Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joolien schreef:Wat het beste helpt is niet je stem gebruiken of een tik geven maar je been tegen haar been leggen, zodat je haar stiekum een beetje tackelt. Klinkt misschien heel gek maar ik rij nu een paard die dat ook doet en het werkt verbazingwekkend goed.
Klijntjuh schreef:Mijn paardje schraapt met haar hoeven als ze vast staat (of stilstaat)
En niet een beetje ook! Ze blijft maar doorgaan, beide voorbenen, tot je echt even boos op haar word!
Ze is een jong paardje, en daardoor snel verveeld.. maar het is al na 2 tellen!
Wat kan ik doen met dit gedrag? Hoe kan ik het haar zo vriendelijk mogelijk afleren?
sweetyash17 schreef:Klijntjuh schreef:Mijn paardje schraapt met haar hoeven als ze vast staat (of stilstaat)
En niet een beetje ook! Ze blijft maar doorgaan, beide voorbenen, tot je echt even boos op haar word!
Ze is een jong paardje, en daardoor snel verveeld.. maar het is al na 2 tellen!
Wat kan ik doen met dit gedrag? Hoe kan ik het haar zo vriendelijk mogelijk afleren?
iemand tips? dit heb ik dus ook met 1 van me shetjes, tijdens het eten altijd tilt ze haar linkerbeen op en dan gaan ze schrapen of tilt ze het op en doet ze het op en neer enig idee waarom ze dit doet??
Nu is ze onder tussen 5 jaar en ze is wel stukken rustiger geworden. Nu is ze kreupel dus we zullen weer van voor beginnen.
Uiteindelijk deed ze dat later ook nog maar alleen op commando en zijn we het probleem niet meer tegengekomen.