Bonken tegen de staldeur..Wat helpt dempen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:37

Tuurlijk want wat het paard graag wil maakt ntuurlijk geen ene reet uit :+ Dit paard is ongeloofelijk duidelijk maar wordt gewoon genegeerd en vermenselijkt.
Jammer.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:40

Waarschijnlijk is het verveling! ;)
(Daar waren we al achter)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 18:40

Air alsjeblieft je hebt de paarden nooit gezien. En de paarden lopen heel graag einde van de dag naar stal vrijwillig zonder halster of touw je doet het hek open.
Ze staan zelfs al te wachten om naar binnen te gaan.
Ze zijn dan moe van het buiten zijn savonds.

Maar dankjewel dat wij onze paarden negeren.
Gelukkig weten wij wel beter hoe druk we er elke dag mee zijn met de behandelingen die nodig zijn en de verzorging.

zucht....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:41

De beste manier is om rubber matten te plaatsen, maar dan wel losse die alleen aan de bovenkant goed vast zitten en waarbij een ruimte zit tussen de stal muur en de mat.
Doordat de mat beweegt zal ook het slaan minder worden.
Het is wel even wat werk, maar helpt uitstekend.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:42

Heb je de rubber mat tegen de deur aan of er vanaf? Want als je de mat zou eens 10 cm ofzo van de muur af ophangt, dan raakt ie alleen de mat en niet de deur, volgens mij moet het geluid dan een stuk minder zijn.

JessicaD88

Re: Bonken tegen de staldeur..Wat helpt dempen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:42

aerdenhout1 haha inderdaad

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 18:47

aerdenhout1 dankjewel voor je reactie maar zoals eerder in het topic rubberen matten hebben we geprobeerd al eens eerder.
Toen matrassen en andere dingen.

We hoorde dat je ook speciale kussens had kan je laten installeren.

Het zit me verder erg dwars en doet pijn dat hier mensen zijn die gewoon zeggen dat de paarden slecht verzorgd worden of het paard negeren hoe je het wilt noemen omdat er dit paard niet 24 uur buiten laten.

Iedereen houd hun paarden anders. Heb daar respect voor.
Elk paard is anders elke situatie is anders.
Ik zit paarden niet buiten dag en nacht zonder dat er iets is om te schuilen.
En als daar meerdere redenen voor zijn zijn die er ik hoef die hier niet te noemen.
Het paard gaat gewoon niet 24uur naar buiten.
We zorgen echt super voor hem, krijgt elke dag zoveel aandacht en liefde.
Door gepoetst en geknuffeld te worden gaat elke dag onder het solarium er is een osteopaat, speciaal hoef beslag,
wandelingen en rijden dagelijks.
los laten in de bak aan de hand mee fietsen
elke ochtend de wei in tot het donker word.
Hij heeft een beste oude dag!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 20-11-11 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:47

elke x als die het doet ongeloofelijk op ze flikker geven gewoon bijna tegen de grond meppen, dan houden ze wel op hoor. wij hadden der ook 1 die rende bijna rondjes door de stal heen. 1x tegen de grond geslagen en klaar met het gezeur.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:48

malissapaard schreef:
elke x als die het doet ongeloofelijk op ze flikker geven gewoon bijna tegen de grond meppen, dan houden ze wel op hoor. wij hadden der ook 1 die rende bijna rondjes door de stal heen. 1x tegen de grond geslagen en klaar met het gezeur.

TS, Negeer dit aub := :=
Laatst bijgewerkt door mang op 20-11-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:49

Ik denk dat je mijn edit net niet gelezen hebt, als extra over de matten:

Mijn paard sloeg altijd tegen de stalwand. Wij hebben rubber matten vast gemaakt door ze gewoon aan te muur te schroeven. Misschien kan je dat aan je staldeur doen? Dat is steviger met touwtjes. Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat mijn paard gewoon ergens anders tegen de muur ging slaan toen die matten er eenmaal hingen, dus dat hielp ook niet zoveel.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 18:49

ohhh JessicaD88 en aerdenhout1 nu snap ik het ook een hele goede tip!
dankjewel

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:50

malissapaard schreef:

PARDON???
Tegen de grond geslagen????

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:51

malissapaard schreef:

_-:( Ben je gek ofzo? Bah zeg!

--
En TS, ik geloof ook zeker dat je het beste voor hebt met het paard, en de eigenaresse ook. Maar een paard wordt niet blijer van speciaal hoefbeslag en een solarium, een paard wordt blij als zijn basisbehoeften voldoende zijn.. En je hebt paarden die zich er aan overgeven dat ze het niet krijgen, en er zijn paarden die heel erg duidelijk vertellen wat ze graag willen..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:53

Sorrie, werd even niet goed van een reactie...maar TS waren die rubber matten wel van de muur af zeg maar?
Je moet ze echt minimaal 10 cm van de muur af hebben hangen anders werkt het niet n.l.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:05

Wat al eerder gezegd is, de rubberen matten moet je wel een stuk van de muur hangen. Dus bevestig een balk op 1.20 of zoiets van een cm of 10 dik en daar schroef je dan de matten aan vast. De onderkant los laten hangen.
Overigens wordt het paard nu wel elke keer beloond met zijn gedrag. Hij staat lawaai te maken en wordt vervolgens gevoerd en buiten gezet. Door dit gedrag krijgt hij dus precies wat hij wilt. Als je het echt af zou willen leren, dan zou je het moeten negeren of voor moeten zijn.

