang. Dat is ook super irritant. Iemand hier een oplossing voor? Ik kan hem niet te kort pakken tijdens het opstappen anders loopt hij bij voorbaat al achteruit.
fabienne85 schreef:Die van mij gaat pas lopen als ik in de beugel hang. Dat is ook super irritant. Iemand hier een oplossing voor? Ik kan hem niet te kort pakken tijdens het opstappen anders loopt hij bij voorbaat al achteruit.
) en wij ook! Eerst dit oefenen en dan gaan we oefenen dat degene die rijdt het gaat geven.