Pony valt hond aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Pony valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:31

Ik herken dit, toen onze hond een hyper aanval kreeg in de wei.. waar 4 shetjes staan. 2 ruintjes en 2 merries. En toen ging cindy een van de merries dus, die is zeker 20+ en doet niets waar ze moe van word.. in keiharde rengalop op mijn hond af en probeerde haar in haar kont te bijten.. Gelachen heb ik wel want onze hond had het er zelf naar gemaakt. En ik had ook nooit gedacht dat die oude cindy nog zo hard kon rennen

Het is dus niet heel raar :P

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:23

zo ken ik Sylv juist heel goed 8-) hier kwam 1 van de honden ook altijd het weiland in en dan hadden ze dikke lol met achter elkaar aan rennen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:27

Boompje1985 schreef:
we zijn op de manege wel een hondje kwijt geraakt die zomaar de rijbak in liep werd geraakt door een voorhoef met ijzers op het hoofd was in een keer dood |( . Wees er niet te makkelijk mee!!!

De eigenaren van honden moeten niet te gemakkelijk zijn. Eigen schuld zou ik hier zeggen, dat hondje moet helemaal niet de mogelijkheid hebben gehad om de bak in te lopen als er een paard loopt.

Hond bij ons op stal leert het ook op de harde manier: wegblijven uit de weilanden en paddocks als er paarden staan. Anders merk je het wel. Kan moeilijk de paarden leren de hond met rust te laten.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:35

Denk dat je pony de bal wilde beschermen!
Hier doen ze ook niets met de jongste hond(4 maanden) De oudere hond heeft het enkele jaren verpest met ze.. liet onze dominantie merrie telkens schrikken door heel hard langs de stal te rennen uit een hoek waar de paarden hem niet konden zien.
Dus de oudere hond mag niet in de wei en het jonkie wel!

Unaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:20

Rán heeft het ook echt niet op honden. Er hoeft er maar eentje in een straal van 10 meter bij haar in de buurt te komen, of ze stuift op hem af, met oren plat in de nek. Maar de andere keer, doet ze of der neus bloed en let er niet eens op. Dus je pony is zeker niet de enige die honden niet altijd even leuk vind :o

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:30

mijn haflinger heeft een gruwelijke hekel aan honden. wist nooit waarom, tot ik er van af gevallen ben. de hond vloog voor haar langs en ze haalde gelijk uit met voorbenen en draaide zich om en sloeg nog eens met achter benen. toen lag ik ernaast. dit alles gebeurde in stilstand. wel de fokker gebeld waar ik haar van gekocht had. en hij zei dat er een hond in de wei was geweest en dat hij een van de drie haffies gegrepen had. dat moet dus die van mij geweest zijn. je ziet aan de binnen kant van haar lip een litteken. zo zie je maar.

TheStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:17

Haha, mijn paard doet dit ook! Gewoon zorgen dat als je paard en je hond los in 1 gebied zijn je een longeerzweep bij je hebt om als het nodig is je hond te redden.

Mariekeduijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:54

haha, die is net zo gek als die van mij.

maar dan is die van mij een paard en dan tegen over een kat.
weet niet wat het is, maar was wel bang dat de kat plat werd.
gelukkig is dat nooit gebeurt!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:38

Bij ons scheurde er altijd een jack russel plat door de bak echt heel irritant en dat paardebeest waar ik op zat wilde hem graag pakken. Later die middag werd die nog aangeredejn ook we zaten 200 meter van de weg maar hij knalde dwars door het bos naar de weg. hij had niet veel maar leerde er helemaal niets van

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 01:30

Mijn pony vind mijn husky's niet leuk, maar mijn pony vind mijn jaarling ook niet leuk, tenminste niet als ik erbij ben.
M.a.w mijn pony , is gewoon jaloers.
Toen ik mijn shet nog had, waren zij dikke vrienden.
Maar zodra ik erbij kwam staan joeg Asra mijn shet in de rondte.

Dit zelfde doet hij bij mijn jaarling merrie, dan word ie boos (lees: oren in de nek, neusvleugels naar achteren) en jaagt haar op.
In de wei gebeurt dat niet , maar wel als ze met zn 2en staan en ik zet hem erin en iemand anders mijn jaarling kwpn-er.
Het maakt Asra niet uit dat Future's Pride (jaarling) groter is.
Maar ondertussen roepen ze elkaar, en als ik op stal kom staan ze samen lekker van het gras te genieten.
Alleen als ik erbij kom, en ook al haal ik eerst Asra aan en dan Future's, hij jaagt haar bij mij weg.

En zo was ie eerst ook met ZIJN skippy :j

Tijdje geleden vertelde mijn stalgenoot , tevens eigenaar van Asra zijn buurman, dat haar hond in Asra zijn stal was gegaan, bij Asra in ! :\
Ik vroeg geschokt of de hond geen hotdog was geworden, maar Asra had heel normaal gedaan.

Denk dat het toch eraan ligt of ik het dier vast/bij me heb of een ander.
Als een stalgenoot mijn husky vast heeft doet ie er niet zo gemeen tegen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:02

pas maar op, mijn hondje is kapot geschopt door een pony. Beessie was helemaal kapot van binnen

Moonlightt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:29

Je paard zag het waarschijnlijk als haar eigendom. En wilde dat de hond er niet bij in de buurt kwam. Hoop dat het niet nog een keer gebeurt. :)