Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Maar ze was heel aandachtig en alert, zo van, wat zou deze ruiter nu bedoelen?, en lekker voorwaarts. Eigenlijk is ze wel een stuk kleiner dan ik in gedachten had, en om Western te gaan rijden had ik helemaal nog niet aan gedacht! Ik weet er niks van en ken ook niemand die Western rijdt :S En om haar nou om te gaan scholen, hoe moet dat? Gaat dat? Is dat eerlijk tegenover het paardje?
Het is echt lastig kiezen! Ik denk eigenlijk dat ik met allebei een heel leuke tijd tegemoet zou gaan, maar dat maakt het nog niet echt makkelijker
Dus tips zijn nog altijd welkom!
Citaat:De derde merrie was 7 jaar en goed bereden, en ik heb een ritje met haar gemaakt en dat ging heel erg goed, ondanks dat ze Western bereden is en ik eigenlijk geen Western rijd . Maar ze was heel aandachtig en alert, zo van, wat zou deze ruiter nu bedoelen?, en lekker voorwaarts. Eigenlijk is ze wel een stuk kleiner dan ik in gedachten had, en om Western te gaan rijden had ik helemaal nog niet aan gedacht! Ik weet er niks van en ken ook niemand die Western rijdt :S En om haar nou om te gaan scholen, hoe moet dat? Gaat dat? Is dat eerlijk tegenover het paardje?
An sich is het helemaal geen punt of probleem om haar om te scholen. Mijn oude merrie liep vroeger dressuur en is later western gereden. Andersom kan ook, ik heb in de planning volgend jaar met 1 van mijn western ingereden Quarters dressuur te gaan rijden
Western gereden wil niet zeggen dat ze de basis engels niet snappen, en de rest komt vanzelf. Dus om die reden niet afschrijven
En
wie weet vind je western rijden wel net zo leuk of mss zelfs wel leuker dan dressuur
Sucses TS.
). Ik kwam kijken voor een sportpaard van 5 jaar die op L-niveau liep met bekende afstamming enz, en kwam thuis met een 3,5- jarige die net 6 keer ohz was geweest, zonder afstamming. En toen ze haar voorreden ging het niet zo goed, en toen ik er zelf opzat ook niet echt, maar ik voelde me geen seconde onveilig. Ook was zij pas een paar keer ohz geweest, dus ik en mijn instructice keken vooral naar haar reacties op dingen. Daarna nog een keer komen kijken, en was nog steeds helemaal verliefd, dus we toen kochten we haar. Nu drie jaar later ben ik nog steeds heeeeel blij met haar!

Ik denk dat zij ons ook goed bij elkaar vind passen.
hem nog in kan pakken voor de 5e?
Ik heb zelf ook een tinker maar ben altijd al fan geweest van tinker + fries kruisingen dus ik verwacht wel foto's hoor!
Ik ben verder alleen bij volle tinkers wezen kijken, omdat ik die ge-wel-dig vind. En bij deze dacht ik, heb ik dat, val ik weer voor een kruising, haha. Maar het moet blijkbaar zo zijn 
En daardoor heb ik er ook vertrouwen in dat dit echt de goede keus is
Maar uiteindelijk maakt het 'kleurtje' inderdaad niet uit en ik ben helemaal zot van haar vlekken en haar speciale bles
dat heb ik in mijn jarenlange tijd dat ik al paarden heb wel afgeleerd