, ik vind vrijheidsdressuur ook helemaal geweldig , alleen zou noooit steigeren op commando leren aan mijn paard want sommige paarden gaan het tegen je gebruiken .. , maarja dat is natuurlijk mijn mening en niet iedereen denkt daar zo over.
urly Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, ik vind vrijheidsdressuur ook helemaal geweldig , alleen zou noooit steigeren op commando leren aan mijn paard want sommige paarden gaan het tegen je gebruiken .. , maarja dat is natuurlijk mijn mening en niet iedereen denkt daar zo over.
urly

Magrathea schreef:Nadat je natuurlijk alle medische oorzaken hebt uitgesloten (maar eigenlijk dan ook niet) mag je NOOIT, maar dan ook NOOIT afstappen na steigeren (of eraf vallen, of bokken..). Je paardje gaat dan denken 'Oe, dat is makkelijk, als ik dit doe hoef ik niet meer te werken!' Ook al is het een medische oorzaak, en al is het maar één rondje dat je stapt, je conditioneert zeer onwenselijk gedrag hiermee!
Succes ermee!
? 
, maar ik kreeg dr wel terug met dank aan me martingaal haha , in het begin ging ze er namelijk ook bestvaak vandoor en gooide ze dr hoofd omhoog en dan kreeg je dr bijna niet terug ,
, weten jullie een oplossing ? groetjes desi hartje urly
succes