wie kan mij raad geven over mijn paardje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kyron

Re: wie kan mij raad geven over mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 19:16

Ga ik zeker doen nog is bedankt voor jullie goede raad ik hou jullie op de hoogte

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:25

Gelijk terugbrengen naar de verkoper en daar lekker af en toe een buitenritje maken op Kyron en rustig naar een ander paard gaan kijken.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:26

Christel1164 schreef:
Gelijk terugbrengen naar de verkoper en daar lekker af en toe een buitenritje maken op Kyron en rustig naar een ander paard gaan kijken.

Het paard staat nog op dezelfde plek.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:31

Christel1164 schreef:

Sorry hoor maar wat is dit nou weer voor een belachelijk antwoord.
Waarom moet ze direct het paard terug brengen naar de vorige eigenaar?
Dat is wel erg makkelijk zeg en gelukkig denkt niet iedereen er zo over.
Kunnen we dan helemaal niet meer oplossingen voor een probleem zoeken en moeten we inderdaad zo met dieren omgaan ;( .

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:35

LOL, ik bedoel de verkoop weer terugdraaien.

En of dat zielig is voor het dier, hahaha, dat lijkt me niet. Volgens mij had hij het prima voor elkaar daar.

@ Blensink: Nee, laat haar lekker een paar maanden aanklooien, dan heeft ze helemaal meer geen poot om op te staan om de verkoop terug te draaien. Ze kan hem altijd nog kopen als ze er wel mee overweg kan/Kyron voor haar te hanteren is.

Oja, zouden we hier niet iedereen respecteren en ieder zijn of haar eigen mening laten ventileren?!

kyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:06

Kyron is een prachtig paardje, ook al heb ik er enkele problemen mee, ik zal hem nooit wegdoen.
Als je kinderen hebt en die zijn onhandelbaar doe je die toch ook niet zomaar weg.
Wel ik doe dat ook niet met Kyron. Ik heb dat paardje gekocht en dat zal bij mij sterven.
IK geef het niet op er zijn altijd oplossingen voor elk probleem

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:26

Als ik zo het verhaal lees is hij niet gewend om alleen aan het werk te gaan.
Voordat je hem kocht gingen jullie altijd met 2 paarden op stap.

Meld je aan bij www.parelliconnect.com , 1e 30 dagen zijn gratis en hele level 1 filmpjes, etc. kan je dan gratis bekijken. Monty roberts heeft als groot nadeel dat die join up lang niet zo simpel is als die lijkt en fouten een hoop ellende en risico met zich meebrengen. Nog afgezien daarvan hebben maar weining paarden echt een join up nodig. Parelli level 1 is er voor jouw veiligheid en neemt je bij de hand om stap voor stap de basis onder de knie te krijgen. Als ik het zo lees is een stukje zelfvertrouwen herwinnen met dit paard voor jouw even dat level 1.

kyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 07:40

tamary schreef:
Als ik zo het verhaal lees is hij niet gewend om alleen aan het werk te gaan.
Voordat je hem kocht gingen jullie altijd met 2 paarden op stap.

Meld je aan bij http://www.parelliconnect.com , 1e 30 dagen zijn gratis en hele level 1 filmpjes, etc. kan je dan gratis bekijken. Monty roberts heeft als groot nadeel dat die join up lang niet zo simpel is als die lijkt en fouten een hoop ellende en risico met zich meebrengen. Nog afgezien daarvan hebben maar weining paarden echt een join up nodig. Parelli level 1 is er voor jouw veiligheid en neemt je bij de hand om stap voor stap de basis onder de knie te krijgen. Als ik het zo lees is een stukje zelfvertrouwen herwinnen met dit paard voor jouw even dat level 1.

bedankt tamary,

Dit ga ik zeker doen +:)+

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:44

Ik zag dat je vroeg wat grondwerk is. Ik weet niet of je daar al antwoord op hebt gekregen? Ik ben er geen expert in, absoluut niet, maar ik heb er wel kennis mee gemaakt en het spreekt mij zeer aan. Tevens reageert mijn bijrijdpaard er erg goed op!

Grondwerk is werk/training/oefeningen waarbij je een band opbouwt en oefeningen doet met je paard waarbij jij op de grond staat. Het rijden komt dan pas later aan bod.
Door deze oefeningen leert het paard jou vertrouwen (en andersom) en het paard jou (uiteindelijk) gaat zien als leider. Het is gebaseerd op natuurlijk gedrag van paarden.

