Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Romybakker schreef:Ik word 12 in oktober, ik verzorgp mijn pony al jaren en ik vertrouw haar en zij vertrouwt mij.
Ik ga gewoon rustig aan beginnen en als ze dan weigert dan haal ik de boerin er wel bij.
Maar wel bedankt voor jullie tips ik ga het proberen en ik hoop dat het gaat lukken!:)

gohya schreef:Ik zal het eens gaan proberen aan de andere kant van het weiland,ver weg van de vastzet plek.
Ik kan hem vast gaan zetten aan het grote metalen hek met een longeertouw,en hij kan daar heel ver achteruit lopen.Ook zal ik proberen dat te filmen,miss. ziet iemand iets waarom hij dit doet?

Cassidy schreef:Dan heeft de pony je goed opgevoed...(ipv jij de pony opgevoed)...
Een paard leren te blijven staan zonder dat hij vaststaat is mooi, maar ze moeten ook leren om vast te staan. En dat valt ook te leren, voor ieder paard, als je weet waar je mee bezig bent!
Cassidy schreef:Dat gaat idd om wat Moonlight heeft gezegd.
Mijn pony staat zo nu en dan wel vast.
Ga er hier verder niet meer op in. Dreamerr schreef:Cassidy schreef:Dan heeft de pony je goed opgevoed...(ipv jij de pony opgevoed)...
Een paard leren te blijven staan zonder dat hij vaststaat is mooi, maar ze moeten ook leren om vast te staan. En dat valt ook te leren, voor ieder paard, als je weet waar je mee bezig bent!Cassidy schreef:Dat gaat idd om wat Moonlight heeft gezegd.
Dan vind ik het als nog een rare opmerking.Mijn pony staat zo nu en dan wel vast.
Je weet niet wat het verleden is van mijn pony en dat ga ik hier ook niet neer zetten.
Dus ik zou voortaan voor je dat neerzet even nadenken dat de pony ook een verleden kan hebben. Dat houd dan niet gelijk in dat ik niet weet waar ik mee bezig ben, want dat weet ik wel.
Ieder zijn mening toch en ik blijf bij mijn mening/stand punt. aeolusnr1 schreef:Nogmaals zoek de fout niet bij je paard, zoek de fout bij jezelf.
Ieder paard kan je vastzetten, dus ook dit paard.
En dat kan echt al na de eerste training.gohya schreef:Ik zal het eens gaan proberen aan de andere kant van het weiland,ver weg van de vastzet plek.
Ik kan hem vast gaan zetten aan het grote metalen hek met een longeertouw,en hij kan daar heel ver achteruit lopen.Ook zal ik proberen dat te filmen,miss. ziet iemand iets waarom hij dit doet?