Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:Waarom hebben al die ervaren Bokt schrijvers zoveel verstand van hengsten ??
Hoeveel van die ervaren Bokt schrijvers hebben een volwassen hengst ??
Ariebren schreef:Waarom hebben al die ervaren Bokt schrijvers zoveel verstand van hengsten ??
Cassidy schreef:En dat is dus niet waar.
Sterker nog, als je met drie jaar pas castreert kan een paard een stevigere nek krijgen en daar kun je later problemen mee krijgen.
Bovendien kan eenmaal ontstaan hengstengedrag en het bespringen van merries op die leeftijd al voorkomen, en dat is er dan ook niet meer uit te krijgen.
Als eigenaar van een merrie zou ik een dergelijke ruin niet in de groep willen hebben.
Cassidy schreef:Dus wil je een makkelijk dier zonder hengstengedrag? Castreer voordat de hormonen op gaan spelen. En dat is zo vroeg mogelijk. IK zou zelf laten castreren zodat de ballen ingedaald zijn. Meestal is dat toch met een jaar.
Angela schreef:Quebelle schreef:hengst moet hengst blijven als hij gekeurd is,gezond is en papieren heeft.
anders casteren.
check, check, check - en toch heb ik hem laten castreren. Zijn hengst zijn stond een sociaal leven in de weg. Voor hem geeft het ruin zijn veel meer rust in zijn koppie
Cassidy schreef:Ik zou zelf het voorjaar niet afwachten maar nu laten castreren. Half ingedaalde ballen bestaan niet, hengsten kunnen ze terugtrekken.
Ik zelf zou mijn hengst op een dierenkliniek laten castreren. Een castratie is echt zo duur niet, en je weet iig dat er optimale nazorg is. En je bent niet afhankelijk van het weer. Kan hij na de revalidatie de groep weer in, en heb je aankomend voorjaar geen last van eventueel de kop opstekende hormonen...
Het kan van het ene op het andere moment gebeuren hoor, dat een hengst doorkrijgt dat hij hengst is...ook op die leeftijd.