Elpharo schreef:Kwam via het boskaboutertopic (wat echt grappig is, waard om even aan te waaien) bij dit topic terecht. Kan me voorstellen dat je dit niet grappig vindt? Hoe is het nu? Staat hij al in de groep? Zoals iemand al zei kan het echt moeilijk zijn om uit te vinden wat er is. Als ik je verhaal lees en de plotselinge verandering zou ik toch willen vragen wat hij voor voer krijgt? Sommige paarden kunnen daar echt heel heftig op reageren...van een sul naar een schrikkerd of van een sloom paard naar een adhd-er. En dan gaat het niet eens om hoeveel ze krijgen, maar vooral wat. Natuurlijk hoop ik dat het bij de groep zetten al genoeg geholpen heeft, maar als het niet zo is, is het voer een redelijk makkelijke 2e check.
Moeilijk hoor!
Ja hoor. Hij staat al 11 dagen bij de rest. Maar nog steeds alleen...Hij neemt genoegen met de onderste plaats en laat zich gewoon wegsturen. Hij staat er wel gewoon naast enzo om hooi mee te eten, maar zodra ik een poosje niet meer in de buurt ben en dan stiekum om het hoekje kijk, staat hij weer alleen in een ander gedeelte van de wei en staan de 3 makkers weer bij elkaar. Hij doet ook geen moeite om zich op te dringen. Zit geen greintje dominantie in.
Zodra ik aan kom lopen komt hij direct naar me toe om me te begroeten. Twee weken geleden zou de leidende merrie dat niet toe hebben gelaten en hem direct hebben verjaagd maar daar zit een verandering in. De drie blijven op afstand staan kijken en hij mag mijn aandacht voor zichzelf hebben.
Valt ook op dat hij me voortdurend in de gaten houd. Als ik in de stallen bezig ben en eigenlijk buiten zijn gezichtsveld ben kijkt hij zodra ik hem weer kan zien in mijn richting. De anderen hebben beduidend minder interesse in me. Die gaan meer op in elkaar en in het eten!
We hebben wat aan grondwerk gedaan (heb me een poosje verdiept in GaWaNi Pony Boy) maar zoals ik al verwachtte geeft hij daar geen enkel probleem. Hij is heel volgzaam en geduldig. Verder heb ik daar heel weinig ervaring mee.
Heb ook nog gezocht naar een instructeur maar ben zeer geschrokken van de prijs.
Dat geld heb ik simpelweg niet. Marnix is nou juist gekomen om me te verlossen van dat eeuwige lessen op mijn oudere paard (waarmee het moeizaam vorderen was) ivm de financiën. Ik heb de hoop inmiddels maar opgegeven dat mensen echt gewoon om je te helpen eens een keer voor nop iets uit komen leggen. Dus modderen we maar wat aan nu.
Kan heel goed zijn dat ik geen goede leider ben en dat hij dat aanvoelt maar vind het zo niet bij de rest van zijn karakter passen dat hij op de loop gaat. Je kunt echt alles met hem doen...
In zijn voer is niks veranderd sinds zijn oude eigenaar. Ben wel een voedingssupplement (soort kalmmix) gaan geven waar inderdaad magnesium in zit maar dat doe ik pas 5 dagen. Veel te kort dus om resultaat te zien.
Ook hebben we op straat gelopen met mijn dochter en haar paard ervoor. Dat ging redelijk. Helaas merkte ik toen wel dat ìk nu bang ben geworden dat hij gaat schrikken. Iets wat ik tot 2 weken geleden niet had.
Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker helaas.