Trailerladen gaat goed, maar hoe nu verder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: Trailerladen gaat goed, maar hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 20:22

ja heb ik gezien/gelezen, maar dat lukte me in eerste instantie niet. Denk dat t nu beter zou gaan. Maar weet je wat ik zo eng vind aan zelf de trailer op lopen.. Dat ze onder de stang terecht komt.. Dan kan ik wel de voorstang weghalen, maar dan ben ik weer bang dat ze omdraait op de trailer :') ( dit lijken onzinnige doemscenario;s maar beide dingen zijn voorgekomen :+ )
Al denk ik niet dat ze zo snel om zal draaien als de stang er niet achter zit, dan kan ze immers gewoon achterwaars..!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:43

met een 2 paardstrailer gaan oefenen, schot opzij, voorstang weg, deurtje dicht en dan maar oefenen. set it up for succes! Je voorkomt dan dat ze onder de voorstang terechtkomt maar toch kan ze niet draaien omdat het schot er wel gewoon staat.
Als je dit allemaal eng vindt om te oefenen zorg dan dat je er iemand bijhaalt die het wel duft, ook weet hoe het moet en dan jou helpt hiermee. Ga niet zelf aanrommelen als je angstig bent, daar help je je paard niet mee.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 22:19

wil ik allemaal dolgraag doen, maar ik ben echt beperkt in de mogelijkheden. Een 2paardstrailer is moeilijk aan te komen en zoals ik al zei; mijn budget is niet onbeperkt :+ Ben nu aan t zoeken voor een eigen trailer, dan heb ik m gewoon altijd tot mijn beschikking en kan ik in alle rust gewoon lekker trainen. Denk dat dat toch de beste oplossing is/wordt

En.. vriendlief en ik hebben al bedacht dat we evt een klapdeurtje/hekje bij de voorstang kunnen maken dan. Dan kan ze niet meer met haar hoofd onder de stang terecht komen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:22

als je paard eenmaal heeft leren laden dan heb je die 2 paards en dat klapdeurtje helemaal niet meer nodig, het gaat alleen om het oefenen. Zodra je paard relaxed heeft leren laden kun je hem bijna overal in zetten wat trailers betreft en gewoon met de voorstang en alles op de juiste plek.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 22:30

ja dat klopt, maar voor mijn eigen gemoedstoestand is zo'n hekje wel even fijn voor t oefenen. Dan hoef ik me iig niet druk te maken dat ze onder de voorstang terecht komt :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:37

je snapt me niet helemaal denk ik, als je die voorstang er dus uit laat heb je geen probleem.... die kun je er later weer toevoegen als je eea al een aantal keer goed geoefend hebt en het gaat goed. Dan doe je die voorstang er weer in. En dan pas ga je verder en uiteindelijk met de trailer weer op pad.

Ik doe het regelmatig op die manier, zolang je maar niet gaat rijden zonder stang is er niks aan de hand. het gaat puur en alleen om de meer ruimte voor je paard de eerste keren oefenen. Maak het nou geen groter probleem dan het is. Jammer dat je zo'n eind weg woont anders had ik je wel een keer willen helpen.

realiseer je dat zo'n hekje weer de ruimte voor je paard kleiner maakt en je paard is al niet op dr gemak in de trailer, vooral optisch is dat een heel stuk ruimte minder.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 07:40

Oh zo bedoel je. ja dat heb ik vaker zo gedaan. maar hoe meer ruimte des te groter de mogelijkheid om om te draaien. en echt hoor, dat wil ze graag :+ en heeft ze ook al vaker gedaan/ geprobeerd dus daar ben ik beetje voorzichtig mee.