Hengstenketting

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:36

Natascha schreef:
ik zou het eerder oplossen met een stevige cursus respect bijbrengen. Schouder tegen je aanzetten en gewoon gaan staan vreten is niet echt respectvol naar jou toe. Ik bedoel niet dat je je paard met de zweep te lijf moet gaan maar grondwerk a la Parelli helpt hier wel bij. Een paard hoort je niet zomaar opzij te duwen om te gaan staan vreten als hij daar zin in heeft.

ook dat ja.
@ TS krijgt ze krachtvoer?

xChoco

Re: Hengstenketting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 10:19

Ik ben haar ook wat respect aan het bijbrengen, want dat heeft ze zeker niet. En ze krijgt volgensmij 1 schep krachtvoer per dag. Maar dat moet ik even navragen want ze staat op een manege waar we haar van hebben gekocht dus ze hebben hetzelfde voer en de hoeveelheid aangehouden. :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:29

@ xChoco
ze is dus van jou? ja dus. ik dacht dat het een VZ was.
Breng haar alsjeblieft naar een manege/pensionstalling waar ze elke dag op de wei mag ;)

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:40

XChoco dat kan er ook wel mee te maken hebben idd (het voer) Als ze het voer het zelfde hebben gehouden en ze nu minder doet kan dat ook "problemen" geven.... In de manege liep ze waarschijnlijk toch wel vaker per dag een uur en nu (neem ik aan) een stuk minder.... dus dan zal ze ook wel te veel energie hebben omdat ze "te veel" voer krijgt!
Als ik jou was zou ik dat even bespreken met de manege... zij zullen je daar vast ook goed in kunnen adviseren.

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 13:59

Het is mijn eigen pony ja, maar ze was van de manege. Maar ze heeft nooit mee gelopen met de lessen. Ze werd 2x per week gereden door een meisje. Want ze hadden haar gekocht voor de verkoop, dus tussen door trainen. En ze hebben het voer gewoon hetzelfde gehouden.

Helaas kan ik nergens anders naar toe, dit is het enige in de buurt. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:10

Als je paardje iedere dag flink wat uur in een ruime paddock staat met hooi en een vriendje dan heb je het goed voor elkaar hoor. Die van mij krijgen ook zelden gras (2 gevoelig voor hoefbevangenheid en eentje heeft er ir). Ze staan in een ruime kale wei met een ruime hoeveelheid hooi en met zijn 3e en ze zijn heel relaxt en gelukkig voor zover ik dat kan beoordelen.

Volgens mij las ik ook in je profiel dat je de pony nog niet zo heel lang hebt? Dan is het mss ook nog een kwestie van een beetje uitproberen hoe ver ze kan gaan?

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:16

Oh dan is die kans erg klein. Ik denk toch nog steeds dat het met opvoeden en (idd wat capopjekop zegt) aan elkaar wennen (uitproberen) te maken heeft.
Dus ga lekker zo verder en als het echt niet lukt vraag je aan iemand van de manege of ze je kunnen helpen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:31

HAR-->OPG

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:53

Ik gebruik zelf ook een hengstenketting met wandelen, puur omdat mijn pony soms nog wat respect mist(door me heen lopen). In het begin heb ik hem vaak nodig gehad, maar dat gaat vanzelf beter. Momenteel wissel ik het zelfs af, wel of geen ketting, en dat gaat hardstikke prima. Zolang je maar weet wat je doet ;)

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:22

Hoofdstel en hengstenketting om jouw kleine ondeugd wat manieren tijdens het wandelen bij te brengen kan helemaal geen kwaad.
Je zegt het zelf al dat het tijdelijk is en als ze zich straks gedraagt dan heb je de ketting niet meer nodig.
Ik begrijp dat je de pony nog niet zo lang hebt maar ik begrijp dat je het beste met hem voor hebt en daarom hulp vraagt,klasse.
ik wens je veel succes en nog veel ponyplezier