Probleem paard gekocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:46

haffie83 schreef:
Hoi allemaal

Zoals beloofd plaats ik even de mail die ik had gehad.
Zal hem hier even plaatsen.

Hij zegt de ver koper,meerdere mensen hebben er op leren rijden.
bovendien heeft ze zich nooit misdragen,bij de smid,veearts of dergelijke,was altijd een fijn paard.
Veearts zegt een fijn paard in de omgang,in mijn ogen een grote leugenaar.
En dan zegt hij hopelijk heeft paard niks op gelopen van het uitstapje want anders,ja hoor we worden bedreigd.
Het gaat hem geld kosten zegt hij,zou niet weten waarom,en dat ze maar snel terug gebracht moet worden dan en dan.
Ja maar bij ons thuis moeten ze ook werken,anders vindt ik dat hij zijn rot paard maar moet komen halen,omdat hij beweerd dat ik niet goed voor mijn paarden zorg.
Hij beweert ook dat wij niks van paarden weten,en ik heb nog wel mijn paardenverzorgings diploma gehaald,dit even buiten beschouwing maar toch.
Het was gewoon een miskoop,en dat het paard zich nooit misdroeg lijkt me sterk,omdat die hoeven al heel lang niet meer zijn uitgekapt en gedaan,etc.
Echt een tegenvaller,maar ik ga in alle rust doorsparen voor een veulen,en die ga ik met begeleiding op voeden.
Ik bedoel maar we kunnen soms allemaal weleens wat hulp gebruiken,het gaat vast wel weer goed komen.
Ik heb mijn arabier nog,en dat is echt een droompaard,misschien dat het jaren gaat duren eer er weer een ander paardje is,maakt mij niet uit dit keer,neem ik er alle tijd voor.
En mocht het zo zijn dat ik intussen iets zie dan,ga ik echt proeftijd afspreken,en na de proeftijd goed gaat dan pas kopen.
Zie het nu gewoon als een miskoop,en een ervaring rijker,nog maals bedankt voor jullie steun en advies.groetjes van mij :j :o

Nou ik vindt het echt SUPER netjes dat je het paard mag terug brengen. Mijn inziens zegt dat heel wat over de verkoper want die had net zo goed kunnen zeggen verkocht is verkocht.
En dat hij het dier terug neemt geeft me ergens wel het gevoel dat hij bij de verkoper zich beter gedroeg anders zou die blij wezen als hij er van af is toch?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:48

Maar al met al, als TS hier geen zin in heeft en een makkelijk paard wil (en dat denk ik te lezen in haar reacties) moet ze echt verder kijken naar mijn mening. Tuurlijk is dit op te lossen maar niet zonder er energie in te steken, en als je dat er niet voor over hebt (en eigenlijk al besloten hebt dat het een k*tpaard is) is het volkomen kansloos..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:50

troi schreef:
Maar al met al, als TS hier geen zin in heeft en een makkelijk paard wil (en dat denk ik te lezen in haar reacties) moet ze echt verder kijken naar mijn mening. Tuurlijk is dit op te lossen maar niet zonder er energie in te steken, en als je dat er niet voor over hebt (en eigenlijk al besloten hebt dat het een k*tpaard is) is het volkomen kansloos..

jammer eigelijk....er bestaan namelijk geen k*tpaarden.....en het begrip 'probleempaard' is ook maar relatief.

troi

Re: Probleem paard gekocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:53

Ben ik met je eens, maar er zijn wel degelijk paarden met een gebruiksaanwijzing in het chinees en niet iedereen wil daar erg veel energie in steken voordat ze er wat mee kunnen. Vind ik overigens bepaald geen zonde hoor maar trek dan wel je conclusie en breng het dier terug want het dier houden en zijn en jouw leven miserabel maken is veel beroerder..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:58

vind je niet bepaald eerlijk naar het paard toe. Hoeveel ervaring heb je met het houden van eigen paarden?

Met welk doel heb je de merrie gekocht?

