paard maakt van stal een zwembad!! HELP!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:56

Als hij er mee speelt dan zal ik als ik jou was eens met diverse stalspeelgoed gaan experimenteren om te kijken of het afneemt. Desnoods een cement bak met water en stukjes appel ofzo ;)
Of een bal erin doen je kunt het zo gek niet verzinnen. Die van mij is al blij met een touw wat de pensionklant voor mij heeft laten hangen :+
Je kunt ook overwegen om onder de drinkbak een mat te leggen dat word het wel nat maar trekt het niet je bodembedekking in. Bijkomend nadeel je moet het alsnog wel opruimen ;)

Beauty26

Re: paard maakt van stal een zwembad!! HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 09:06

Mijn vriend is zojuist gaan voeren, en die belde net met de mededeling dat zijn stal ( van paard) nog droog was, we hebben nu een hooizak, en ik maak zijn hooi nat, want ik zag dat hij ook wel erg met zijn hooi aan het soppen was, hij nam een pluk hooi, begon erop te kauwen, en nam het mee naar zijn waterbak drukt zijn neus erin, en bleef al kauwend met zijn neus in de waterbak met als gevolg dat de waterbak dus overstroomd! (ik hoop dat julle me nog snappen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:04

Tja ze zijn soms creatief }:0
Citaat:
Voor de mensen met hooisoppers zou je zelf het hooi nat kunnen geven. Hoeven ze niet meer te soppen

Nou dat hielp bij mijn merrie echt niet, die wilde gewoon 'aan de sop' :Y)

Wij hadden grote emmer onder de drinkbak hangen, zodat daar veel water in kwam en die gooiden we 3x per dag leeg :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:06

:') neem hem een dagje mee naar de zee???? :+

Geintje ;)

Nee serieus, ik heb wel eens gehoord dat je dan een passende steen onder de lepel kan leggen zodat de bak minder snel vol stroomd.
Wel even goed uitproberen zodat je zeker weet dat je dier wel drinken kan hoor

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:09

De mijne doet dat ook. het water liep onder de staldeur door. Nu staat er een speciekuip onder haar drinkbak, met een strotouwtje vastgezet. indien nodig leeggooien.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 09:15

hoi, iedereen weer erg bedankt voor het meedenken.

quartel: Een dagje mee naar zee? hmmm... Weet niet of ik hem daar en plezier mee doe... Meneer heeft een hekel aan natte voeten :+

Ik ga vanmiddag weer eens kijken hoe het met onze sopper gaat :Y) Of zijn stal nog droog is of niet...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:01

malissapaard schreef:
die van ons krijgt snachts ook geen water, op een zelfdrinker gaat die zuigen en die kunnen dat niet hebben en in emmers gaat die soppen met als gevolg dat ze omvallen.
dus dan maar geen water. op de wei heeft die de hele dag te drinken dus prima!

http://www.agradi.nl/stal-erf/watervoor ... 001360/637 ;)

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:05

Mijn ruin deed dat ook:
Hij duwde zijn neus zo ver in de waterbak, dat die overstroomde.
In een ton doet hij dat ook! Hij moet zijn neus blijkbaar zo ver onder duwen (soms wel tot bijna in zijn neus 8)7 ) totdat hij kan/ wil drinken!

Nu idd in zijn stal een vlotterdrinkbank. Dat helpt voor het drinken wel...
(Hij is nog een viespeuk, maar dat is een ander verhaal... ;))

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:16

Ik heb ook zo'n pony. Maakt er altijd een waterballet van. Zelfs met een volle cementton (60 liter water) en stenen op de bodem. Maakt niet uit, dat ding moet volgens hem om. Ook buiten doet hij dat met enige regelmaat. Hij krijgt van mij dan ook geen water meer in de stal, alleen buiten. Daar vindt ik dat ge-prutsmuts met water minder erg. Bij mijn pony is het gewoon een kwestie van spelen. Die wordt gewoon aangetrokken door water ;)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 19:43

hoi hoi, tot nu toe laat ons paard de stal droog, maakt er nu alleen een zwijnenstal van :) Maar ik maak nu inderdaad het hooi zelf nat... Tja ik smeer liever dan dat hij dat doet... hahaha

carolien64

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:54

dan is het waarschijnlijk toch verveling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:00

