Merrie ernstig vervelend voor/tijdens hengstigheid HELP!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belinda1976

Re: Merrie ernstig vervelend voor/tijdens hengstigheid HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:51

je paard is gewoon heel erg aan het puberen dit zijn daar allemaal tekenen van als je dit niet de kop indrukt krijg je straks ernstige problemen met haar

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:23

ben benieuwd hoe het gaat?

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:37

Hoi Martine: met Isha gaat het redelijk, de afgelopen paar dagen ging het wisselend, de ene keer kon ik dr zo meenemen en liep ze als een mak lammetje achter me aan, ze bleef zelfs rustig staan tijdens het poetsen. Heb toen geprobeerd hoe ze op het dekje reageerde. Ze vond het spannend maar liet het wel toe gelukkig! De dag daarna was het weeer bal de weg naar stal was ze al dwars en hinnikend en stressend wilde naar dr vriendjes dus heb toen alleen ff een stukje gelopen en de dag daarna ging het zelfs zo goed dat ik na 1 keer waarschuwen de hele weg niks meer heb hoeven zeggen haha. Ze liet alles toe, kon alles op dr rug leggen, dekjes, mn vest enz. dus snap het echt niet.
Geef nu wel iedere dag standaard die kruiden dus hopelijk begint dat een beetje in te werken nu :D

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:26

Hey! ben benieuwd hoe het verder gaat. Mijn zus geeft nu ook Moody mare aan haar merrie, kwaad kan het in ieder geval niet. Maar Belinda1976 heeft helemaal gelijk: als ze aan het puberen zijn, dat dat zsm de kop in gedrukt moet worden. Maar zeker door hengstigheid kunnen ze ook veranderen in "draken"....Hoop echt dat het bij Sintha en Isha hun gedrag gaat beinvloeden.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:28

We zijn inmiddels 6 weken verder met de regumate
En onze merrie is nog niet ene dag vervelend geweest en ook niet meer hengstig
Onze merrie reageert super op de regumate
De wintermaanden als ze straks op stal staan ,gaan we minderen of zelfs stoppen dit in overleg met de DA
En het voorjaar weer beginnen als ze t land weer op gaan

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:32

Hoe gaat het?? we zijn alweer een paar weken verder... ;)