Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Saars schreef:Maar toen ik daar met een zak lekkers stond kon ik van die interesse gebruik maken om te tonen dat ik beslis of hij het krijgt of niet (dit is nu met voer, maar kan algemener worden gezien.) Ik heb zo kunnen tonen dat ik mij groot kan maken en kan kiezen wanneer ik hem in de buurt wil.

Sientje schreef:Kan niet meer editten, maar zie in je OP, na nogmaals lezen, nu ook staan dat de belangstelling van dit paard voor het eerst werd gewekt toen je naar de voerbak liep om te kijken of er iets in zat. Tsja... zegt mij genoeg en dat je dus, wil je hier écht mee aan de slag, dit niet kunt oplossen met voer.
Saars schreef:Bedankt, hier kan ik dus wat mee. Heel erg bedankt.
Ik probeerde gewoon één van de tips uit die hier werden gegeven en ineens wordt mij verweten dat ik totaal niet weet waar ik mee bezig ben. Ik kan duidelijk niet met paarden omgaan. Nou nee, niet met hem op sommige dagen, want zoiets heb ik nog niet eerder ervaren. Ik moet inderdaad nog bijleren, maar hoeft dat dan zo verteld te worden? Zo loopt het altijd op bokt!
Ik was echt blij, dat is nu wel over.
Oké, ik probeer het dan maar uit zonder het voer Sientje, en dan kom ik hier vertellen dat hij me geen één blik heeft gegund en als een gek is weggelopen en dat ik na 5 uur ben afgedropen omdat het donker werd. (Oei, nee! Niet doen! Niet opgeven!)
Ik schreef dit topic omdat ik niet wilde opgeven, maar nu zakt de moed me pas echt in de schoenen.
Dan is iedereen vast tevreden omdat het gelijk is gehaald.
44Myrthe44 schreef:Als mijn paard me letterlijk omver liep zou ik een stok pakken en hem verrot slaan. Dat hoef je vaak maar één keer te doen, dan is het goed. Pak je nog een keer die stok dan hoef je niet eens meer te slaan.
Dit is gevaarlijk, de hoef iets anders richting hoofd en je kan zo dood zijn.
Saars schreef:Ik probeerde gewoon één van de tips uit die hier werden gegeven en ineens wordt mij verweten dat ik totaal niet weet waar ik mee bezig ben.
Saars schreef:Bedankt voor de tips iedereen, maar ik heb het onderhand wel een beetje gehad.
En nee, jullie kwamen ook totaal niet vekeerd over.
Ik heb boeken gelezen over hoe omgaan met paarden, de rangorde, hoe zij met elkaar omgaan. Met hem lukt het me absoluut niet. Ik kan hem niet lezen. En het is ook plots gekomen, uit het niets is het veel slechter geworden. Maar ik had natuurlijk meteen moeten zien dat hij over me heen ging crossen, logisch toch!
Ik kan die veralgemening dat ik het niet kan dus écht niet appreciëren.
Het is gemakkelijk gezegd, geen voer meenemen. Hoe moet ik dan beginnen als hij me niet eens meer in de buurt wil? Als ik hem wegjaag staat hij aan de andere kant van de weide en graast daar lekker verder. Maakt hem niets uit. Denken jullie misschien dat paardjelief onder de indruk is als ik afkom met een zweep, een stok of een grote roze strik? Goed mis, dan. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Dus moest ik het voer gebruiken om zijn aandacht te trekken. EERST op het voer, daarna op MIJ. OP MIJ. Want hij KON aan het voer maar heeft beslist om mij te volgen. Hij heeft de appel dan ook NIET gehad.
Ook vind ik de reacties niet fair tegenover de persoon die me de tip gaf. Hoe kan je daarna dan nog zeggen dat "niemand het natuurlijk het beste weet"?
Ik ga maar een andere hobby zoeken