hoeveel uur rijd jij per dag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:17

renatevb schreef:
Sannesugar schreef:
Mijn paard is Volbloed arabier X Connemarra
van 4 jaar
Maandag: 1 uur
Dinsdag: 1 uur
Woensdag: 1,5 uur
Donderdag: rust
Vrijdag: 2 uur
Zaterdag: 2 uur
Zondag: 1,5 uur
:D

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat wel erg veel! Wat doe je dan precies met hem?

Dressuur en 1x per week springen

Froemel

Re: hoeveel uur rijd jij per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:24

Rij je 2 uur achter elkaar dressuur? En dan vinden ze dat ik veel rij :P

Ik rij een uur in de bak en daar zit dan warming up en cooling down bij. Als ik ga springen tel ik daar anderhalf uur voor zodat ik ook voldoende kan stappen tussendoor.

Paard rij ik dan 6 dagen in de week met 1 dag rust en de buitenrit is 1 x in de week, meestal is het dan 3 uurtjes, maar bij een dagrit is het steeds 2 uur rijden en dan rust. Met school ga ik hem weer wat minder rijden, maar dan moet ik eerst eens mijn rooster zien :)

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:27

haaai, ik rijd met mijn KWPN'R Topgun 7 dagen perweek, en dan een dag lekker chil zonder zadel beetje recreatief, net een dag waar ik zin in heb, en elke vrijdag springen, en de rest van de week dressuur en af toe na de dressuur een buitenritje.
als ik rijd is dat meestal 45 min/60 min

xxx

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:35

Wat rijden sommige lang zeg!

Mijn 7 jarige KWPN rijd ik in één week 3 á 4 keer dressuurwerk van ongeveer 30-60 min. en dan rijd ik 2 tot 3 keer buiten/springen/longeren. Springen een uurtje, buitenritten verschilt en longeren een half uurtje.

Melody stap ik dagelijks een half uur tot 3 kwartier.

Valentijn wordt 2 keer 20 minuten gereden en 2 keer een half uur gelongeerd/lange lijnen in een week

Amor word bijna elke dag 45 - 60 minuten gereden van ma t/m za

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:51

Laili is 15jaar een volbloed arabier 100% volbloed.
Lekker in de wei losgooien in de bak longereren buiten rijden.
Springen dressuur strand rit elke dag wat anders en dan zon anderhalf uur :)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:55

Het ligt er een beetje aan wat we doen, een buitenrit wisselt van 1,5 uur tot 3 uur ongeveer.
Dressuurtraining duurt meestal tussen de 25 en 45 minuten. (zonder in- en uitstappen van en naar de bak, dat duurt ongeveer een kwartiertje)
Als we les hebben (dressuur) rijden we een uur.
Mijn haflinger is trouwens 8 jaar.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:42

reed mijn verzorgpaard vaak een uur per dag, maar dan incl losrijden en uitstappen. soms weleens korter, lag eraan of ik mn dag had en t lekker ging, zo niet dan niet gefrustreerd worden en gewoon stoppen -> morgen weer een dag.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:54

wij hebben geen vaste dagen dat we dit of dat doen, dus dit staat niet op volgorde :)
het gaat om een arabische volbloed van 12 jaar, met goede conditie.

dag 1. halfuurtje rijden, als we niet zo heel veel zin hebben of alleen wat vrijheidsdressuur of barrelracen gaan doen
dag 2. 3 kwartier dressuur werk, daarna halfuurtje buiten stappen
dag 3. halfuurtje springen, of 3 kwartier dressuur
dag 4. 2-3 uur buitenrit
dag 5. 20 minuutjes longeren, of een kwartiertje vrijheidsdressuur
dag 6. rust
dag 7. halfuur dressuur, daarna misschien nog een paar sprongetjes maken of een beetje zonder hoofdstel rijden

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:58

mijn 6 jarige kwpn train ik 6 dagen in de week.

