wat helpt er bij een paard die veel spanning heeft ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:41

srauwers schreef:
Moet ik dit na al die andere topics serieus nemen? Kom op zeg, deze dame/heer vind het gewoon leuk om de boel wat op te ruien.

Ik zou hem een spuitje laten geven, je wil niet weten hoe ontspannen ze daarvan worden!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:50

bigone schreef:
Verkopen, want hij heeft blijkbaar een baasje die veel vragen stelt maar toch doet wat ze zelf wil, niet negatief bedoeld ook al lijkt het zo maar in mijn ogen ben je beter af met een ander paard. Eentje die wel aan al je wensen voldoet. En je paard is misschien ook beter af bij een andere baas die niet zo "eigenwijs" is.

:j

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:56

Ik moet zeggen ik heb zelf ook een heel nerveus paard. Die staat nu op brok zonder haver maar nerveus blijft hij dat is gewoon zijn karakter, jij moet er met leren omgaan.
Ik kon pas na meer dan een jaar goed met hem omgaan. En ik ben blij dat ik hem nog steeds heb het is zo'n lief paard ! Je moet er gewoon weten met om te gaan.
Leer je paard beter kennen door er verschillende dingen met te doen, grondwerk een keertje buitenrijden, longer, ... Zorg dat je goed afgesteld raakt op je paard, dat jullie elkaar begrijpen want daar draait het om. Als je paard jou beter gaat begrijpen gaat hij rustiger zijn omdat hij weet wat hij van je kan verwachten ( en omgekeerd ;) )

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:01

Leentje_ schreef:
Ik moet zeggen ik heb zelf ook een heel nerveus paard. Die staat nu op brok zonder haver maar nerveus blijft hij dat is gewoon zijn karakter, jij moet er met leren omgaan.
Ik kon pas na meer dan een jaar goed met hem omgaan. En ik ben blij dat ik hem nog steeds heb het is zo'n lief paard ! Je moet er gewoon weten met om te gaan.
Leer je paard beter kennen door er verschillende dingen met te doen, grondwerk een keertje buitenrijden, longer, ... Zorg dat je goed afgesteld raakt op je paard, dat jullie elkaar begrijpen want daar draait het om. Als je paard jou beter gaat begrijpen gaat hij rustiger zijn omdat hij weet wat hij van je kan verwachten ( en omgekeerd ;) )

ja dat ga ik ook doen leentje_

Mindfields

Re: wat helpt er bij een paard die veel spanning heeft ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:05

Weet je wat helpt Donnie? Anders gaan rijden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:27

Mindfields schreef:
Weet je wat helpt Donnie? Anders gaan rijden ;)

Jij bent volhoudend he ;)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:02

Ik ben nu al anders gaan rijden, ik moet alleen even kijken hoe het allemaal gaat werken bij mijn paard

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:51

Ik heb je een PB gestuurd met tips die ik laatst naar een andere bokker met een soortgelijk probleem heb gestuurd. Heeft haar erg geholpen, dus ik hoop dat je het wil proberen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:16

diepe buiging voor Mindfields, die ondanks een niet luisterende TS toch het (misschien wel fictieve) paard van TS wil helpen door baasje het een en ander te leren.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:40

Ik heb op hem gereden vandaag ,ik kreeg de spanning er niet uit :n
Hij was nog al in paniek :wow: vandaag, en hij was met ze omgeving bezig met schrikken en onder me uit gaan galoperen , en hij wou de hoeken niet door
Toen sprong hij op zij en galopeerde hard onder mij vandaan ,en hij pakte het bit aan een kant vast zo dat wij zijn kant wel op gingen
Hij probeert wel te onspannen met rijden maar dan schrikt hij weer van zich zelf als hij ze hoofd iets laat zakken.
gisteren was hij wel fijn te rijden. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:47

Gewoon lekker doorprutsen, niet luisteren en vooral geen gratis hulp aannemen TS, dan zal het snel nog slechter gaan en dan kun je nog meer topics gaan openen. |o

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:55

Kinke schreef:
Gewoon lekker doorprutsen, niet luisteren en vooral geen gratis hulp aannemen TS, dan zal het snel nog slechter gaan en dan kun je nog meer topics gaan openen. |o

Die gratis hulp is aardig aangeboden :j , maar als er 1 x iemand gaat helpen dat werkt niet bij dit paard ,anders had ik het wel gedaan ;)
Ik heb wat tips via de pb gekregen ,dus daar ga ik ook aan werken met hem.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:56

Ik heb je topics gelezen en de reden waarom jou paard gespannen is heel simpel.
Het paard vraagt zich elke keer als jij komt af wat hij nu weer in zijn mond krijgt en is daar bang voor.
En als er niets in zijn mond komt te hangen dan wel wat om zijn koppie heen.
De beste manier om van die spanning af te laten kopen.
Verkoop het beestje en neem een hobbelpaard die is niet gespannen hoeft niet gevoerd te worden en het allerbelangrijkste HIJ VOELT GEEN PIJN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:57

dior_bokt schreef:
Kinke schreef:

Die gratis hulp is aardig aangeboden :j , maar als er 1 x iemand gaat helpen dat werkt niet bij dit paard ,anders had ik het wel gedaan ;)
Ik heb wat tips via de pb gekregen ,dus daar ga ik ook aan werken met hem.

