setteke schreef:Een duiker
Ahha! hahahaha.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ingvdh schreef:als het echt niet meer lukt, een trailerlaad trainer erbij halen.
Klinkt vreemd maar als die het paard in een kleine ruimte krijgen moet een brug ook lukken. Ik heb goede ervaringen met Esther de Vries, kost wel geld, maar ze kan je wel helpen!
Maar er zijn waarschijnlijk ook andere trainers die je kunnen helpen.
Succes.
joyce B schreef:Je kunt wel overwegen een duiker te plaatsen en dan zand te storten. Of een bredere/andere brug maken bijvoorbeeld bielsen met daaroverheen gewoon zand alsof het een dam is ipv brug. Als het breed genoeg is en niet meer klinkt als een brug zou het geen probleem meer moeten zijn. Kost natuurlijk wel wat tijd om te maken, maar wel een duurzame stressloze oplossing voor de langere termijn...
setteke schreef:Yep, maar ik weet niet of dat zomaar mag van RWS.
Het zou wel een goede oplossing zijn.
daantjuhhh schreef:Nee, maar als je het niet vraagt zul je het nooit weten.
Bij ons in de straat mochten de ene buur ook geen binnenhal bouwen en de andere buur verderop in de straat had de vergunning zo binnen.
(even overdreven). Bijv met vriendje de shetlander er overheen gaan, hem belonen met een brokje ofzo, weer terug en erover, weer belonen, tot je paard een keer denkt 'Hey, dat lust ik ook wel
' daantjuhhh schreef:Ja, maar het is nog wel even afwachten of dit niet een probleem blijft.
En dan zul je toch moeten zoeken naar een oplossing voor langere termijn.
Even na vragen of zoeits mag en bekijken wat de kosten zijn kan geen kwaad.
Ondertussen kun je wel door oefenen en kijken of het lukt.
Ariebren schreef:Wilde net zeggen, even iemand anders erbij halen.
Paarden reageren heel sterk op de persoon die er mee omgaat.
En de grootste fout die elke keer weer gemaakt wordt.
Er wordt te veel gepraat en beloond tegen het paard.
Dit werkt averechts.