Liksteen er uit halen...meer hooi voeren...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 09:10

Hooi dat krijgt hij al zoveel als mogelijk is, we hebben een hooinet en die word iedere x helemaal gevuld. In de ochtend word hij gevuld, in de middag en avond :? Hij komt gewoon iedere dag buiten, maakt niet uit wat ik met hem doe... hij maakt er een zwijnenstal van, alhoewel hij het gisteren erg netjes heeft gehouden.... dus er is nog hoop :+

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:25

Beauty26 schreef:
hoi, ik weet nu hoe mijn paard van zijn stal een zwembad maakt.... Hij gooid met zijn lip het water er als het ware uit... Dus hij speelt met het water... :S

Zo eentje heb ik er ook!! de bak helemaal vol laten lopen en dan lekker spelen ermee. Ze krijgt het voor elkaar om zichzelf ook helemaal nat te maken, en dus ook dr stal...ach ja... t ziet er wel grappig uit als ze zo bezig is, t is niet echt handig voor mij, maar als zij dat nou leuk vind...

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:14

misschien is het gewoon verveling en zou je bijvoorbeeld zo`n speel appel bal in zijn stal kunne hangen..
maar het zou ook nog kunnen zijn dat hij kiespijn heeft, sommige paarden die kiespijn of op een andere plek pijn hebben in hun mond vindne het fjin om er de hele tijd water doorheen te laten gaan en spugen het daarna gewoon weer uit. het koude water verlicht namelijk de pijn. als ik jouw was zou ik zijn gebit even laten chekken.
en als je een emmer neer zet zorg er dan wel voor dat er genoeg water is, dus dat je minimaal 2keer per dag ff chekt hoeveel hij heeft gedronken. en of hij nog water heeft
succes :j

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:36

De mijne speelde ook een tijdje met zijn drinkbak, dus laten lopen door te drukken en dan vervolgens het water eruit wippen. Maar bij ons kan je gelukkig van elke drinkbak de waterdruk reguleren, dus heb ik die gewoon wat lager gedraait zodat hij langzamer volloopt. Dit paar weken volgehouden en toen weer terug omhoog gezet zonder dat hij weer met hetzelfde gedrag begon. Succes in ieder geval

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:43

Een paard bij ons op stal doet dit ook.. Ze hebben het "automatische watersysteem" verplaatst naar een andere hoek van de stal waar het iets afliep naar het gangpad zodat de stal droog blijft en het water richting het putje in het gangpad lekt..

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 14:00

tot op de dag van vandaag houd hij nog steeds zijn stal droog... Het is alleen niet altijd even schoon, maar wel droog. Gelukkig!! :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:02

Kun je niet zo'n grote grijze bak eronder zetten die ook wel gebruikt worden als waterbak? Dan loopt die vol en niet je stal? Of anders je waterbak snachts afsluiten en een grote ton/bak neerzetten met water.

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:54

Wij sluiten idd ook snachts het water af, niet omdat de mijne zo aan brassen is, maar meer vanwege de veulens;-), maar zou miss voor jou ook een optie zijn om savonds de waterleiding af te sluiten ( ik weet natuurlijk niet met hoevelen jullie op stal staan??)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:01

wij staan met 10 paarden op stal :D dus ik denk dat de water kraan afsluiten geen optie is, ik denk dat de stal eigenaar daar niet erg vrolijk van word... Maar bedankt voor het meedenken

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:05

Ben je zeker dat de drinkbak niet gewoon blijft haperen? dat gebeurt bij ons wel eens..