Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Als ze naar je toe komt vinger gebruiken op te prikken, en dan op de gevoelige delen zoals in de lies. Wat ook werkt is de linkerteugel korter nemen, zodat ze helemaal naar links kijkt, dan kan ze niet naar je toe stappen.
Zo moeilijk is het niet
Roos111 schreef:Joolien schreef:Als ze naar je toe komt vinger gebruiken op te prikken, en dan op de gevoelige delen zoals in de lies. Wat ook werkt is de linkerteugel korter nemen, zodat ze helemaal naar links kijkt, dan kan ze niet naar je toe stappen.
Zo moeilijk is het niet
Als je haar prikt komt alleen maar sneller naar je toe en leunt terug dat helpt niet bij haar, linker teugel pakkenis alleen maar een noodoplossing.
Roos111 schreef:[
Jaa, ze is al 15 jaar maar ze heeft idd wel een beetje scheven rug en lichtrijd niet lekker, voelt scheef aan, ook rent ze soms onder je weg, we weten niet of het zadel past(volgesmij een tweedehandszadel) maar de eigenaar wil geen geld betalen voor een duur zadel. We komen ook maar 1 keer in de week dus dat is ook niet echt nodig.
Roos111 schreef:We verzorgen haar al 3,5 jaar , daarvoor weten we niet omdat ze toen van een andere eigenaar was, vroeger ging ze soms nog voor de kar maar de laatste steigerde,, de eigenaar heeft het nu te druk en geen interresse meer om nog iets met ze te doen.
Roos111 schreef:Nou, het werd alleen steeds erger in die 3,5 jaar.. Er rijden ook nog 2 kinderen van 13 op haar die wel goed kunnen rijden , en soms ook nog een ander meisje die wij niet kennen. We hebben het best druk met school 4 havo en vwo , en kunnen helaas maar 1x in de week naar ze toe.
Ze doet het opzich met rijden wel goed en luister goed en wil graag voor je werken,, hoewel ze in het begin veel haar hoofd gespannen omhoog doet en gespannen loopt is ze later wat meer onspannen en loopt aan de teugel.
Roos111 schreef:Jaa, ze is eigenlijk een best lief paard dat van aandacht houd maar soms heeft ze geen zin en is ze onzeker en word dominant.
.
Roos111 schreef:Paard heeft geen pijn, ze doen weer gewoon als je op haar rijd.
Roos111 schreef:[
Jaa, ze is al 15 jaar maar ze heeft idd wel een beetje scheven rug en lichtrijd niet lekker, voelt scheef aan, ook rent ze soms onder je weg, we weten niet of het zadel past(volgesmij een tweedehandszadel) maar de eigenaar wil geen geld betalen voor een duur zadel. We komen ook maar 1 keer in de week dus dat is ook niet echt nodig.
Roos111 schreef:Nou, het werd alleen steeds erger in die 3,5 jaar.. Er rijden ook nog 2 kinderen van 13 op haar die wel goed kunnen rijden , en soms ook nog een ander meisje die wij niet kennen. We hebben het best druk met school 4 havo en vwo , en kunnen helaas maar 1x in de week naar ze toe.
Ze doet het opzich met rijden wel goed en luister goed en wil graag voor je werken,, hoewel ze in het begin veel haar hoofd gespannen omhoog doet en gespannen loopt is ze later wat meer onspannen en loopt aan de teugel.
Roos111 schreef:Paard heeft geen pijn, ze doen weer gewoon als je op haar rijd.
Roos111 schreef:Hallo allemaal ik heb een serious probleem,,
Mijn friese verzorgpaarden hebben hoofdstels met trensbitten,, laats ging ik samen met een vriendin rijden en zagen we dat het paard de bitring in haar hele mond krijgt als we naar liks of rechts sturen (met de teugel sturen),, laats kreeg ze een plekje door dit bit in haar mond hoek.
Wij denken erover om een nieuwe, groter bit voor haar te kopen , of kunnen we beter ringen voor tussen het bit en de mond kopen die ervoor zorgpen dat het bit goed op zijn plaats blijft?
Roos111 schreef:Hallo allemaal !
mijn verzorgpaard stapt niet door,, en ze luistert niet naar het been als je haar aan spoort gaat 2 stappen sneller en daarna valt ze er weer uit en stapt ze weer sloom, wat kan je hier tegen doen??
En ik wil niet om de stap aan sporen want dan luisterd ze steeds slechter naar het been,..
Blabla1980 schreef:Een paard kan wel pijn hebben, maar dat is geen enkele reden om iemand die op de grond naast hem staat te pletten!
Het opstappen is een ander verhaald natuurlijk.
Blabla1980 schreef:Tja, mischien heb je wel een punt, zo had ik het nog niet bekeken.
Maar zolang de eigenaar er niks aan doet, en er jonge meisjes op laat rijden blijft het gevaarlijk.
Of hij het nou doet omdat hij pijn heeft of niet. En het enige wat je kunt doen op het moment dat hij je tegen de muur probeert te drukken is maken dat je weg komt of hem een knal verkopen.
liljebo schreef:In dit geval verdient de eigenaar m.i. een flinke trap onder zijn h*l en niet het paard.