Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hestejente schreef:Tigra_ schreef:Over de oren in de nek is inderdaad vanaf hier eigenlijk niets te zeggen. Het is vaak de gehele lichaamstaal die laat merken wat het zou kunnen zijn. Kan concentratie zijn, maar ook dat ze ergens last van hebt wat je op zo'n moment 9 van de 10 keer in de hele houding terug ziet.
Mee eensHet kan bijvoorbeeld ook dat wanneer TS de kuit aanlegt er iets raar/vervelend beweegt in dat niet passende zadel. Ik noem maar wat. Kan echt van alles zijn.
Over of een paard wel of niet, en hoeveel, krachtvoer nodig heeft zou je half bokt kunnen vullen. Er is naar mijn idee weinig over te zeggen als we niet weten wat er in het ruwvoer zit en wat TS met het paard doet qua werk. Daarnaast moet je rekening houden met de behoeftes van het paard, ik voer per dag 5 handjes ponybrok, er zijn vast ook paarden die meer nodig hebben dan mijne. Of mensen die meer willen voeren. Het verteren van krachtvoer is natuurlijk ook een belasting voor het lichaam. Er zijn paarden die het prima doen op enkel goed ruwvoer en een mineralenblok. Persoonlijk vind ik 2 kilo biks exorbitant veel maar er zijn natuurlijk genoeg paarden die zo veel of meer krijgen.
TS, heel veel succes met het paard, ik hoop dat de proefperiode goed bevalt en dat je er een leuk dier aan zult hebben
Neoza schreef:2 kg is egt niet veel op een paard hoor
Als ik dit zo leef ben je (vind ik dan) nog niet klaar voor een eigen paard, of maak je post even wat duidelijker, niks mee bedoeld natuurlijk
Tigra_ schreef:Neoza schreef:2 kg is egt niet veel op een paard hoor
Als ik dit zo leef ben je (vind ik dan) nog niet klaar voor een eigen paard, of maak je post even wat duidelijker, niks mee bedoeld natuurlijk
Toch niet alleen omdat ze anders over de voeding denkt? Ik heb dat idee helemaal niet zo. Ik vindt 2 kg ook best wel wat voor een paard wat eigenlijk niets bijzonders moet doen.