paarden115 schreef:ik heb een tip hoe wij het deden bij ook zo een monster
IK WIL HIER GEEN COMMENTAAR OP IK WEET DAT HET NIET ZO PAARD VRIENDELIJK IS MAAR HET IS EEN GEVAL VAN NOOD!!!! NA 5 MAAL DEZE TIP TE DOEN WAS HET AL NIET MEER NODIG!!!!
je neemt een voor voet van je paard doet er een zacht touw om heen en deze laat je door iemand omhoog houden als er paniek is dat het los kan snap je?
bv de linker hoef en het touw laat je dan over de rug jaar recht lopen een daar houd een persoon hem vast
of je doet het touw aan de rechter hoef en over de rug onder de buik en terug over de rug als je dit los is het ook los! de 2de manier is voor als het paard echt de hoef op de grond probeert te zetten dat je het niet meer kan houden !
doordat een paard met 1 hoef omhoog staat kan hij niet slaan zegt het ook tussen 2 kettingen etc van zo kan gij ook niet bijten !
wissel wel tijdig doe voor hoeven af voor de bloedsomloop enzo.
Als het pure dominantie is is dit helemaal nog geen gek idee. Hoewel het niet echt een oplossing is, misschien heb je hulp bij wat lessen grondwerken? Dierenartsen passen bovenstaande methode ook toe als ze op een trapgevaarlijke plek een paard behandelen en je hoeft het paard er geen pijn mee te doen. Dus echt dieronvriendelijk vind ik het niet, maar wel alleen als angst is uitgesloten.