Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
idefix4 schreef:Dit roept om grondwerk! Gewoon aan de slag met hem. Eerst in een veilige ruimte hem leren dat hij afstand van je moet houden. Dat leer je hem met een lang touw. Je hoeft hem niet te slaan. Ik had ook zo'n paard die zo de stal in kan sjezen en er weer uit en de trailer deed ie ook zo. Ik zwaai mijn halstertouw voor zijn neus langs als ie me voorbij wil rennen. Concequent zo aanpakken, dan leert hij echt dat hij dit niet mag doen. Hij neemt letterlijk een loopje met je.
jazzgps schreef:Is achterwaarts de stal uitlaten gaan, niet gevaarlijk dan. ?
Als hij dan weer naar voren gaat vliegen. dat word dan toch levensgevaarlijk als ik geen kant meer op kan,
Als ik hem wil laten stilstaan dan vliegt hij nog steeds naar voren, ik heb het ook met brokken geprobeerd maar hij is niet om te kopen,
Hij eet de brokjes op. en daarna begint hij weer. met het door de stal heen vliegen.
Bramasole schreef:liljebo schreef:Klinkt mij als angst voor de doorgang in de oren
Ik kan dit er absoluut niet uit halen. Hoe kom je hierbij?
nynke55 schreef:In je andere topic lees ik dat jou paarden zo goed opgevoed zijn, dat je zelfs complimentjes krijgt op jou goed opgevoede paarden. Wat klopt er hier dan niet?
_AAASCHAAA_ schreef:Ik heb hetzelfde gehad met mijn oude paard. Mijn paard was gewoon bang. Bang om gebeten te worden door de buurman en vloog hierdoor de stal in en uit, hij stote zich ook erg vaak en durfde ook daarom weer niet rustig de stal in te gaan. Duurde heel lang voor ik hem rustig de stal uit kreeg. Heel veel doen en belonen. Zorgen dat je er niet voor staat. Zodra ze in de opening staan eerst rustig zijn, even praten en belonen en dan verder lopen.
jazzgps schreef:Ook in de stal trapt hij om zich heen, daar hebben wij, rubbermatten voor aangeschaft
Voorheen had ik hem rondom in de beschermers staan 's nachts.
Ik kan hem 's nachts niet buiten laten staan, want de andere paarden van de stal. gaan dan weer naar binnen toe,
jazzgps schreef:Dustyenmax18
Ik denk ook zelf dat het angst is , ik zou alleen niet weten. waar voorhij angst heeft in zijn stal,
Frats schreef:jazzgps schreef:Ook in de stal trapt hij om zich heen, daar hebben wij, rubbermatten voor aangeschaft
Voorheen had ik hem rondom in de beschermers staan 's nachts.
Ik kan hem 's nachts niet buiten laten staan, want de andere paarden van de stal. gaan dan weer naar binnen toe,
Een andere stal zoeken waar hij 24 uur per dag in een kleine groep buiten kan staan. Een paard hoort niet in een box. Mensen willen dat want het is praktisch. Dit paard geeft duidelijk aan dat het niet wil. Dan kan je nog zoveel trucjes uit de kast te trekken om hem het te laten doen maar het zal niet werken. Dit paard eindigt dan ook als probleem paard met stal ondeugden. En dat alleen maar omdat hij paard wil zijn.