midgie schreef:Zolang jij het dier op zijn flikker geeft en schopt zal het jou ook blijven schoppen en weg trekken,
Ga eerst eens leren om met een paard om te gaan zoals het hoort, leiderschap gaan leren begrijpen, in de paarden wereld vecht een goede leider niet of en dat is wat jij wel doet dus hebt totaal niks over het dier te vertellen,en het slaan geeft aan dat jij ook gene respect hebt voor het dier. slaan is vaak ook angst van uit de ruiter, begeleider, omdat wij mensen denken dat je met geweld het wel kan oplossen.
Dus neem eens wat meet les in het los en grond werk en ga je eens verdiepen in hoe je met een paard omgaat , ga eens leren hoe een paard zijn taal is b.v.
Je bent 12. dus hebt nog een hoop te leren maar ook heel veel af te leren en denk dat bij jou het begin moet zijn , niet je paard schoppen of met koekjes paaien, daar krijg je geen band mee, alleen een pony die nog lelijker naar jou gaat doen.
Ga eens wat boeken lezen b.v
Ik begrijp leiderschap prima, maar als mijn zeer dominante verzorgShet het waagt om mij te trappen, kan ze er eentje terug verwachten.
Mijn VZ shet speelt al snel de baas, ook met bijten, kan zij het terug verwachten.
Na die rotschop is ze niet bang voor me, niet ongehoorzaam, het gaat prima tussen ons.