Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gewoon heel langzaam het vertrouwen opbouwen
en zo is het ons gelukt zonder snoepjes/brokjes!
Angela schreef:Ik zou ook voor de brokjes methode gaan. De eerste tijd gewoon niets met een halster doen. Gewoon je paard roepen (ga er lekker voor zitten, het kan even duren), en ieder paard dat komt, een brokje geven, en weer weg sturen. Als jou paard komt, brokje geven, knuffel, en weer wegsturen. Klaar voor die dag.
Dag erop: hetzelfde verhaal, minstens keer of 10 lang. Daarna paard roepen, halstertouw om de nek (los), brokje geven en weer wegsturen (uiteraard halstertouw niet om de nek laten). Weer een paar keer later: paard roepen, halstertouw om de nek, halster om, brokje, halster af en paard wegsturen.
Weer een tijd later: met je paard een rondje aan het halster lopen, dan brokje, en halster af en weer wegsturen. Weer een tijd later: ach.. je probleem is dan toch ongeveer wel opgelost? Als je paard zich dan makkelijk laat vangen, ga je de brokjes uitstellen tot het weggaan, en op een gegeven moment misschien niet meer geven.
UMayDream schreef:Ik ga met je mee hoor InekeH87, maar met een join-up maak je een paard echt niet kapot hoor..
Dilan1993 schreef:UMayDream schreef:Ik ga met je mee hoor InekeH87, maar met een join-up maak je een paard echt niet kapot hoor..
als je 't iedere keer doet dat je je paard niet te pakken krijgt, breek je je paard wel degelijk
margriet94 schreef:Angela schreef:Ik zou ook voor de brokjes methode gaan. De eerste tijd gewoon niets met een halster doen. Gewoon je paard roepen (ga er lekker voor zitten, het kan even duren), en ieder paard dat komt, een brokje geven, en weer weg sturen. Als jou paard komt, brokje geven, knuffel, en weer wegsturen. Klaar voor die dag.
Dag erop: hetzelfde verhaal, minstens keer of 10 lang. Daarna paard roepen, halstertouw om de nek (los), brokje geven en weer wegsturen (uiteraard halstertouw niet om de nek laten). Weer een paar keer later: paard roepen, halstertouw om de nek, halster om, brokje, halster af en paard wegsturen.
Weer een tijd later: met je paard een rondje aan het halster lopen, dan brokje, en halster af en weer wegsturen. Weer een tijd later: ach.. je probleem is dan toch ongeveer wel opgelost? Als je paard zich dan makkelijk laat vangen, ga je de brokjes uitstellen tot het weggaan, en op een gegeven moment misschien niet meer geven.
maar dat is het em juist.. ik krijg echt geen touw om de nek... knuffelen word em ook niet. het is al heel wat als ik m'n hand over haar hoofd mag aaien en verder kom ik niet :S ik doe dit dan ook elke dat zodat ze er aan gewent raakt maar als ik dan verder wil met mijn hand smeert ze em weer..
) , het is eigenlijk het beste om het van een pro te leren.

.

Mijn pony is ontzettend slim en kan dat met gemak tegen je gebruiken....