zebra kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:40

Mjay en dan met zn 2e in zoon klein boxje :(

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:41

Ja je kan ze zo kopen
Is geen probleem

Alleen moet je wel je portemonnee trekken (ze zijn erg duur) en heel erg lastig te houden en rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:46

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:01

renate85 schreef:
dat linkje van jou randie....wat een vreselijker mensen zijn dat...
Wilde even kijken naar andere filmpjes van de zebra maar kwam hele andere dingen van ze tegen.

Volgens mij snap ik niet helemaal wat er zo vreselijk aan is?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:07

een paar maanden terug stonder er veel meer op, je kan t lacherig af doen maar er worden dus wel zebras verkocht aan particulieren en een heleboel andere dieren waar ik mn vraagtekens bij zet.... en zoiezo kan je wel zien dat deze twee niet op de savanne lopen...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:10

Laatst bijgewerkt door Kaus op 18-12-11 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:12

hier in de buurt is iemand met zebra's, hij heeft er een stuk of 5 tussen de shetlanders en haflingers staan, ik weet niet hoe hij het voor mekaar heeft gekregen, maar is helemaal legaal en hij fokt er ook mee. ze staan op een enorm stuk land en kunnen dus lekker rennen, ze worden trouwens niet bereden

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:34

Boompje1985 schreef:
ja waarom dan niet op een koe? heb ik ook plaatjes van gezien op internet....misschien iets vriendelijker en bijten niet zo hard! en als je ze laat dekken ieder jaar heej gratis melk!!!

Hahaha jaaa daar heb je gelijk in,scheelt weer geld.:p

capopjekop

Re: zebra kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:51

Een gek gezicht vind ik het, zebra's in Nederland. Ik kwam pas langs een wei en ik dacht nog, wat een apart patroon heeft dat paard. Keek wat beter bleek het een zebra te zijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:15

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:19

Ik weet niet of het legaal is.. Maar ik snap je wel. Het ziet er ook geweldig uit, ken je de film:
Racing Stripe?
Dat gaat ook over een zebra. Heel grappig. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:21

Geniaal :D Ik weet wat ik voor m'n kerst wil :')

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:25

zoofje schreef:
hier in de buurt is iemand met zebra's, hij heeft er een stuk of 5 tussen de shetlanders en haflingers staan, ik weet niet hoe hij het voor mekaar heeft gekregen, maar is helemaal legaal en hij fokt er ook mee. ze staan op een enorm stuk land en kunnen dus lekker rennen, ze worden trouwens niet bereden

het kan inderdaad legaal... maar dan moet je sinds 2001 toestemming krijgen van de organisatie van dierentuinen en dier en welzijn... voor 2001 was er nog geen wet op en kon iedere gek de zebra's houden. sinds de wet mochten de mensen die zebra's in het bezit hadden ze houden en met een vergunning mag je er ook mee fokken...

het is dus niet helemaal verboden, maar tegenwoordig is het wel moeilijk om het voor elkaar te krijgen.
maar jah... welke gek controleerd nou nog of de zebra die daar leuk in de wei staat wel of niet met de jusite vergunningen in bezit is gekomen. er komt dan wel een dierenpolitie, maar die reageerd alleen op meldingen. dus zolang je goed voor het dier zorgt, heb je niet snel problemen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:34

passieAppel schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=M98zPLJ2Ub0

en nog veel meer op youtube.. :D

Ik weet dat de onderste niet de ergste is,
maar hoe ze daar met dat beest omgaan is ook niet helemaal om van te juichen..[/quote]

Ik vindt die lui echt niet ok. Zebra in het filmpje is gesedeerd (kijk maar naar zijn piemel, die hangt echt van nature niet zo slap) en de rest van de filmpjes zijn bijna mishandeling. 1 gezien waarbij een paard van een hoge heuvel af over een sloot moest springen en bijna door zijn achterbenen ging. Hij stond wel weer op maar op het randje van twee gebroken benen. Ziek wordt ik daarvan..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:36

van mij mogen de regels nog wel een stuk stenger worden!
en wie controleerd het?

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:58

troi schreef:
passieAppel schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=M98zPLJ2Ub0

en nog veel meer op youtube.. :D

Ik weet dat de onderste niet de ergste is,
maar hoe ze daar met dat beest omgaan is ook niet helemaal om van te juichen..