Ik heb 1 keer een clinic gehad dus 1 keer les gehad van iemand en daar heb ik heel veel van geleerd, maar voor jouw stokpaardje is het vast niet voldoende.
Kolere wat ben jij eigenwijs.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:58

meisje2000 schreef:
Ik heb je topics gelezen en de reden waarom jou paard gespannen is heel simpel.
Het paard vraagt zich elke keer als jij komt af wat hij nu weer in zijn mond krijgt en is daar bang voor.
En als er niets in zijn mond komt te hangen dan wel wat om zijn koppie heen.
De beste manier om van die spanning af te laten kopen.
Verkoop het beestje en neem een hobbelpaard die is niet gespannen hoeft niet gevoerd te worden en het allerbelangrijkste HIJ VOELT GEEN PIJN

Hij had dat bij de vorige eigenaar ook al , dus vraag eerst is iets voor dat je dingen gaat roepen die niet kloppen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:00

Je hebt helemaal niets te verliezen met die gratis les. Hoe is het mogelijk dat iemand zo eigenwijs is, ik snap er echt helemaal niets meer van.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:02

dingen roepen die niet kloppen, je hangt er van allerlei soorten hulpteugel;s aan dan vervolgens gooi je hem een panty om de tong en als dat niet lukt een stuk zeem en dan ga je vragen voor hulp omdat het arme beest vol spanning en stres zit??????
Sorry maar je vraagt er zelf om en bij deze blijf bij mijn standpunt het bestje is beter af bij iemand die verstand heeft van paarden

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:04

Kinke schreef:
Je hebt helemaal niets te verliezen met die gratis les. Hoe is het mogelijk dat iemand zo eigenwijs is, ik snap er echt helemaal niets meer van.

Ik heb dit al veel vakker gehad , dat ik 1 x met hem bij iemand ging lessen en werd er alleen maar erger van
Dus vandaar dat ik er geen vertrouwen meer in heb, en hij werd ook bang voor de lesgever dat hij weg sprong als de lesgever in de buurt van hem kwam.
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 22-10-11 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:05

meisje2000 schreef:
dingen roepen die niet kloppen, je hangt er van allerlei soorten hulpteugel;s aan dan vervolgens gooi je hem een panty om de tong en als dat niet lukt een stuk zeem en dan ga je vragen voor hulp omdat het arme beest vol spanning en stres zit??????
Sorry maar je vraagt er zelf om en bij deze blijf bij mijn standpunt het bestje is beter af bij iemand die verstand heeft van paarden

dat moest van die lesgever hoor , en ja ik ben dom dat ik daar niet bij ging nadenken, maar ik heb wel van die fout geleerd hoor

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:07

als je van die fouten hebt gelerd neem dan die les aan veel gespannender dan dit kan hij geloof ik niet meer worden en missschien werkt het wel.
Als je het niet probeerd omdat je bijvooraat al zoiets hebt van het werkt niet dan kan jehem beter maar verkopen want dan helpt niets meer blijkbaar.
Want dan kanhij ook knetter (om het zo even te noemen) worden als hij alleen jou al ziet aankomen

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:08

Oh en soms moeten dingen even erger worden voordat ze beter worden.
EEn paard moet weer opnieuw leren ontspannen en zal daardoor de eerste paar keren waarschijnlijk in verzet gaan wat logisch is.
Dan langzaam aan is edr een grote kans dat het beter gaan worden maar geeft het dan wel een kans

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:10

Een gratis les van Mindfields? O als TS 'm niet wil: ik willumwel :j O:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:11

Als jij ook maar iets van de topics over mindfields hebt gelezen op bokt, dan zou je juist deze kans met beide handen grijpen. Als er iemand is waar een paard niet bang van wordt dan is het Mindfields wel. Je zou dan ook weten dat zij compleet verreden of extreem angstige paarden juist zeer goed helpt.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:29

Kinke schreef:
Als jij ook maar iets van de topics over mindfields hebt gelezen op bokt, dan zou je juist deze kans met beide handen grijpen. Als er iemand is waar een paard niet bang van wordt dan is het Mindfields wel. Je zou dan ook weten dat zij compleet verreden of extreem angstige paarden juist zeer goed helpt.

zo als ik eerder al zij is het al te vaak mis gegaan , met lessen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:30

Dus omdat het niet goed gaat, les je maar niet. Beetje rare gedachten.
Je lest juist om er iets van te leren. Jij heb gewoon niet de juiste instructie gehad.

Ik vind ook dat je die les moet doen!

Ze is super in de omgang met paarden, als 1 iemand je kan helpen is het mindfields wel.
En als je tijdens die les dingen heb die dan al goed gaan dan heb je toch iets waar je verder mee kan?!

Ik snap niet waarom je topics blijft openen terwijl je helemaal niks doet met de tips. Je heb er nu al zoveel gekregen maar op alles komt een weerwoord.

Grijp die kans gewoon. En probeer die les van mindfields. Als ik je berichten lees kan het jullie alleen maar helpen. Veel slechter zal het niet gaan want lees weinig positiefs over het paard.

Pak die kans, neem die les!
En zo niet, vraag dan ook niet steeds om tips want je doet er vrij weinig mee. (niks in mijn ogen)