Helga_Jonker schreef:Neem n lang halstertouw en als hij jou voorbij wil, zeg je niks, maar tik je met het uiteinde van het touw tegen z'n neus, werkt super!!
Heeft iemand nog goede tips voor mijn bedorven 20jarige ruin, die super is in het grondwerk, braaf mee loopt naar de wei, maar er vandoor gaat in de wei voordat het touw los is???
En super grondwerk doet in de wei en met de wei ingaan , maar ineens er weer vandoor gaat uit het niets, dan weer heel braaf meeloopt en vroemmm weer weg.
Snoepjes/brokjes is geen optie, die hoeft ie niet!!
Met n control halster kan ik m bij me houden, hoofdstel is geen optie, slaan ook niet,grondwerk ook niet, er is ooit iets gebeurd(niet bij mij), maar wat????
Hij is niet dominant, imponeert wel graag, kan m super los longeren in de wei, en kan m er ook altijd weer uithalen zonder problemen, en loopt super mee aan het halster overal naar toe, maar OhOh het in de wei zetten kan alleen ik, met de rest gaat hij er vandoor, alles al geprobeerd.......
Helupppppp!!!!!!!!!!!!!
Poeh, ja.... Daar zeg je zoiets! Ik zou in eerste instantie zeggen: omdraaien IN de wei en dan los maken. Maar ik begrijp dat ie al weg is als je de wei in komt en het hek nog niet eens dicht hebt?
Hier hebben wij ook wel eens zo'n paard en als ik dat in de wei moet zetten doe ik het halstertouw door de ring heen (zodat ie dubbel zit) en dan bij het in de wei gaan hoef je alleen het uiteinde te pakken (waar de sluiting aan zit) en dan floept ie zo door de ring heen als paard weg rent. Een oplossing voor het gedrag is het niet (je lost het niet op) maar je zorgt er wel voor dat niemand meegesleurd wordt.
En anders toch een stukje grondwerken... bijv stoppen en achteruit de wei in laten stappen? Of voor het hek open gaat even goed onder appel zetten zeg maar en daar dus iets in trainen van wachten.
, kan m dan wel weer zo pakken, ook al geprobeerd: achteruit de wei in, omdraaien krijg je vaak de kans niet voor, maar 1 voordeel hij vliegt wel altijd de wei in, hihi.(als ik in de wei ben)
Normaal gesproken zet ik hem ook niet binnen als hij zo doet, maar gisteren maakte hij het zo bont, dat ik zelf ook even tot rust moest komen, om hem fatsoenlijk naar de wei te kunnen brengen

) Ik hoop dat je gauw een oplossing vindt, want om dat 'geworstel' iedere dag te hebben is natuurlijk ook niks.. 

) Maar het had geen effect gehad. Klikte hem los, knalde zo weg, dwars door de draad naar de andere kant van het land