paard is boos met aan de hand draven.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 13:45

bedankt voor de reacties.

kimmie,ik vraag me dan af waar jou vriendin de juiste hoofdfoto weg heeft gehaald die je nodig hebt voor een reading . En hoe ze de reading gedaan heeft . Daarnaast vind ik het echt heek lief dat ze dat heeft gedaan,maar het is imo wel zo netjes daarvoor even toestemming te vragen :_ een reading is namelijk niet zomaar iets.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:01

Mijn pony doet het ook, bij hem is het gewoon pure concentratie. Geen dominantie of boosheid.

xSammyJo

Re: paard is boos met aan de hand draven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:30

Denk ook niet dat Yela van huis weg wil lopen :+ Ze loopt juist altijd het liefst náár huis naar haar kudde dus dat lijkt me niet helemaal kloppen.
Verder zie ik ook een dominantie probleem. Yela neemt zoals ik het zie de drijvende positie en drijft jou op.
Misschien dat je haar beter weer aan het halster + leadrope meenemen en haar met haar hoofd naast je schouder mee laten draven. Niet er voorbij want dan is zij leidend maar naast je schouder.
Als dat goed gaat en ze op bijv. stem mee kan draven kun je het weer zonder leadrope proberen. Charlotte moest van onze lesgeefster altijd abrupt omspringen, met haar vinger wijzen en HE! roepen als ze merkte dat Fury haar liep op te drijven en zelf hap bewegingen begon te maken.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 18:06

Ik zou net zeggen,haha !

Ja,dat doe ik eigenlijk ook altijd . We hadden dit voor het filmen even zo gedaan.
Verder wil ik eerlijk gezegd absoluut niet haar hoofd bij mijn schouder hebben maar juist erachter.
Ik laat haar altijd achter me lopen maar wel op mijn tempo .
Ik loop eigenlijk nooit zoals op het filmpje,alleen dit deden we omdat we wilden filmen met zo weinig mogelijk materiaal :+

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:32

Waarom? dan komt ze in de drijvende positie. Neus naast schouder is zoals moeder met haar veulen loopt. Moeder staat hoger dan veulen in de rang. Snap niet waarom je dat dan niet zou willen?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:38

Tja... ik vind het eigenlijk gewoon veiliger voelen als ze daar loopt.vraag me niet waarom. :+
Maar ze drijft niet want ik heb haar daar zelf neergezet toch? En ik controleer regelmatig even of ik nog de leider ben door stil te staan,opeens een wending te maken.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:52

Leider zijn heeft niet zo veel te maken met alleen maar volgen :) Gewoon in je alles, je doen, gedragen, houding, energie, je reactie op bepaalde situaties en nog veel meer. Volgen gebeurt pas als dat goed gaat :) Een paard kan volgen omdat hij geleerd heeft te volgen en het wel leuk vind... of hij kan je volgen omdat hij weet dat jij het beste voor hem hebt en jij zijn leider bent.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:56

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:16

Zoals ik het zie lijkt het meer op concentratie, en dat ze op jou let.

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:47

Met een boze blik kunnen ze ook heel veel zeggen he. Ik zie Amigo zo vaak alleen maar boos kijken naar een ander paard om het andere paard weg te sturen..

Een paard op deze manier achter je hebben is juist niet veilig omdat je geen zicht hebt op wat ze achter je rug om doen.
Ik zou toch eerst Yela met haar neus achter je schouder houden, schuinachter je dus totdat ze dit goed beheerst dan kan je haar achter je laten draven.