Afleren kopstoten zonder slaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: Afleren kopstoten zonder slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:22

Ik krijg altijd kopstoten van een hengstenveulentje (zijn moeder is doodgegaan) als ie zin heeft in eten.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:05

Niet slim dan, straks is ie 3 en stijgert ie voor eten.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:15

PeerAppel schreef:
Ik krijg altijd kopstoten van een hengstenveulentje (zijn moeder is doodgegaan) als ie zin heeft in eten.

En wat doe je hier aan?

Ontopic: Als ik het goed begrijp wil je dus ook geen brul geven om het voor te wezen? Mijn bijrijdpaard mag niet zonder dat ik haar daartoe uitnodig met haar hoofd tegen mij aan komen, juist voor dit soort dingen. Zie ik dat zij dat van plan is geef ik een keer een brul (paarden reageren op het volume en hoe de stem klinkt) en niet op wat je zegt, ik moet zeggen dat ik ook niet kan bedenken waarom je geen brul zou willen geven? Maar als ze dan nog niet reageert krijgt ze klap op haar neus, paarden slaan elkaar harder hoor, maar ik denk dat zolang je paard op boxrust staat je het maar moet proberen te voorkomen ipv het aan te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:15

Is het een idee om een keer een echte harde tik geeft, dat hij dan zo schrikt...?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:39

Goeie tip: Gewoon een harde brul geven. Ik vind het heel irritant omdat hij Shire is ; die zijn zo afschuwelijk STERK!
Ik zal deze tip onthouden volgende x.

Ik ga hem niet slaan op zijn hoofd, ik ben bang dat hij dan kopschuw wordt...

gwn EEJ!

TY (:

x

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:50

PeerAppel schreef:

Heel natuurlijk voor veulens, door dat stoten gaat de merrie de melk laten schieten!
Als je het gedrag begrijpt ben je al een heel eind.