Consequent zijn en aandacht aan het dier geven.

Maar vind je het serieus vreemd dat je met een 20 jarige niet meer mag dekken? Heeft een stukje met gezond verstand te maken.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:01

Als je een paard koopt, ga je er niet vanuit dat ie gericht naar je slaat of steigert.. Wat als ie wel raak had geslagen, zou je dan nog zeggen, tja sorrie maar het ligt aan jezelf.. Kom nu toch op zeg!

Je koopt een paard omdat je er plezier mee wilt, en geen Gevaarlijk paard omdat je dat zo leuk vindt. Zoals ik het verhaal van TS kan lezen gaat het om iemand die misschien niet zoveel ervaring heeft, maar gewoon plezier met een ouder paard wilt hebben. In plaats van TS wat hulp te bieden wordt er nu gezegd dat het AAN de topicstarter ligt.. Omgedraaide wereld!!!

En sorrie, een paard wat mij Gericht wil slaan, en als dat niet lukt, dan maar steigerend op mij wil komen, is in mijn ogen een DRAAK van een paard! Of ie dat nu wel of niet bij z'n oude baas deed..

En waarom zou je de tijd en energie in zo'n ouder dier moeten stoppen, als je weet dat je daar op die Voorwaarde zo'n paard niet zou hebben gekocht..TS kreeg niet de kans om het paard te mogen proberen.. En meteen de oude eigenaar met dreigementen.. Als je snel onder de indruk bent, of niet het lef hebt om door gladde praatjes heen te kijken wordt je dus zo'n type paard in de maag geduwd..

Terugbrengen en heel snel zou ik adviseren!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:06

Jesser schreef:
Als je een paard koopt, ga je er niet vanuit dat ie gericht naar je slaat of steigert.. Wat als ie wel raak had geslagen, zou je dan nog zeggen, tja sorrie maar het ligt aan jezelf.. Kom nu toch op zeg!

Je koopt een paard omdat je er plezier mee wilt, en geen Gevaarlijk paard omdat je dat zo leuk vindt. Zoals ik het verhaal van TS kan lezen gaat het om iemand die misschien niet zoveel ervaring heeft, maar gewoon plezier met een ouder paard wilt hebben. In plaats van TS wat hulp te bieden wordt er nu gezegd dat het AAN de topicstarter ligt.. Omgedraaide wereld!!!

En sorrie, een paard wat mij Gericht wil slaan, en als dat niet lukt, dan maar steigerend op mij wil komen, is in mijn ogen een DRAAK van een paard! Of ie dat nu wel of niet bij z'n oude baas deed..

En waarom zou je de tijd en energie in zo'n ouder dier moeten stoppen, als je weet dat je daar op die Voorwaarde zo'n paard niet zou hebben gekocht..TS kreeg niet de kans om het paard te mogen proberen.. En meteen de oude eigenaar met dreigementen.. Als je snel onder de indruk bent, of niet het lef hebt om door gladde praatjes heen te kijken wordt je dus zo'n type paard in de maag geduwd..

Terugbrengen en anders naar de slacht, heb je ook je geld terug. Beter voor het paard. Ze is 20 jaar die leer je niet veel meer. Als ze gevaarlijk is is het ook nog een "mission impossible". Topicstarter wil ook geen paard waar je nog veel tijd en geduld in moet steken, niet wetende of het op te lossen valt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:07

Pashon schreef:
vind je niet bepaald eerlijk naar het paard toe.
.

Als ik niks met een paard heb en niet de energie wil investeren om er wat van te maken vindt ik het juist erg oneerlijk om zo'n dier te houden. Kan je beter een plekje zoeken waar er wel van zo'n dier gehouden gaat worden..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:08

kan best door de verhuizing komen dat het paard flipt en lastig is :j als hij jaren op hetzelfde adres gestaan heeft....

