Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aerdenhout1 schreef:sartje schreef:Pony staat nu met een shetlander in een paddock met schuilstal. Weide is helaas te groot dus dit is een goede optie. Er is een stal aanwezig deze breekt hij geheel af omdat hij mensen handen wilt ontkomen.
We hebben hem zelf van een bokker vandaan die hem na 2 weken al had opgegeven, zij heeft hem van een handelsstal.
We gaan er uiteraad alles aan doen, er zijn meerdere mensen geweest met kennis van zaken, deze weten niet wat ze ermee aanmoeten en wensde ons veel succes en goede moed toe.
Het is heel erg lastig, je weet de geschiedenis niet van zo'n pony, heeft een flink groot litteken in zijn nek.
Pony is op dit moment 6 volgens zijn paspoort, ik vind hem jonger tonen. Hij is pas in 2010 bij de handelaar gechipt, helaas een schatting van zijn leeftijd dus.
Wij hebben geen pony te koop staan, en deze gaat ook niet te koop. Het is niet de pony in profiel.
Bij de handelaar en ons heeft hij altijd in de kudde gestaan, bij het meisje 2 weken niet omdat hij hun shetlander zou aanvallen.
Medicatie is toegedient via zijn voer in overleg met de dierenarts om hem wat stabieler te krijgen voor zichzelf, een pony met stress is niet fijn en hij verwond zichzelf als hij ons maar kan ontlopen. Hij slaat hier niet op aan.
Uiteraad verwachten wij niet dat hij zich binnen 3 maanden laat vangen, maar er moet toch wel verbetering aan inzitten, desnoods over een half jaar dat hij zich wat laat aaien, zo niet dan is het naar ons idee niet eerlijk om de pony te laten lopen.
Intensief verstaan wij onder andere negeren en enkelt voeren. Er valt weinig verder mee te beginnen, maar elke aanwezigheid dat wij in een paddock zitten of al buiten de lijntjes loopt hij naar achter. Zo blijven we soms wel uren zitten, maar hij blijft mooi staan en wilt niks van iemand weten.
Hij komt bij een handels stal vandaan??? En wat hebben die er mee gedaan dan???
Ik mag aan nemen dat die hem wel konden pakken als er klanten kwamen?
Daarna uiteindelijk met 8 man de trailer ook inlaten lopen. Het werd al donker en tijd drong en waren al een hele dag bezig.aerdenhout1 schreef:Net even in je profiel bij de eigen berichten gekeken, maar ik denk dat bij mij het kwartje is gevallen.
Jullie zochten een goed koop dier, vonden deze, wisten totaal niets van hem, maar omdat hij waarschijnlijk goedkoop was, toch meegenomen?
Op de foto staat hij er nu niet echt bij als een paard dat bang is voor mensen!
Geloof mij, ik weet hoe die kijken!
Mijn advies..zo snel mogelijk weer weg doen naar iemand die weet hoe er mee om te gaan!
Die eerlijkheid zie ik niet terug in jullie verkoop topic, daar word n.l niets vermeld over het probleem!!!
Het is een leuke pony die een kans moet krijgen!
aerdenhout1 schreef:Misschien haal ik wel van alles door elkaar, dan sorrie.
Maar ze hebben hem bij de handelaar toch ook te pakken gekregen, anders had hij nu niet bij jullie gestaan.

haha
MarkusHaifa1 schreef:probeer hem de longeerbak te krijgen en doe na een paar dagen een join up. werkt bijna altijd...
Japeloup schreef:MarkusHaifa1 schreef:probeer hem de longeerbak te krijgen en doe na een paar dagen een join up. werkt bijna altijd...
Als hij al uit een wei uitbreekt, en een box sloopt, denk ik dat je wel een hele stevige en vooral hoge dan wel dichte longeer cirkel hebben.
Snap je wel, maar denk niet dat het haalbaar is.
maar je kan moeilijk in d wei een join up doen?