maandag:
longeren alleen met hoofdstel om lekker op eigen benen laten lopen en zelf laten zakken naar de grond.
dinsdag:
rijdt ik gemiddeld een uur daar zit in stap een half uur los werken in en pas als hij helemaal los is met neusje lang laag draaf ik aan, galop is links en rechts om een rondje.
woensdag:
heb ik les dan rijd ik eerst een half uur los en dan een half uur les..
donderdag:
rijd ik hem gemiddeld een uur soms anderhalf uur.
vrijdags:
rijd ik ook gemiddeld een uur
zaterdag:
longeren met pessoa dit doe ik 20 min, 10 min linksom en 10 min rechtsom, in de training van de pessoa verklein en vergroot ik de voltes.
zondag:
is de rustdag dan doet hij helemaal niks alleen de hele dag lekker op de wei en daarna gepoetst worden en wat mee tuttelen.
soms op zaterdag op zondag een buitenrit als het weer het toelaat.
wat ik wel vaak doe omdat mijn paard nog jong is dat ik alles in sessies van ongeveer 10 min doe, dus 10 min werken 10 min stappen aan lange teugel om hem even na te laten denken wat hij daarvoor heeft moeten doen en op adem laten komen.
vaak rijdt ik anderhalf uur maar daar zit zeker een half uur loswerken in stap bij (warming up) en een cooling down van zeker een kwartier.

soms zeg ik van ik ga even een half uurtje rijden gewoon relaxed, maar zodra je klaar bent merk je toch dat je al gauw 3 kwartier tot een uur erop zit.

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 01:24

Ik rijd max 3keer per week een half uur, en max 1keer springen per 2weken (ook vrijspringen).
Verder is longeren of laten lopen, altijd gewoon met halster en nooit bijzetters.

Hij moet gwn minstens 2dagen rust hebben per week

lampinaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:48

Ik rijd , helaas, slechts twee maal per maand, maar dan wel een hele middag.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:57

Ik rij mijn fries van 7, 4a5 keer in de week 3 kwartier intensief dressuur. Soms doen we het laatste kwartiertje springen.

1 a 2 keer in de week gaat hij mee naar het bos en dan zijn we tussen de 1 en 3 uur weg, maar hij heeft sowieso altijd 1 rustdag.

Afhankelijk van zijn training op dat moment kan ik een bosritje of een dressuurtraining wisselen met longeren aan de dubbele longeerlijn.

Daarnaast geef ik hem eens in de 4 a 5 weken een dag of 3 achter elkaar rust, ik merk dat hem dat nog steeds goed doet wat betreft de rust in zijn koppie en zijn alertheid. 2 keer per jaar heeft hij 1-2 weken vakantie.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:24

lampinaar schreef:
Ik rijd , helaas, slechts twee maal per maand, maar dan wel een hele middag.

Rij jij dan als enige op dat paard? Anders is dat tweemaal per maand een hele middag wel veel.. :=

chantyyy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:28

Vandaag met Mijn fries 3,5 uur (ong.22 km) gereden met enjoy the ride zeewolde :) geweldig bos daar , echt een aanrader

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:12

Mijn paard is 5 jaar en ik rijd dressuur.
Minimum is 30 minuten en maximum 1 uur (gemiddeld).
Ligt er maar net aan hoe het gaat.
Als het goed gaat ben ik snel klaar en anders ga ik nog ff door.

Buitenritten duren bij mij vaak ongeveer 3 uren.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:29

Ik rij met mijn 3 jarige KWPN'er 2 tot 3 keer in de week een half uurtje tot max 45 min. En 1 keer in de week een half uurtje longeren :)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:42

Ik heb een 10 jarige KWPN'er, M1 dressuur, BB springen, BB cross

Ik heb geen vaste dagen, het is maar net waar ik zin in heb.
Ook vind ik het belangrijk om naar mijn paard te kijken.