Daarbij als je misschien zelf negatieve energie uitstraalt (angst) eventueel gepaard met onkunde of onwetendheid is dat 1+1 = 2

Ik spreek uit ervaring : Ik heb zo eens een rechtzaak aan mijn broek gehad (zelfde verhaal),
paard is nu een heel fijn familiepaard voor heel het gezin :) absoluut geen gevaarlijk paard dus zoals door de kopers werd beweerd!

Ligt dus niet altijd aan het paard, maar ook aan de nieuwe omgeving en eigenaar.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:10

troi ergens heb je gelijk, maar ts heeft veels te snel en onverhoopt een paard gekocht voor een prikkie terwijl als je heel goed haar posts door leest ze eigenlijk nooit een ouder dier heeft willen hebben maar een veulentje. Dus mijn vraag vind je het wel eerlijk naar het paard.

Vervolgens reageerd de vorige eigenaar heel schappelijk van breng der maar terug en in dezelfde adem word ts bedreigd? sorry maar ik vind het allemaal erg vreemd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:12

Pashon schreef:
troi ergens heb je gelijk, maar ts heeft veels te snel en onverhoopt een paard gekocht voor een prikkie terwijl als je heel goed haar posts door leest ze eigenlijk nooit een ouder dier heeft willen hebben maar een veulentje. Dus mijn vraag vind je het wel eerlijk naar het paard.

Vervolgens reageerd de vorige eigenaar heel schappelijk van breng der maar terug en in dezelfde adem word ts bedreigd? sorry maar ik vind het allemaal erg vreemd.

Hier sluit ik mij ook bij aan, dit riekt naar een impulsaankoop gepaard met onwetendheid/onkunde

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:15

@Jesser: Het ligt niet aan de TS, maar ik vind wel dat ze een beetje beter na had moeten denken voordat ze dit paard kocht. Een paard wat je niet mag proefrijden, waar je niet mee mag dekken en wat je niet door mag verkopen, klinkt mij wel een beetje raar in de oren. Maar goed, iedereen kan fouten maken en ze zal hier vast van geleerd hebben.

@Ts: ik begrijp uit je verhaal dat je het niet ziet zitten met die paard. Als je niet de tijd, moed en energie hebt om me dit paard aan de slag te gaan, dan zou ik haar zo snel mogelijk terugbrengen. Het is niet eerlijk tegenover het paard om het als k*tpaard te bestempelen en er vervolgens niks aan te doen. Dan is ze beter af bij iemand die dit als een uitdaging ziet en er wel energie in wil investeren. En dan zou ik op zoek gaan naar een eerlijk en braaf paard. (misschien wel slim om iemand mee te nemen, zodat je niet weer voor een 'fout' paard valt)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:18

Wij hebben ook een merrie (C-pony) die behoorlijk dwars kan doen.
En die nieuwe mensen verschrikkelijk uitprobeert.
Bij ons is ze nu superbraaf, maar in het begin toen we haar net hadden, totaal niet.
Als je haar uit het land wou halen en ze rende weg, en jij kwam daardoor ong. bij haar achterbeen te staan, mepte ze opzij.
Hoefjes uitkrabben, voor niks aan de hand, 1 been achter meppen.
2 keer een flinke tik terug en ze deed het bij ons nooit weer.
Hoefsmid kwam, voor haar dus een nieuwe, pets weer een mep.
Kreeg een nieuwe hoefsmid, weer hetzelfde.
Die heeft haar ook een tik teruggeven, nu doet ze het bij hem ook nooit meer.
Mijn dochter kan ontzettend goed met haar rijden, het ziet er dan uit als een megabrave manegepony, die braaf doet wat er verwacht wordt.
Zet je een ander meisje erop, die even goed rijd als mijn dochter, loopt ze voor geen meter.
Pakt diegene haar dan even 1 keer aan is het ook goed.
Ik zeg wel eens voor de gein, als we haar verkopen zoals wij haar NU kennen, komt ze binnen een week terug.
En toch is het bij ons nu een superbrave leuke pony.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:20

Volgens mij is dit penny alarm.
Zie haar profiel.
28 jaar en zit in 2 jaar vwo?
28 jaar vwo en dan zo'n slechte zins opbouw?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:26

jepsica schreef:
Volgens mij is dit penny alarm.
Zie haar profiel.
28 jaar en zit in 2 jaar vwo?
28 jaar vwo en dan zo'n slechte zins opbouw?