Ik vindt die lui echt niet ok. Zebra in het filmpje is gesedeerd (kijk maar naar zijn piemel, die hangt echt van nature niet zo slap) en de rest van de filmpjes zijn bijna mishandeling. 1 gezien waarbij een paard van een hoge heuvel af over een sloot moest springen en bijna door zijn achterbenen ging. Hij stond wel weer op maar op het randje van twee gebroken benen. Ziek wordt ik daarvan..[/quote]

Ik weet niet waar jij zijn piemel ziet, want ik zie alleen dat hij is opgetrokken in zn schacht en zie zn staart wel heeeel slap hangen of is t juist aangespannen ;)

En dat filmpje van die hoge heuvel ben ik het helemaal met je eens...

Overigens geen zebra's voor mij hoor..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:01

Ben nu heel benieuwd of ik geen verschil meer kan zien tussen een staart en een piemel.. Even kijken..

Gelukkig, ik zie daar nog wel verschil tussen :o Ik had het verkeerde filmpje ge-quote: http://www.youtube.com/watch?v=yPrAeOWLKT4

Ben trouwens heel benieuwd wat je met een fokprogramma zou kunnen bereiken. Een keertje een fascinerende docu gezien van een fokprogramma in Rusland met poolvossen. Daar selecteerden ze de minst agressieve exemplaren en daarmee fokten ze door en na amper een paar generaties waren er behoorlijk aangepaste vriendelijke vosjes..

Maar goed, dan moet je natuurlijk wel beginnen met een erg grote groep om toch te kunnen selecteren en tegelijkertijd voldoende brede genetische basis te houden. Dat is met grote dieren als zebras niet te doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:11

renate85 schreef:
dat linkje van jou randie....wat een vreselijker mensen zijn dat...
Wilde even kijken naar andere filmpjes van de zebra maar kwam hele andere dingen van ze tegen.

PAS OP SCHOKKENDE BEELDEN!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=vX8jbXgc ... re=related

Sorry niks met zebras hoor, maar als je een paard de benen of iets anders wil laten breken moet je vooral zo gaan doen, bah.

Waar mijn paard is geboren stonden 2 zebras, van die grootste soorten, bijna zo groot als de volbloed arabieren, ik heb er fotos van gemaakt toen ze in de stal stonden, ze zijn altijd met 2 maar om nou te zeggen dat het leuke dieren waren, nee zeer zeker niet, erg angstig en schrikachtig, wel gingen ze gewoon samen met de merries en veulens op t land, mijn paard heeft dus als veulen bij zijn moeder met de zebras het land gedeeld.

Er werd niet mee gereden of wat dan ook, alleen lekker op t land als soort van decoratie en aandachttrekkers.

Zelf ben ik er niet voor om ze als huisdieren te houden en te berijden, ze horen in het wild thuis of in safariparken.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:26

troi schreef:
Ben trouwens heel benieuwd wat je met een fokprogramma zou kunnen bereiken. Een keertje een fascinerende docu gezien van een fokprogramma in Rusland met poolvossen. Daar selecteerden ze de minst agressieve exemplaren en daarmee fokten ze door en na amper een paar generaties waren er behoorlijk aangepaste vriendelijke vosjes..

Die docu had ik ook gezien. Het duurde 6 tot 7 generaties om ze "tam" te maken :).
Met zebra's ben je dan zo'n 14 jaar verder :D.

Ik moet wel zeggen dat ik een zorse wel erg aansprekend vind (voor muildieren heb ik ook een zwak := ).
Maar goed, dan heb je wel een karakter waar je echt mee om moet kunnen gaan en dan nog geen garantie dat het een geslaagde kruising is qua karakter en uiterlijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:30

Een zebra of een zors/zedonk is niet te temmen.
De enkeling waar het redelijk bij lukt is geen garantie dat een ander dat ook voor elkaar gaat krijgen.
Ik zou zeggen: niet aan beginnen als je leven je lief is.
Is wel grappig, zo'n vachttekening, en je valt geheid op.
Maar als je echt ongelukken wilt voorkomen: niet doen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 02:24

Er was toen een filmpje van een vrouw met lang blond haar die vanalles met haar zebra's deed.
Zit nu op mobiel maar zal als ik tijd heb is zoeken..

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 02:36

Het zit toch in de menselijke aard om alles te willen 'domineren' he. (gelukkig niet bij alle mensen)
Nog even en we rijden op neushoorns! :)

Vind het erg mooi om naar te kijken zo'n zebra, maar zou het niet als 'huisdier' willen.
Laat ze lekker blijven waar ze thuis horen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:40

ik wil geen zebra wel een fries met witte strepen!!!!!
:D

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 17:48

Hahahaha boompje1985
Ik denk dat verf niet echt huidvriendelijk is ;D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:55

Mmmm, zou best willen weten hoe een zebra met een fries zou kruisen :=