Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(overigens wel heel begrijpelijk dat TS wanhopig en boos wordt van deze situatie)Giolli schreef:pfff wordt soms echt zo hopeloos van dat paard, ik doe alles voor hem en doe altijd m'n best en heb het gevoel alsof ik er nooit wat voor terug krijgt. Soms is t zo'n eikel!
Aniek2011 schreef:Ergens in een hoekje van de wei gaan zitten op je hurken met je rug naar 't paard en net doen of je iets heeeeeel interessants aan het doen bent (desnoods beetje met lege zak frummelen/geluid maken) mijn ervaring is dat ze uiteindelijk zo nieuwsgierig worden dat ze wel ff kijkje komen nemen. Dan snoepje geven en weglopen. En dat een aantal keer
nee dan komt hij echt niet! hij denkt dan meer: Mooi dat dat mens daar blijft zitten en niet naar mij komt. Vankje schreef:@Milanka: Okay, om het voor jezelf makkelijker te maken om hem te vangen zou je 'm in de paddock kunnen zetten. Maar ik geloof oprecht niet dat een paard die link kan leggen, dat ie dan nu maar voor altijd in de paddock moet omdat ie zich in de wei niet liet vangen. Dan doe je het dus voor je eigen gemak en dat is iets anders(overigens wel heel begrijpelijk dat TS wanhopig en boos wordt van deze situatie)
Maar daarmee los je het probleem nog niet op, waarschijnlijk moet je dan ook in de paddock nog achter 'm aan. Dat het dan iets makkelijker werken/leren is, ben ik wel weer met je eens.
*Edit: Makkelijker in de zin van kleinere ruimte.
Een paddock is een stuk kleiner en scheelt dus met vangen.. Dan kan je hem veel sneller 'klem' zetten, met je eigen lichaam en is het 'gevecht' zoveel sneller over.
. De ene keer blijft ze keurig staan en de andere keer gaat de staart erop en schiet ze er vandoor. Het enige dat dan helpt is om het hek open te zetten en haar zelf naar haar stal te laten lopen (drijven). Bij haar maakt het echt niet uit wie haar pakt of op welk moment van de dag. Als ze geen zin heeft komt ze gewoon niet.