Paard valt kleinere dieren aan, wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

Re: Paard valt kleinere dieren aan, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:08

die van mij doet het ook maar dat heeft puur met voer te maken.
daar mag niemand bij in de buurt komen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:17

Hier ook hoor, heb er een lopen die gaat achter van alles aan. Regelmatig vinden we een muizzenonderzetter terug in het land en onze honden mogen zoals je zult begrijpen niet los bij de paarden.

Heb ook een pony gehad die deed het alleen bij vogeltjes. De pony die nu juist achter honden, katten en muizen aan gaat heeft in de winter altijd een vogel vriendje die mee mag eten uit zijn bak.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:18

Mijne doet het ook, maar denk dat het id meeste gevallen te maken heeft met lichaamstaal. Een hond met hangoren, moet ze niet. Maar een hond die vriendelijk doet, doet de oren naar achter, een hollende hond met plezier ook vaak. Oren naar achteren bij een paard is iets heel anders. Komt die hond waakzaam (of agressief) op je af, zijn de oren naar voren, maar dan valt hij je wel aan, 'denk' jij als paard dat hij belangstellend of vriendelijk is.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:20

Mijn paard vind honden, katten en ander beestenspul leuk en interessant. Heeft ook nooit een negatieve ervaring opgedaan met andere diersoorten, kan best meespelen, ik weet het niet.
Hij snuffelt eraan en gaat ze kriebelen, zoals hij bij andere paarden doet. De katten vinden het alleen nooit zo leuk, die rennen dan weg, want die worden bijna platgedrukt door zijn liefde :')

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:28

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:50

Mijn paard kan als schapenhoeder door het leven...de schapen kunnen door alle weides lopen en meneerke zorgt ervoor dat ze netjes de richting uitgaan die hij wil...alleen het mannetjesschaap (die absoluut geen schrik van hem heeft) is zijn vriend, knabbelen aan de oren, knuffelen,...grappig om te zien! Maar ik hou mijn hart soms vast als ie achter de kudde aangaat. Hij staat hier sinds enkele maanden en had voorheen nog geen schaap van dichtbij gezien.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:49

Zijn er ook mensen die een (geslaagde) poging gewaagd hebben om hun killer horse om te scholen? Ik zou het toch wel erg fijn vinden namelijk als mijn killer straks mijn katten in leven laat.... muizen en ratten daarentegen mogen van mij best tot onderzetters worden omgevormd.
Mensen met ideeën/ervaringen? En please, niet zeggen dat het een onmogelijke taak is :7

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:54

Oh, naar soortgelijke ervaringen ben ik ook wel benieuwd. De dooie kikker die ik gisteren in het land vond, was te gaaf om door de kat gegrepen te zijn...

willemjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:35

Ik zou willen dat mijn paard uithaalde naar honden.Daar heb ik totaal geen medelijden mee.
Ze komen luid blaffend op je paard aanrennen als je buiten rijdt, terwijl de baas tevergeefs roept dat het niet mag.
Bij ons op stal is daardoor al een paard met berijdster op hol geslagen, gelukkig goed afgelopen, maar de hondenbezitters die de hond los laten lopen zijn de oorzaak.
Mijn paard doet tegen honden en katten die op het erf lopen heel nieuwsgierig en ruikt aan ze.
Dat vind de hond of kat in kwestie nogal eng dus verdwijnt onmiddelijk whahaha.

mvrgr.Willemjan