Mijn verzorgpony hangt ook heel veel helaas. Weet niet meer precies wat nu het beste is om te doen. We hebben bij de stallen een poetsplaats en daar hangt ze niet. Daar kan ze uren staan en niets aan de hand.
We hebben ook een plek om vast te staan bij ons in de bak waar ook de zadels liggen. Ze heeft hier eerst altijd gewoon aan vast gestaan maar is een paar jaar geleden begonnen met hangen. Ik heb tot nu toe echt GEEN idee waar dat door komt.
Ze is een flinke tinker en trekt ook zo alles kapot. Ze komt daardoor bijna altijd los en loopt dan op dr gemakje weg en als ze gras ziet gaat ze dat eten

.
Ze wil ook echt niet meer in de buurt komen van die plek om vast te staan in de bak. Al bij het binnenkomen gaat ze protesteren. Is ze daar eindelijk dan blijft ze snuiven en is heel erg op haar hoede. Ze heeft er altijd vast gestaan en snap echt niet wat ze dan zo eng vindt. Als ik haar na het rijden daar 9niet vast) laat staan is het allemaal weer geen probleem

Ik heb ook de longeerlijn gepobeert maar ze rent gewoon achteruit (en komt daarna ook niet meer terug). Dus dan moet ik met 2 personen zijn maar dat ben ik bijna nooit.
Ik weet ook niet of ik in dit geval juist heel streng moet zijn omdat ze echt loopt te kloten of juist voorzichtig omdat ze het echt eng vindt.
bij vreemde plaatsen gaat ze ook altijd hangen, als we op buitenrit zijn en pauze willen nemen dan zit ik er niet rustig naar te kijken!
Daarom ben ik benieuwd of jullie misschien ook tips voor mij hebben die ook anderen kunnen helpen. Ik weet het allemaal niet meer zo