Poepen in de waterbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linneketeut

Re: Poepen in de waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:14

Hangt de drinkbak wel schuin tegenover de voerbak? Dus de voerbak bijv. links voor en de drinkbak rechts achter.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:19

heel veel paarden poepen in hun waterbak, maakt niet uit waar het hangt. Paarden schuren er graag aan en plops in eens moeten ze ook poepen en ach ja waarom die kont bijdraaien als het zo ook perfect kan.
Geloof niet dat je er iets aan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:22

Blue9 schreef:
Bij ons wil een dagje laten liggen wel eens werken (bij de paarden die het zeer frequent doen). Paarden snappen dan snel genoeg dat het toch niet zo heel handig is wat ze doen. Sommige doen het er ook echt om.

Hahaha, ja hoor. Als jouw paarden serieus zo'n manier zouden bedenken om je te pesten, hebben ze daar vast een goede reden voor gehad :D

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 07:10

Ja maar als de drinkbak achter de voerbak hangt is die kans wel errug groot, en als het zo is dat ze allemaal tegen de drinkbak aanschuren en er daarom in poepen dan zou je eens wat zeewater in de staarten moeten doen, dat zuivert goed en dat helpt het schuren dus tegen te gaan. Voila

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:40

Bij mij op stal zijn ook een aantal paarden die dit doen. Daar hangen ze half leeggelopen skippyballen boven de drinkbak, schijnt te werken!

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:18

Indd een gebrek aan zindelijkheid!
Je hebt nou eenmaal viezerikken. :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:23

Er zijn rekjes te koop die passen om de drinkbak. Daardoor kan die met z'n poepert niet meer bij de drinkbak, dus mest hij er altijd langs :)

Mijne kleit hem af en toe dicht, best vervelend maar gelukkig doet ze het nu al een hele lange tijd niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:28

Die van mij doet alles netjes achterin de stal, maar er staat er eentje die echt altijd in de voerbak poept. Vind het best een knappe prestatie :')

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:29

Bekend probleem had ik regelmatig bij mijn ruin. Mijn merrie heeft er totaal geen last van. Rekje voor de drinkbank? Hoe kan ze dan nog drinken ? Bij een automatische drinkbank begrijp het niet helemaal. Moet er toch bij kunnen met haar snuitje anders kan ze niet drinken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:31

vienna1987 schreef:
Bekend probleem had ik regelmatig bij mijn ruin. Mijn merrie heeft er totaal geen last van. Rekje voor de drinkbank? Hoe kan ze dan nog drinken ? Bij een automatische drinkbank begrijp het niet helemaal. Moet er toch bij kunnen met haar snuitje anders kan ze niet drinken.

Ze hebben toch een lange hals, kunnen ze nog makkelijk bij hoor :)

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:33

Oke ik begrijp het ! Blond! Ik dacht over de drinkbank , maar je plaats een rekje ervoor. Best handig!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:34

Goh, en niemand die ooit gehoord heeft van die vier stoeptegels onder de drinkbak leggen?

De truc is dat wanneer ze in de drinkbak willen poepen, ze dan met hun achtervoeten op de rand van de tegels (moeten) gaan staan en dat is erg oncomfortabel. Moeilijker is het niet en het idee bestaat al een eeuwigheid.........

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:51

Das wel een goed idee...

Mijne doet het ook, maar die poept ook lopend/smerend langs de stalwand. Daar zit dus ook een veeg, langs 3 wanden.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:01

luve_rozes schreef:
Das wel een goed idee...

Mijne doet het ook, maar die poept ook lopend/smerend langs de stalwand. Daar zit dus ook een veeg, langs 3 wanden.

Ooooh, maar bij die van jou hoef je alleen maar toilet-papier op te hangen..........

Sunny2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:28

Ons paard poept ook regelmatig in de waterbak, erg irritant aangezien niemand controleert of hij nog wel water heeft :n

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:18

bij ons is het een die het in de voerbak doet die niet laag hangt.
en ook geregeld in de waterbak.
zwaar vervelend maarja gewoon weggooien en schoonmaken en nieuw water:)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:26

je hebt al stalling waar ze een lopende band gebruiken bij het mesten, maar zou niet willen weten hoeveel stalgeld je moet betalen voor die luxe! maar ja zou hem indd ook hoger hangen!!! kijk wel tot waar(hoe hoog) je paard makkelijk kan drinken.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 14:40

Waterbak hoger hangen gaat niet zo makkelijk als het een stalling is op een manege :') Denk niet dat ze daar erg blij mee gaan zijn

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:49

Mijn merrie had het van de week toevallig,
Stond wel raar te kijken van wat zit daar nou in???
Toen ik dichter bij kwam moest ik wel lachen normaal is ze heel netjes en ligt het vaak in 1 hoek.
Schoongemaakt en geen last meer van. hoop trouwens wel dat het niet te vaak voor komt toch wel een vies klusje.

Bij mijn vorige stal was er 1 die elke dag in zijn voerbak poepte verder heel schoone stal hahaha.
Een oplossing weet ik niet succes