Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
H_Nalanta schreef:1997suus schreef:Dat valt reuze mee. Ik verzorgde een paard die nog steeds bijt en schraapt met der hoef. Zij is ondertussen wel kopschuw geworden en ik sla der nooit op der hoofd maar de andere verzorgster wel. Een trap onder der buik werkt bij haar het beste. Dat is het meest duidelijke voor een paard dan echt pijn doen.
Alsof een schop in de buik geen pijn doet. Whoehahaha!
Nogmaals, op het juiste moment is er niets aan de hand en wordt een paard geen kopschuw, dat is gewoon onzin.
Als je verzorgpaard het nu nog steeds heb je het dus niet goed gedaan.
mimeslosydy schreef:Mijn vorige pony heeft me een keer gebeten, daar kreeg ze gelijk een harde mep op d'r neus voor terug. Sindsdien is het nooit meer voorgekomen, opvoeding noem ik dat. En zo doe ik dat bij alle paarden waar ik mee omga. Dreigen/bijten/schoppen of ander gedrag waarmee ze zich in rang boven je proberen te plaatsen moet gelijk de kop in gedrukt worden. Als jij enkel je stem verheft, kan ze wel onderdanig kijken maar blijkbaar is ze toch niet genoeg onder de indruk van je anders zou ze het niet meer doen. Meestal hebben ze het gauw genoeg door en kunnen jullie weer supergezellig verder.