Floortje1988 schreef:Update; gisteravond stonden de paarden een keer niet achteraan maar vrij dicht bij het hek, dus ik dacht het erop te willen wagen en nam m'n paard gewoon mee. Nou, het duurde niet lang voor de kudde alsnog begon te rennen, en nog voor mijn paard het door had werd ik super schijterig en heb ik hem maar vast los gelaten.![]()
Vervolgens rende hij maar een klein stukje mee, stond toen opeens op de rem en keek verbaast achterom, echt zo van; "waar ben jij nou gebleven?"Toen heb ik hem gewoon gepakt en meegenomen. Ik kan mezelf wel wurgen dat ik zo laf was om hem los te laten voordat er wat gebeurde, maar aan de andere kant was dat misschien een betere oplossing dan hem eerst in paniek te laten raken en daarna pas te laten schieten...
Bij het terug zetten ging het trouwens super goed, ik hoefde hem maar één keer streng toe te spreken en om te draaien voor hij de boodschap begreep en rustig wachtte tot hij mocht gaan.
Goed zo, dit was eigenlijk een hele goede manier.
Dus niet laf in mijn ogen.
Loslaten op tijd, zo leert hij niet dat hij zich kan losrukken.
Paarden zijn zulke rare wezens, ze hebben alleen maar kudde gedrag.
Het probleem zit niet bij jouw en je paardje, het probleem is de kudde.
Ik krijg het idee dat de kudde in de wei de boel een beetje in de maling loopt te nemen.
Ze zoeken een aanleiding om eens lekker een rondje te gaan hardlopen.
Dus jaag de kudde eerst op, dan hebben ze hun rondje rennen gehad.
En nog wat, ga nooit en nooit met snoepjes de wei in om je paard te halen.
10 paarden die dit door krijgen en je staat er tussen.
Arme persoon die dat doet, 10 maal 500 kg om je heen, nou ik ben ook weg dan.
Alhoewel de trauma helicopter heeft genoeg ruimte om te landen.
Kunnen de paardjes nog een keer gaan rondrennen.
Het verhaal van de lange lijn met handschoenen aan ??
Als je die lijn laat schieten dan heb je een paard rennen met 10 meter longeerlijn achter zich aan.
En wat dacht je van de andere paarden, komt er eentje met de benen in die lijn dan zal de eigenaar van dat paard je heel dankbaar wezen.
De veearts stuurt de rekening wel.
Toen heb ik hem gewoon gepakt en meegenomen. Ik kan mezelf wel wurgen dat ik zo laf was om hem los te laten voordat er wat gebeurde, maar aan de andere kant was dat misschien een betere oplossing dan hem eerst in paniek te laten raken en daarna pas te laten schieten...
Longeerlijn leek me ook al een gevaarlijke situatie. Moet er niet aan denken dat al die dertien paarden dwars door die lijn rennen als m'n paard gek aan het doen is en dat ding strak gespannen staat...