srauwers schreef:Moet ik dit na al die andere topics serieus nemen? Kom op zeg, deze dame/heer vind het gewoon leuk om de boel wat op te ruien.
Ik zou hem een spuitje laten geven, je wil niet weten hoe ontspannen ze daarvan worden!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bigone schreef:Verkopen, want hij heeft blijkbaar een baasje die veel vragen stelt maar toch doet wat ze zelf wil, niet negatief bedoeld ook al lijkt het zo maar in mijn ogen ben je beter af met een ander paard. Eentje die wel aan al je wensen voldoet. En je paard is misschien ook beter af bij een andere baas die niet zo "eigenwijs" is.
) Leentje_ schreef:Ik moet zeggen ik heb zelf ook een heel nerveus paard. Die staat nu op brok zonder haver maar nerveus blijft hij dat is gewoon zijn karakter, jij moet er met leren omgaan.
Ik kon pas na meer dan een jaar goed met hem omgaan. En ik ben blij dat ik hem nog steeds heb het is zo'n lief paard ! Je moet er gewoon weten met om te gaan.
Leer je paard beter kennen door er verschillende dingen met te doen, grondwerk een keertje buitenrijden, longer, ... Zorg dat je goed afgesteld raakt op je paard, dat jullie elkaar begrijpen want daar draait het om. Als je paard jou beter gaat begrijpen gaat hij rustiger zijn omdat hij weet wat hij van je kan verwachten ( en omgekeerd)
vandaag, en hij was met ze omgeving bezig met schrikken en onder me uit gaan galoperen , en hij wou de hoeken niet door
Kinke schreef:Gewoon lekker doorprutsen, niet luisteren en vooral geen gratis hulp aannemen TS, dan zal het snel nog slechter gaan en dan kun je nog meer topics gaan openen.
, maar als er 1 x iemand gaat helpen dat werkt niet bij dit paard ,anders had ik het wel gedaan
dior_bokt schreef:Kinke schreef:Gewoon lekker doorprutsen, niet luisteren en vooral geen gratis hulp aannemen TS, dan zal het snel nog slechter gaan en dan kun je nog meer topics gaan openen.
Die gratis hulp is aardig aangeboden, maar als er 1 x iemand gaat helpen dat werkt niet bij dit paard ,anders had ik het wel gedaan
![]()
Ik heb wat tips via de pb gekregen ,dus daar ga ik ook aan werken met hem.
meisje2000 schreef:Ik heb je topics gelezen en de reden waarom jou paard gespannen is heel simpel.
Het paard vraagt zich elke keer als jij komt af wat hij nu weer in zijn mond krijgt en is daar bang voor.
En als er niets in zijn mond komt te hangen dan wel wat om zijn koppie heen.
De beste manier om van die spanning af te laten kopen.
Verkoop het beestje en neem een hobbelpaard die is niet gespannen hoeft niet gevoerd te worden en het allerbelangrijkste HIJ VOELT GEEN PIJN
Kinke schreef:Je hebt helemaal niets te verliezen met die gratis les. Hoe is het mogelijk dat iemand zo eigenwijs is, ik snap er echt helemaal niets meer van.
meisje2000 schreef:dingen roepen die niet kloppen, je hangt er van allerlei soorten hulpteugel;s aan dan vervolgens gooi je hem een panty om de tong en als dat niet lukt een stuk zeem en dan ga je vragen voor hulp omdat het arme beest vol spanning en stres zit??????
Sorry maar je vraagt er zelf om en bij deze blijf bij mijn standpunt het bestje is beter af bij iemand die verstand heeft van paarden
Kinke schreef:Als jij ook maar iets van de topics over mindfields hebt gelezen op bokt, dan zou je juist deze kans met beide handen grijpen. Als er iemand is waar een paard niet bang van wordt dan is het Mindfields wel. Je zou dan ook weten dat zij compleet verreden of extreem angstige paarden juist zeer goed helpt.