Parelli is een van de methodes die hier gebruik van maakt, net zoals tamary al zei. Je kunt ook kijken op www.parelli.nl. Daarnaast heeft hij een boek: natural-hors-man-ship (zowel in het Engels als vertaald in het Nederlands). Ik heb dat boek ook en daar staan alle (begin)oefeningen stap voor stap in.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:49

kyron schreef:
Ik ga morge aan Steven al is voorstellen om hem apart te zetten en dan iemand zoeken in de buurt die iets van grondwerk kent, die mij eventueel al op weg kan helpen en als dat goed gaat er maar eerst terug op kruipen

Heel verstandig , stel dat erop kruipen een tijdje uit. Heb geduld en win eerst je vertrouwen terug anders gaat het waarschijnlijk weer mis. succes!!

kyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:07

hej iedereen,

Toeval wil lukken, ik krijg nieuwe buren naast mij en die heeft twee paarden.
Gisteren avond mee aan de babbel geraakt en zij kent enorm veel van grondwerk.
Van puur toeval gesproke.
Zij is vanmorge samen naar mijn paardje gaan kijken, al enkele oefeningen gedaan, en echt dit geloof je nooit.
Dit was een totaal ander paard. ik kon mijn ogen niet geloven, zo rustig, zo braaf :wow:
Het lag dus wel volledig aan mij, mijn verkeerde houding, veel te zenuwachtig en noem maar op.
Zij heeft mij hier enorm met geholpen en zeer goede raad gegeven.
jullie kunnen niet geloven hoe blij ik ben.
Nu ga ik heel de week grondwerk doen, mijn en zijn vertrouwen proberen te winnen.
Nu vrijdag komt zij terug en als alles goed verloopt, gaan we eens proberen om er terug op te kruipen.
Nog eens bedankt voor jullie goede raad, je ziet het help. :evaw:

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:14

Wat een supernieuws *\o/*
Het gaat vast helemaal goed komen.
Soms heeft alles gewoon even tijd en een beetje hulp nodig.
Neem aan dat ze je uitgelegt heft dingen te gaan doen met je paard deze week.
Op deze manier met het grondwerk krijg jij je vertrouwen terug en het paard word ook rustiger.
Wat een fijn nieuws, heel veel succes en plezier gewenst.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:37

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:47

kyron schreef:
de eerste keer dat hij zo stijgerde was met de zadel die hij gewoon was. En de zadel die ik nu heb is gepast met iemand die er alles van kent dus denk niet dat het zadelpijn is. En de join-up ja da had ik waarschijnlijk ni moeten doen.Ik heb al gezegd dat ik er zelf niet veel van ken, maar wil wel de inspanning doen om er over te leren, daarom ik mij hier op het forum gezet heb in de hoop dat jullie mij enige raad zoude kunnen geven, en dat is al wel een beetje gebeurd dus aan iedereen al bedankt voor de goede raad.

Zoals ik het begrijp is het schema van deze pony compleet op z'n kop gezet!
Van 1 dag per week samen met vriendje naar buiten, moet hij nu alleen de wei uit, dingen gaan doen die hij nog nooit heeft gedaan en...die hij ook echt niet begrijpt!
Dan geeft hij aan dat het hem teveel word en hij krijgt hem even voor zijn kiezen in een JU??
Doe 90 stappen terug, laat hem maar een week staan en doe er niets mee, ga vervolgens weer als vanouds het bos in met zijn vriendje erbij, en begin helemaal opnieuw!

kyron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:10

hoi allemaal,

Ik had beloofd jullie op de hoogte te houde, dus bij deze.
heb gans de week grondwerk gedaan, en ben er gisteren en vandaag terug opgekropen, en het ging geweldig.
Alles ging perfect, hij bleef kalm als ik er op ging en bleef redelijk rustig als ik ermee reed, ik en Kyron wij worde nog een echt team, gelukkig heb ik niet naar christel geluisterd en hem weggedaan.
je ziet voor alles is een oplossing. bedankt allemaal voor jullie goude raad

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:14

kijk als eerst of het paard geen problemen heeft met de rug of andere delen van het lichaam waardoor een bok/steiger-reactie kan ontstaan

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 02:29

kyron schreef:
hoi allemaal,

Ik had beloofd jullie op de hoogte te houde, dus bij deze.
heb gans de week grondwerk gedaan, en ben er gisteren en vandaag terug opgekropen, en het ging geweldig.
Alles ging perfect, hij bleef kalm als ik er op ging en bleef redelijk rustig als ik ermee reed, ik en Kyron wij worde nog een echt team, gelukkig heb ik niet naar christel geluisterd en hem weggedaan.
je ziet voor alles is een oplossing. bedankt allemaal voor jullie goude raad

Wat super fijn om te horen *\o/* .
Heel veel succes verder met hem.
En gewoon lekker het grondwerk af en toe oppakken is erg goed voor een band te krijgen.
Succes!!