En je paard corrigeren kun je ook doen door een tik.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

melissa256 schreef:met slaan los je helemaal niks op je paard wordt er alleen maar bang van en eerst heb je het toch leuk gewonden en toegelaten dus vind ik slaan we een beetje heel erg ver gaan want je paard weet niet beter !! gewoon geen snoepjes meer in je zak doen en gewoon negeren en voordat je een snoepje geeft eerst met een cliker klikker dan weet hij na een tijdje wel dat hij alleen een snoepje krijgt als je klikt en het is nog een diervriendelijke manier ook !!

H_Nalanta schreef:melissa256 schreef:met slaan los je helemaal niks op je paard wordt er alleen maar bang van en eerst heb je het toch leuk gewonden en toegelaten dus vind ik slaan we een beetje heel erg ver gaan want je paard weet niet beter !! gewoon geen snoepjes meer in je zak doen en gewoon negeren en voordat je een snoepje geeft eerst met een cliker klikker dan weet hij na een tijdje wel dat hij alleen een snoepje krijgt als je klikt en het is nog een diervriendelijke manier ook !!
Dus als je in je arm gebeten wordt moet je het negeren want hij weet niet beter?
Da's een leuke!

H_Nalanta schreef:Op het moment dat jij een tik geeft terwijl het paard doet en dat doe je 3x heeft het paard héél snel door dat dat dus niet de bedoeling is. Een kopschuw paard krijg je alleen als je om niks je paard gaat slaan. Dus misschien moet jij iets beter naar paarden onderling gaan kijken. Die geven elkaar ook een rotknal als ze iets niet aanstaat hoor... Die negeren elkaar ook niet.
LecyTinker schreef:ik ben het met je eens dat paarden onderling dat ook doen, maar dat is JUIST de reden dat je niet jezelf met een paard moet gaan vergelijken, want als jij dan denkt, doen ze onderling ook, dan denkt dat paard het straks ook en krijg je ook een rot knal terug van hem, onder het mom van "dat doen we onderling ook".

H_Nalanta schreef:LecyTinker schreef:ik ben het met je eens dat paarden onderling dat ook doen, maar dat is JUIST de reden dat je niet jezelf met een paard moet gaan vergelijken, want als jij dan denkt, doen ze onderling ook, dan denkt dat paard het straks ook en krijg je ook een rot knal terug van hem, onder het mom van "dat doen we onderling ook".
Ik mag toch niet hopen dat een paard dat denkt aangezien er dan iets goed mis is met de verstandhouding.

Marieke1023 schreef:Hi!
Ik zit met een probleempje met mijn verzorgpaard. Hij is ontzettend lief, maar ook heel gek op snoepjes, appels en al het andere wat eetbaar is. Hij inspecteerd dan ook met zeer grote regelmaat broekzakken, handen en tassen op zoek naar lekkers. Ik begin dit happen in alles wat los en vast zit 'n beetje zat te worden maar ik wil hem ook geen linkse directe verkopen om het hem af te leren.
Wie kent er 'n paar "paardvriendelijke" trucjes om hem van dit gedrag af te helpen?
H_Nalanta schreef:Een paard wordt niet kopschuw van een goed getimde tik.
Ik ben z'n baas en z'n maatjes staan in de wei en voor dat geschooi en gehap krijg hij mooi dus wel een goeie links directe en een 'nee!' erbij 

H_Nalanta schreef:Happen is misschien nu nog onschuldig maar kan uiteindelijk echt bijten gaan worden.. Beter voorkomen dan genezen dus vanaf het begin meteen afstraffen. Voorkomt een hoop problemen.