jana79 schreef:Mijn paard heeft dit trukje ook ontdekt en dan heb ik hem nog nooit laten staan als die niet komt!
Soms een uur bezig maar ga niet zonder mijn paard de wei uit.
Nu loop ik voortaan rustig naar hem toe ziet die mij loopt ie weg dan jaag ik hem weg geef hem geen kans meer om gras te eten.
Wil die weer gaan eten jaag ik hem weer weg tot dat ik zijn aandacht heb en hem laat stoppen blijft ie naar me staan kijken loop ik er weer rustig naartoe wil die weer weglopen jaag ik hem weer weg en laat hem niet grazen.
Soms moet ik dit 20 keer herhalen maar opden duur vind ie dat geren ook niet meer leuk en kan ik hem pakken soms komt ie zelfs naar mij toe.
Wij hebben wel een grote wei dus kan niks gebeuren en ik maak hem niet gek jaag hem niet in volle galop de wei rond maar in draf en een rustig galopje.
Heb ook dit probleem gehad en kan je zeggen dat bovenstaande echt helpt. Heeft bij onze merrie zo'n 3 dagen geduurt, maar nu komt ze zonder problemen. Staat zelfs zonder halster in de wei.
Kost wat tijd en uithoudingsvermogen.
Heeft ook niks met conditie te maken, het is psychologisch: hij moet zich aan jou overgeven, niet totaal doodgerend van vermoeidheid maar opgeven. 3 uur is nog niet extreem hoor (hoewel hij wel erg standvastig is
Echt gewoon volhouden, eens wordt hij het zat. Maar ik deed die sessies dus ook alleen op dagen dat ik echt alle tijd had, zat dus ook wel paar dagen tussen, en heeft me 2 weekenden van wandelen en
gekost. En ja, die tijd had ik ook graag ergens anders aan besteed (hoewel je tijdens het wandelen alle tijd hebt om na te denken over een andere hobby
) maar je wilt het probleem toch oplossen lijkt me, dus dan is het even tijdelijk prioriteiten stellen.
. Ik heb het net zo opgelost als jana79. Ik denk dat ik het maar drie keer heb hoeven doen waarna ze er al snel zat van was. Want dit was natuurlijk niet haar bedoeling
.