stoer schreef:De wei ingaan met een zweepje moet je niet doen als je al onzeker bent, dat heeft ie gelijk door..
Ga je eens inlezen op bokt, er is heel veel informatie te vinden over jouw eigen lichaamstaal tegenover je paard. Je moet een persoonlijke ruimte om je heen creeren, komt ie meer dan een paar meter bij je in de buurt terwijl je dat niet aan hem vraagt en drijgt ie? hup, met grote armen op hem af en geef maar eens een flinke brul, wegwezen idioot!! zwaai maar eens flink met het halstertouw naar zijn hasses, is hij nou helemaal..
Jullie zijn de baas hoor, maar dat moet je wel uitstralen, vraag desnoods je vader of vriend mee als je dat gaat doen.. Je moet hem de kans niet geven dicht bij je te komen als hij lelijk doet.. Geef hem vooral ook niks lekker te eten uit de hand, daar worden ze vervelend en opdringerig van. Als je hem wat wilt geven, gooi het dan in zijn bak..
Bedankt voor je goede reactie.. ja daar zijn we mee bezig geweest met de arme open op hem af gaan en me stem verheffen maar dan word hij ook veller en loopt me onderhand omver... nee dat hadden we al van een boer gehoord dat we niks te eten uit de hand moeten geven... en daar zijn we dan ook me gestopt.. erg bedankt voor je goede reactie