Nu je het zegt.....is de vakantie dan al begonnen :7

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:35

jepsica. lekkere opmerking die ook echt wat toevoegt aan dit topic

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:36

Ik snap sowieso al niet hoe je in godsnaam een paard kunt kopen zonder haar uitgebreid te zien. Je hebt haar niet gezien in de omgang, onder het zadel, niet laten keuren, niks. Sorry hoor, maar wat wil je dan? Wie weet was ze wel kreupel geweest, had je haar dan ook teruggebracht?
Je krijgt er geen bonnetje bij van 'Breng terug binnen 14 dagen'.
Als jij zelf niet heb nagedacht en gewoon een paard uitgezocht en ingeladen, vind ik het je eigen schuld en heb je niet het recht zo tegen de verkoper te zeuren. Eigen schuld, dikke bult.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:28

Kailonne schreef:

Als dit penny alarm is hoeft er ook niets meer toegevoegd te worden aan dit topic.
Kijk zelf even in haar profiel. Dat zegt genoeg.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:05

linda212 schreef:
weet niet waar je woont
maar mocht je in de buurt wonen wil ik best komen helpen
daar met veel geduld en liefde het best goed kan komen met dit paard

Hoi ik woon in kerkdriel een plekje achter den bosch.
Maar eerst eens even zien wat die eigenaar wil,heb hem terug gemailt dat hij het paard kan ophalen.
Hij wilde het paard terug,dan is het mij ook goed.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:07

jepsica schreef:
Kailonne schreef:

Als dit penny alarm is hoeft er ook niets meer toegevoegd te worden aan dit topic.
Kijk zelf even in haar profiel. Dat zegt genoeg.

Even terug reageren jij geeft een hoop veroordelen je moest eens weten hoe het was,en wegens omstandigheden van vroeger uit de hel dus.studeer ik nu wat bij is dat dan zon drama.
En ik ben beslist geen penny meisje als je dat denkt ik rij wel met een arabier buiten,enne dat paard waar het over gaat is echt zon rot paard,dan kom je zelf maar eens langs als je het allemaal zo veel beter weet

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:11

piecon schreef:
Jesser schreef:

Terugbrengen en anders naar de slacht, heb je ook je geld terug. Beter voor het paard. Ze is 20 jaar die leer je niet veel meer. Als ze gevaarlijk is is het ook nog een "mission impossible". Topicstarter wil ook geen paard waar je nog veel tijd en geduld in moet steken, niet wetende of het op te lossen valt.

Ben het hiermee echt eens deze mensen begrijpen het verhaal,bedankt.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:13

Met dit niveau van Nederlandse spelling en grammatica, ja manier van schrijven enz, kun je toch niet in 2 VWO zitten op je 28e levensjaar. Nog erger VAVO doet niet op die manier aan eerste, tweede enz. jaren :D

:=

Maar verder: goed dat de eigenaar het paard weer op komt halen. Strak plan. Beter voor jou, beter voor paard.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:16

Als het paard echt zo onhandelbaar is, was het vast niet 20 jaar geworden... Dan had iemand anders het wel naar de slager gebracht...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:18

ronduit verschrikkelijk. ga maar lekker met je arabier buiten rijden! hahaha meid meid meid te kinderachtig voor woorden.

Beter voor het arme dier dat het opgehaald word.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:20

piecon schreef:
Jesser schreef:

En wat ik van die eigenaar vernomen heb is dat het paard weer doorverkocht gaat worden.
En dat moet hij dan zelf maar weten,ik ben het met bovenstaand verhaal eens,en deze mensen begrijpen het teminste.