Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kjoetie schreef:iemand laten komen die er verstand van heeft en die bekijkt hoe jullie met t paard omgaan, die daar hulp bij kan bieden. Vanachter een pc is er onmogelijk iets over te zeggen, kan een medisch of een omgangsprobleem zijn en dan moet iemand jullie leren er beter mee om te gaan. "Eens flink aanpakken" zonder goede analyse van wat er met t paard aan de hand is heeft totaal geen nut en kan je met een beetje pech van de regen in de drup helpen.
appiesjappie schreef:Ze is al altijd al zo geweest. Altijd vervelend, bijtenen trappen.
Elan_GV schreef:appiesjappie schreef:Ze is al altijd al zo geweest. Altijd vervelend, bijtenen trappen.
Dan denk ik ten eerste.. waarom heb je haar gekocht?? Óf bij het zelf fokken niet direct opgevoed..
Ze is jong, kan nog veel leren.. Breng haar een maandje weg naar een prof, die red zich er wel mee en voelt ook wel snel of er bv iets medisch aan de hand is. Kost even wat, maar nu kun je ook niks, je blijft zo maar door modderen..
En.. verkoop d'r.. Als je al zoveel hebt mee gemaakt vertrouw je het toch nooit meer voor 100%. Deze weg, ik bedoel je brengt d'r niet naar de slager, je geeft haar een eerlijke kans. Koop een andere en dan niet weer eentje die vervelend is, bijt en trapt...
MarliesV schreef:Smurffies vraag kwam ook gelijk in mij op.
Je praat telkens over dat ze in de stal zo doet enz. Maar hoe veel en vaak komt ze buiten in de weide of paddock. Staat ze alleen of met meerdere paarden enz?
Ik denk niet dat jullie zelf in staat zijn om zo'n paard her op te voeden. Hiervoor moet je echt sterk in je schoenen staan en weten wat je doet.
De enigste optie lijkt mij: een trainer zoeken die dit tegen betaling wil doen of iemand zoeken die haar wil kopen hoe moeilijk ze ook is.
Kan je haar tijdelijk naar iemand doen met veel paardenverstand die haar goed op kan voeden?
.
.
.
.