toekomstige paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: toekomstige paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:42

Als je niet wil dat mensen oordelen over wat ze niet zien moet je geen topic zonder beeld materiaal openen...

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 20:46

Ja klopt... En weet je daar heb ik ook spijt van dat ik dit topic heb geopend maarja kan hem nu niet meer verwijderen...

Bedankt voor de reacties

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:48

Kom op zeg, wat flauw. TS is net nieuw op bokt.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 21:03

hestejente schreef:
Tigra_ schreef:
Over de oren in de nek is inderdaad vanaf hier eigenlijk niets te zeggen. Het is vaak de gehele lichaamstaal die laat merken wat het zou kunnen zijn. Kan concentratie zijn, maar ook dat ze ergens last van hebt wat je op zo'n moment 9 van de 10 keer in de hele houding terug ziet.

Mee eens :j Het kan bijvoorbeeld ook dat wanneer TS de kuit aanlegt er iets raar/vervelend beweegt in dat niet passende zadel. Ik noem maar wat. Kan echt van alles zijn.

Over of een paard wel of niet, en hoeveel, krachtvoer nodig heeft zou je half bokt kunnen vullen. Er is naar mijn idee weinig over te zeggen als we niet weten wat er in het ruwvoer zit en wat TS met het paard doet qua werk. Daarnaast moet je rekening houden met de behoeftes van het paard, ik voer per dag 5 handjes ponybrok, er zijn vast ook paarden die meer nodig hebben dan mijne. Of mensen die meer willen voeren. Het verteren van krachtvoer is natuurlijk ook een belasting voor het lichaam. Er zijn paarden die het prima doen op enkel goed ruwvoer en een mineralenblok. Persoonlijk vind ik 2 kilo biks exorbitant veel maar er zijn natuurlijk genoeg paarden die zo veel of meer krijgen.

TS, heel veel succes met het paard, ik hoop dat de proefperiode goed bevalt en dat je er een leuk dier aan zult hebben :)

Bedankt Hestajente, ik ga haar ook laten keuren als ze hier aan komt.

Neoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:20

2 kg is egt niet veel op een paard hoor :=

Als ik dit zo leef ben je (vind ik dan) nog niet klaar voor een eigen paard, of maak je post even wat duidelijker, niks mee bedoeld natuurlijk :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:27

Ze kan toch een andere opvatting hebben? Niet iedereen houdt z'n paarden op dezelfde manier.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:29

Ik vraag mij gewoon echt af waarom dat paard zo reageert op je benen, paarden reageren op die manier omdat ze iets niet leuk vinden dus er zal wel iets zijn dat niet goed is, toch? Feit dat ze bij de eigenaresse hetzelfde doet wil niet zeggen dat zij wel juist handelt.

Mag ik vragen waarom je een paard wilt kopen dat zo slecht op jouw hulpen reageert en zelfs zuur is tijdens het rijden?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:53

Neoza schreef:

Als ik dit zo leef ben je (vind ik dan) nog niet klaar voor een eigen paard, of maak je post even wat duidelijker, niks mee bedoeld natuurlijk :D

Toch niet alleen omdat ze anders over de voeding denkt? Ik heb dat idee helemaal niet zo. Ik vindt 2 kg ook best wel wat voor een paard wat eigenlijk niets bijzonders moet doen.

Neoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:55

Tigra_ schreef:
Neoza schreef:

Toch niet alleen omdat ze anders over de voeding denkt? Ik heb dat idee helemaal niet zo. Ik vindt 2 kg ook best wel wat voor een paard wat eigenlijk niets bijzonders moet doen.

Nee niet alleen over de voeding hoor, haha. Als ik mezelf zo lees dan komt dat idd zo over maar dit bedoel ik niet.

Tsjha, mijn paard krijgt denk ik ook 2kg en nog meer en die komt egt maar met moeite aan zal ook aan ras liggen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:14

mijn oudje gaat ook weer richting de 2 kg anders is het ribben tellen....sommige paarden hebben in de winter meer voer...voeren doe je op het oog en kijk je naar het paard, wordt hij kijkerig, schrikkerig en druk of gewoon vet of niet...slome paarden kunnen makkelijk meer krachtvoer aan, ze worden er vaak ook niet feller van.