Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en dus belonen voor de kleinste poging die je paard doet om te doen wat je vraagt.
Volgende stap is dus optillen.
Had er uiteindelijk altijd paarden aan die keurig optilden als ik naar het been wees, niet dat eeuwige gesjor aan de benen, heerlijk! Al snap ik wel dat het soms gewoon even niet anders kan omdat er dringend bekapt moet worden, daar doe je ook weinig aan
boenmiedy schreef:hallo allemaal,
ik heb overlaatst een fokmerrie gekocht van 6jaar ze is onder het zadel geleerd maar nu is het probleem dat ze haar achterhoeven niet wil geven.
het probleem is omdat ze een fokmerrie is heeft ze nooit geleerd om haar achterhoeven te geven ze snapt dat gewoon niet .
ik zeg het woord voetje, aan de haren trekken (weet niet hoe ik het echt moet zeggen)
ze heeft haar voeten wel een beetje maar na veel zwoegen en zweten doet ze haar hoef omhoog en zet al haar gewicht er terug op.
ik ben radeloos hebben jullie tips voor mij ? alvast bedankt x
S_en_Z schreef:boenmiedy schreef:hallo allemaal,
ik heb overlaatst een fokmerrie gekocht van 6jaar ze is onder het zadel geleerd maar nu is het probleem dat ze haar achterhoeven niet wil geven.
het probleem is omdat ze een fokmerrie is heeft ze nooit geleerd om haar achterhoeven te geven ze snapt dat gewoon niet .
ik zeg het woord voetje, aan de haren trekken (weet niet hoe ik het echt moet zeggen)
ze heeft haar voeten wel een beetje maar na veel zwoegen en zweten doet ze haar hoef omhoog en zet al haar gewicht er terug op.
Heb jij een 6 jarige fokmerrie gekocht?
Ik kijk bij je berichten en zie dat je altijd zonderzadel rijd en zeker op je verzorgshetjes...
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je nog erg jong bent zou ik helemaal niet aan zo'n paard gaan lopen klooien..
Waarom moet het dier persee voeten geven? Heeft hij nooit hoeven doen....?
S_en_Z schreef:boenmiedy schreef:hallo allemaal,
Heb jij een 6 jarige fokmerrie gekocht?
Ik kijk bij je berichten en zie dat je altijd zonderzadel rijd en zeker op je verzorgshetjes...
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je nog erg jong bent zou ik helemaal niet aan zo'n paard gaan lopen klooien..
Waarom moet het dier persee voeten geven? Heeft hij nooit hoeven doen....?