Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oftewel: druk weghalen. En ik heb een beloningsknopje ingebouwd, net voor de schoft waar ik haar éven aan kan raken zonder dat iemand het ziet en ze weet dat ze braaf is. Joolien schreef:1997suus schreef:Met rijden praten een klopje en rust. Ernaast, snoepjes wortels aaienklopje beetje muesli, ze worden erg verwent bij mij
Jij hebt waarschijnlijk een paard wat best vervelend is en altijd aan het drammen is of niet?

Joolien schreef:1997suus schreef:Met rijden praten een klopje en rust. Ernaast, snoepjes wortels aaienklopje beetje muesli, ze worden erg verwent bij mij
Jij hebt waarschijnlijk een paard wat best vervelend is en altijd aan het drammen is of niet?
Wat een vooroordeel.. Geloof het of niet, maar je hebt ook paarden die je kunt verwennen zonder dat ze verwend gedrag tonen.
Jessix schreef:Joolien schreef:
Wat een vooroordeel.. Geloof het of niet, maar je hebt ook paarden die je kunt verwennen zonder dat ze verwend gedrag tonen.
Joolien schreef:1997suus schreef:Met rijden praten een klopje en rust. Ernaast, snoepjes wortels aaienklopje beetje muesli, ze worden erg verwent bij mij
) Ik krijg er juist wat voor terug bijv. een paardje krijgt niet veel aandacht en van mij wel en die gaat nu naar me hinneken als hij me ziet
Een een ander paardje die gaat nu ook steeds vaker opkijken, (erg op zich zelf) Joolien schreef:Ik heb dus altijd het idee dat belonen met een snoepje of straffen met een zweepje niet de gewenste werking heeft. Het paard gaat zich focussen op het snoepje en niet op jou of krijgt ontzag op de zweep en niet op jou zelf. Of zie ik dat verkeerd?
Joolien schreef:Ik heb dus altijd het idee dat belonen met een snoepje of straffen met een zweepje niet de gewenste werking heeft. Het paard gaat zich focussen op het snoepje en niet op jou of krijgt ontzag op de zweep en niet op jou zelf. Of zie ik dat verkeerd?

Frodo_ schreef:Ik begin hele gesprekken tegen mijn paard. Vandaag ook, ik reed in de les, en ze liep me toch mooi!
Dan krijgt ze een aai of een klopje en ik zeg altijd: 'Suuuuuper meisjee' 'Heeeel mooi, goedzoo'
'Nu nageven, jaa super'
Ik ben echt een debiel op dat gebied, maar mijn paard is wel super braaf
Overigens zeg ik ook suuuuper meisje tegen een ruin, het zit er zo ingebrand. Dus dat is minder..
(Iedereen kijkt me ook altijd aan, echt van: Wat doe je?!?, achja. Ieder zo z'n eigen)