Maar gemiddeld:
3 dagen dressuur, 1 uur
1 dag springen, 0,5 tot 1 uur
1 dag buiten rijden, 1 tot 3 uur
1 dag vrij
1 dag longeren

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:47

hier is het erg verschillend

arabiertje van 8 jaar

soms 20 min soms een uur en soms buitenritten van 2 á 3 uur

maar dit hangt meer van mij af dan me paardje ;) gezien ik zwanger ben en dus soms niet echt heel erg veel fut heb

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:53

Wat rijdt iedereen lang! Ik rij mijn 4 jarige 4 x per week een half uurtje en daarvan gaan we 1 x per week een half uurtje springen.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:53

BWP van 9 jaar

Ik train verschillend. Weekschema ziet er meestal zo uit:

dag 1: intensief, drie kwartier max, waarvan 15 minuten lang-laag, 20 minuten oprichting en de laatste 10 minuten cooling down en afbouwen

dag 2: hersteltraining, half uur max, lang-laag in alle gangen en veel stretchen in de hals, lengtebuiging

dag 3: conditietraining/krachttraining, 1 uur max, waarvan 15 minuten lang-laag, veel galopoefeningen, veel overgangen

dag 4: rust, beetje wandelen, losgooien of kwartiertje (niet bijgezet) longeren

dag 5: les, verschilt per keer hoe zwaar het is, 15 minuten lang-laag losrijden en dan een half uur les (proefgericht)

dag 6: intensief, drie kwartier max, waarvan 15 minuten lang-laag, 20 minuten oprichting en de laatste 10 minuten cooling down en afbouwen

dag 7: hersteltraining, half uur max, lang-laag in alle gangen en veel stretchen in de hals, lengtebuiging

dag 8 (ja, ik werk niet helemaal volgens de weekindeling :P ) : rust, beetje wandelen, losgooien of kwartiertje (niet bijgezet) longeren.

Hierna weer van voor af aan.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:56

Het valt me op dat er veel mensen hier hun paard behoorlijk lang rijden. Ik reed mijn paard gemiddeld 30 soms 40 minuten intensief. Verder komt het in en uit stappen en het losrijden er wel bij maar intensief een half uur vind ik een behoorlijke tijd.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:58

Ik rijd niet op tijd, meer op gevoel.
Als het erg goed gaat houd ik er veel eerder mee op dan dat het slecht gaat, dan oefenen we nog even door :)
Meestal ligt haar dagelijkse training tussen de 45 minuten en de 1 uur en 15 minuten in. :j
Edit: Ik rijd een 5-jarige haflingermerrie, die ook wordt gebruikt in de manegeles. (Ik geloof 2 x per week :) )
Laatst bijgewerkt door _lieff_ op 30-08-11 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:04

Hier een 13-jarige haflinger.

Wij werken zo'n 3a4x per week. Verder staat ze 24/7 buiten, dus heb geen last van een paard dat zijn energie kwijt moet omdat hij op stal staat ;).

Rijden is zo'n half uur à 45min in de bak, buiten kan het wel 1,5uur zijn of meer. Ook wordt er gelongeerd, met of zonder pessoa, laat ik ze eens vrijspringen of ga ik zelf springen... Hang allemaal van het moment af :) .

Dagmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:33

Ik rij ze 3 kwartier per dag. Tenzij les, dan een uur.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:40

Hangt er vanaf hoe mijn paard zich voelt en hoe het rijden gaat. Gaat het goed, zoals de afgelopen weken, dan zijn we met een half uur tot 3 kwartier klaar (ex. 15 min uitstappen). Dan zweet ze al genoeg en heeft ze tijd nodig om weer op adem te komen.
Lessen rijden we een uur. Clubles is niet zo intensief, privé les wel.

Edit: Ik rij haar gem. 5 keer in de week, meestal heeft ze 1 dag vrij en sowieso 1x per week aan de dubbele longe.
Laatst bijgewerkt door monica08 op 30-08-11 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt