Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Christel1164 schreef:Gelijk terugbrengen naar de verkoper en daar lekker af en toe een buitenritje maken op Kyron en rustig naar een ander paard gaan kijken.
. tamary schreef:Als ik zo het verhaal lees is hij niet gewend om alleen aan het werk te gaan.
Voordat je hem kocht gingen jullie altijd met 2 paarden op stap.
Meld je aan bij http://www.parelliconnect.com , 1e 30 dagen zijn gratis en hele level 1 filmpjes, etc. kan je dan gratis bekijken. Monty roberts heeft als groot nadeel dat die join up lang niet zo simpel is als die lijkt en fouten een hoop ellende en risico met zich meebrengen. Nog afgezien daarvan hebben maar weining paarden echt een join up nodig. Parelli level 1 is er voor jouw veiligheid en neemt je bij de hand om stap voor stap de basis onder de knie te krijgen. Als ik het zo lees is een stukje zelfvertrouwen herwinnen met dit paard voor jouw even dat level 1.
kyron schreef:Ik ga morge aan Steven al is voorstellen om hem apart te zetten en dan iemand zoeken in de buurt die iets van grondwerk kent, die mij eventueel al op weg kan helpen en als dat goed gaat er maar eerst terug op kruipen
kyron schreef:de eerste keer dat hij zo stijgerde was met de zadel die hij gewoon was. En de zadel die ik nu heb is gepast met iemand die er alles van kent dus denk niet dat het zadelpijn is. En de join-up ja da had ik waarschijnlijk ni moeten doen.Ik heb al gezegd dat ik er zelf niet veel van ken, maar wil wel de inspanning doen om er over te leren, daarom ik mij hier op het forum gezet heb in de hoop dat jullie mij enige raad zoude kunnen geven, en dat is al wel een beetje gebeurd dus aan iedereen al bedankt voor de goede raad.
kyron schreef:hoi allemaal,
Ik had beloofd jullie op de hoogte te houde, dus bij deze.
heb gans de week grondwerk gedaan, en ben er gisteren en vandaag terug opgekropen, en het ging geweldig.
Alles ging perfect, hij bleef kalm als ik er op ging en bleef redelijk rustig als ik ermee reed, ik en Kyron wij worde nog een echt team, gelukkig heb ik niet naar christel geluisterd en hem weggedaan.
je ziet voor alles is een oplossing. bedankt allemaal voor jullie goude raad
.