Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Die arme ram is dus een paar keer flink de lucht in gegooid. Het dier heeft er gelukkig ,op wat wolloze plekken na, niets aan over gehouden maar voor hetzelfde geld had de ram zijn nek gebroken bij het neerkomen.
Maar nee mijn pony zal nooit opzettelijk een dier doden, soms moeten ze gewoon even wég. Heb nu gelukkig geen andere dieren dan paarden meer in de wei lopen
De paarden die we nu hebben gaan ook keihard achter de honden aan in de wei. Maar laatst 1 van onze honden is nogal oud en versleten die kwam per ongeluk onder de hengst ter recht nou de hengst wist niet hoe snel hij z’n voeten op moest tillen om de hond te ontwijken. Tja in de wei denk ik dat het gewoon een spelletje lekker achterelkaar aan jagen. 
Rapperijder schreef:Bij mijn grootouders op de boerderij hebben ooit 2 jonge trekpaarden een biggetje doodgebeten. Schijnt wel meer voor te komen, blijkbaar vooral bij varkens.
picobello schreef:Mijn pony heeft ook ooit een schaap doodgebeten en sleurde hem door de wei. Sinds dien weten wij dat we hem niet bij kleine dieren moeten laten. Dat schaap was overigens ontsnapt en bij onze pony in de wei gegaan. Dit is inmiddels al zo'n kleine 20 jaar geleden. Pony is nog steeds in ons bezit en heeft nooit een mens kwaad gedaan.
leukepret schreef:picobello schreef:Mijn pony heeft ook ooit een schaap doodgebeten en sleurde hem door de wei. Sinds dien weten wij dat we hem niet bij kleine dieren moeten laten. Dat schaap was overigens ontsnapt en bij onze pony in de wei gegaan. Dit is inmiddels al zo'n kleine 20 jaar geleden. Pony is nog steeds in ons bezit en heeft nooit een mens kwaad gedaan.
Ik dacht eerst het is een broodje aap verhaal, maar het kan dus echt.
Hm, appart.
Dit gaat gepaard met vooral veel "show" want met haar grootte had ze allang iemand het ziekenhuis of dood kunnen trappen. Ze heeft 1x een man in zijn kruis getrapt, maar die probeerde haar aan haar halster te pakken. Ik was er zelf niet bij, het was een oom van mijn moeder die keurmeester was bij KWPN- die ging gestrekt
maar zonder blijvende schade.
Andere paarden of veulens is ze gek op, zolang ze haar regels volgen, dit houdt in dat ze er een "stuur" op bouwt...een aantal verplichte rondjes door de wei of bak, eigenlijk hetzelfde als monty roberts doet