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:05

Met rubberen matten los je het probleem niet op en dat wil je toch? Het lijkt me ook niet goed voor de benen elke dag tegen de wanden aan de trappen of het nou rubber is of niet. Ik zou als eigenaresse kijken naar een oplossing voor het paard en dat lijkt me in dit geval tot echt 24/7 buiten met schuil mogelijkheid.En dat ze graag naar stal willen komt omdat ze daar eten krijgen ,laat de box deur maar is los en kijk maar weer hoe snel die buiten staat. En ik ben echt niet tegen een stal maar in dit geval wel. Ik bedoel dit niet als kritiek maar een oplossing voor je paard.

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:11

Wij hebben een jong paard op stal dat deze heel slechte gewoonte van zijn moeder heeft geleerd: hard schoppen en dan komt er wel eten. Nu is het in de perceptie van het paard uiteindelijk natuurlijk ook zo dat er op den duur voer komt dus wordt het gedrag beloond. Maar je kunt je paard ook niet een week lang negeren en maar geen eten geven.... Wij hebben ook van alles geprobeerd (de matten hangen bij ons ook al 10 cm van de deur af, maar hielp niet genoeg) en wat heel erg goed werkt is een stukje schrikdraad boven de deur. De batterij hoeft niet eens aan want hij snapt het concept "schrikdraad" erg goed. Om het duidelijk te maken zou je eerst de batterij wel aan kunnen doen. het paardje bij ons kan niet meer tegen de deur staan schoppen omdat hij er niet meer met zijn hoofd overheen hangt. Voor het schoppen tegen de andere muren is het misschien niet helemaal de oplossing, maar voor tegen de deur schoppen werkt het prima.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:13

schotkamp het is ook op de manier hoe iemand het brengt.
Sommige paarden reageren gewoon nog slechter op vocht en kou maar wil deze discussie niet.
Geweldig als er paarden goed gaan op 24uur buiten in herfst en winter.
het ene paard wel en het andere niet.

Als dat iemand zegt het maakt jou geen reet uit dit en dat en of nog andere dingen....
Wat heb ik daar nou aan?
Kan alleen met me ogen rollen en zuchten.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:15

Paard heeft atrose.
Paard schopt tegen de deur.
Paard krijgt zijn zin, er wordt gevoerd.

Soms helpt het wanneer de hel stal gevoerd wordt de schopper gewoon overslaan.
Wachten totdat de schopper stopt met schoppen en dan pas te eten geven.

De rubberen mat ophangen aan een houten 3 bij 4 tje is ook een goede oplossing om van de herrie af te wezen.

Soms stampen en schoppen paarden om andere redenen.
Ik zelf heb een lichte vorm van atrose en daardoor kan ik vaak niet slapen van de kriebels in mijn benen, voeten of handen.
Wij kunnen krabbelen, een paard niet, die gaat schoppen of stampen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:16

tegen de muren horen we niet maar is schadelijk voor hem zelf.
Doet die slimmerd ook niet hoor.
Alleen tegen de staldeur schopt hij :)
Het hek boven zit snachts al dicht zodat hij niet met zijn hals uit de stal kan hangen en schoppen.
Maar nog verbouwd hij zijn stal als we er van alles voorleggen om bij de deur te kunnen en trappen er tegen aan lukt wel.

Misschien ook wel omdat het een groot paard is en een tuiger.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:16

Maar heb je ook al eens iets vastgeschroefd ipv alleen met touwtjes/dingen ervoor leggen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:19

Ariebren dankjewel voor je reactie ook over het voeren, zou ook best kunnen inderdaad dat hij ook zoiets voelt.
lastig dat ze niet kunnen praten :)
Het is gewoon niet goed voor zijn benen en niemand word blij van het gebonk.

Ik stuur alle reacties later op een rijtje door ja ook over 24 uur buiten maar daar hebben we het al eens over gehad en geprobeerd we weten hoe het dan lichamelijk met hem gaat. maar neem alles weer mee ;)

Iemand met nieuwe tips het is altijd welkom!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 20-11-11 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:19

Dit alleen schoppen tegen de stadeur wordt dus beloond met eten.
Ff een tijdje hard wezen.
Pas voeren als hij even stopt met schoppen.
En verders moet het gedrag dus genegeerd worden.
Niet gillen of reageren, gewoon andere kant opkijken.

Jij schoppen tegen de deur, jij geen eten.
Op deze manier kan het gedrag afgeleerd worden.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:23

Beste mensen, het is een TUIGER. Dat gedoe tegen de staldeur zit kennelijk in hun genen, er zijn er legio die dat doen. Wij hebben voor de tuigertjes een balk ipv deur waaronder aan een kunststof, behoorlijk zware flap hangt. (Zo'n flap die ze ook wel in paardenklinieken / stallen hebben.) Die is doorzichtig zodat je dus ook goed zicht hebt in de box. De balk heeft scharnieren net zoals een gewone deur. Nog nooit last mee gehad. Misschien heb je er iets aan!
Succes.

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:26

Jammer dat je niet naar je paard wilt luisteren.En kou en vocht?Het is een paard.. verdiep je er eerst wat meer in. Met voldoende ruwvoer en schuilmogelijkheid en eventueel een deken is er niks aan de hand, het is geen mens! De eigenaresse is het probleem niet het paard dat liever niet opgesloten word.