Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Qimm schreef:@ mika: ik maak me meer zorgen over de hoeveelheid ervaring van de TS
mika11 schreef:Ik vind je ook niet aardig over je paard praten, 'bijna z'n bek kapot getrokken'
supertinkie schreef:mika11 schreef:Ik vind je ook niet aardig over je paard praten, 'bijna z'n bek kapot getrokken'
En dat is natuurlijk ook alles behalve een prettige ervaring voor je paard. Ik denk ook dat je er goed aan doet je zadel e.d. na te laten kijken. Dan zijn eventuele problemen daarmee in ieder geval uitgesloten. Daarnaast kan het ook goed zijn dat het paard je uitprobeert. Ik zou het buitenrijden dan ook eerst laten voor wat het is tot je, je paard in de bak volledig onder controle hebt en dan buiten rustig opbouwen, dus eerst alleen stapritjes en dan misschien eens een beetje draven en dat verder uitbouwen. En als ie wel aan de wandel met je gaat probeer hem dan gelijk op de volte te zetten, dat remt ook erg goed af en is een stuk vriendelijker dan het bit door zijn mond trekken.
svdijk schreef:Even op een rijtje:
- bij kijken/proefrijden ging het goed
- thuis ging hij er vandoor, maar dit kon je oplossen dmv volte etc
- buiten gaat hij er vandoor
- komt niet uit de wei
- 9 jaar oud
- bij anderen komt hij wel, is hij wel braaf oh zadel
Wat heeft het paard hiervoor gedaan, heeft hij wedstrijden gelopen?
Heeft hij veel buiten gereden?
Was de vorige eigenaar zijn eerste baas?
Kun je de vorige eigenaar niet om hulp vragen?