Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JudithhB schreef:Zelfverzekerd de stal in lopen, borst vooruit, kin omhoog. (inderdaad wel met iemand die erbij staat die er verstand van heeft)
Een halster om doen en hem op een gang pad vast zetten.
Meestal veranderd het gedrag van een paard als hij zijn stal uit is en anders zet je hem wat strakker aan het touwtje.
XiiaaooNaa schreef:[
[/quote]
.peppert schreef:Toen ik net begon met paardrijden op de manage durfte ik ook niet in alle stallen naar binnen te gaan hoor. Er zaten echt krengen tussen die je wel eens een schop of een bijt zouden geven. Maar door wat ik mijn instructice zag doen bij die "krengen" heeft me wel geholpen toen, je kunt het beste gewoon zelfverzekerd naar ze toe lopen en mochten ze wat in hun hoofd halen flink je stem verheffen, daar schikken de meeste managepaarden wel van af, want die beesten zien t gewoon niet meer zitten om weer een uur rondjes te moeten lopen in de bak en hopen je door dat gedrag te vertonen af te schikken, in de hoop dat ze dan lekker mogen blijven staan..Lekker uitgekookt, maar k heb ook altijd wel te doen met die paardjes, aangezien sommige manage's t gewoon oké vinden dat er 100 giechelende meiden telkens de stal in gaan van die pony en dat paard, in mijn ogen veroorzaakt dat ook wel lichte stress.. op mijn manage waar ik vroeger reedt, stonden veel paarden die kribbebijten, luchtzuigen en noem maar op, en is dat dan toeval?

_Dora_ schreef:En als je hem ergens anders dus buiten de stal opzadeld hoe is hij dan? Doen voelt hij zich misschien minder opgesloten?